Højre eller venstre håndet? Hvornår ved man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

Loa

Rebecca55 skriver:

Sjovt du lige tager det op, for i går aftes snakkede vi her hjemme om det samme. For jeg har lagt mærke til at 2 af vores mest bruger venstre og den sidste højre hånd. Min kæreste er også venstre håndet, så det ville ikke komme fremmed fra. Men ved ikke om det så betyder, at det er lagt fast, hvilken hånd de kommer til at bruge, når ikke de er ældre !!!

Nej det var nemlig også det jeg tænkte. At det sikkert sagtens kunne ændre sig med alderen. Syntes bare det var lidt pudsigt at Isabella primært brugte sin venstre hånd.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Loa

Muhmi skriver:

http://videnskab.dk/krop-sundhed/nar-venstrehandede-bliver-hojrehandede

Puha, så vil jeg ikke prøve at påvirke hendes "valg".....

Anmeld

15. februar 2012

Rebecca55

Loa skriver:

Nej det var nemlig også det jeg tænkte. At det sikkert sagtens kunne ændre sig med alderen. Syntes bare det var lidt pudsigt at Isabella primært brugte sin venstre hånd.....

Ja det er sjovt at ligge mærke og holde øje med de ting der sker med de kære små... Smukt navn, vores pige hedder Isabell...

Anmeld

15. februar 2012

Becks

Da jeg var lille skrev jeg med venstre hånd.. Men da jeg startede i bh-klasse, tvang vores lærer os til og bruge højre hånd (Vores forældre var tossede) Så den dag idag, skriver jeg med højre, mens alt andet foregår med venstre hånd..

Når jeg spiser med ske eller gaffel bruger jeg venstre, men spiser jeg med både kniv og gaffel, har jeg min gaffel i højre og kniven i venstre..

Jeg er også langt stærkere i venstre arm og hånd, end jeg er i højre..

Anmeld

15. februar 2012

Klumpe-dumpe

Maja_4000 skriver:

Fordi det er "nemmest" at være højrehåndet

ehm hvorfor er det nemmest?

Anmeld

15. februar 2012

Laulund87

Maja_4000 skriver:

Fordi det er "nemmest" at være højrehåndet

Arhh det ved jeg nu ikke, jeg er venstehåndet og jeg synes ikke det er sværere for mig Synes det er synd at "påtvinge" barnet til at bruge højre hånd hvis det er unaturligt for barnet

Til TS: Jeg mener at have hørt at man først kan være sikker ved 5 års alderen fordi barnet kan skifte mange gange Min datter bruger højre hånd til alt

Anmeld

15. februar 2012

Maja_4000

Laulund87 skriver:

Arhh det ved jeg nu ikke, jeg er venstehåndet og jeg synes ikke det er sværere for mig Synes det er synd at "påtvinge" barnet til at bruge højre hånd hvis det er unaturligt for barnet

Til TS: Jeg mener at have hørt at man først kan være sikker ved 5 års alderen fordi barnet kan skifte mange gange Min datter bruger højre hånd til alt

Nej nej .. Det er jo heller ikke svært Men jeg kan huske i min klasse i folkeskolen .. Der var én som var venstrehåndet .. Og hendes saks var bare ALTID væk .. Så hun kunne aldrig være med når vi andre klippede ting .. Så i nogle tilfælde ér det bare nemmere at være ligesom de fleste andre

Anmeld

15. februar 2012

Laulund87

Maja_4000 skriver:

Nej nej .. Det er jo heller ikke svært Men jeg kan huske i min klasse i folkeskolen .. Der var én som var venstrehåndet .. Og hendes saks var bare ALTID væk .. Så hun kunne aldrig være med når vi andre klippede ting .. Så i nogle tilfælde ér det bare nemmere at være ligesom de fleste andre

Jeg tror bare ikke det har betydning mere

Førhen hed det jo også "kejthåndet" og det lyder da skrækkeligt.. Det er da også smart ikke at være "som alle andre"

Anmeld

15. februar 2012

Maja_4000

Laulund87 skriver:

Jeg tror bare ikke det har betydning mere

Førhen hed det jo også "kejthåndet" og det lyder da skrækkeligt.. Det er da også smart ikke at være "som alle andre"

Det tror jeg :b Jeg ved i hvert fald at det også var et "problem" i gymnasiet .. Hun havde jo så bare selv en saks i sin taske Men alligevel (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.