Højre eller venstre håndet? Hvornår ved man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

kimfrit

Altså herhjemme, plejer vi altid at give hende tingene i højre hånd, da vi gerne vil have hun bliver højre håndet og bytte også tingene over i den "rigtige" hånd hvis det skulle være.

Så hun bruger mest højre hånd herhjemme , men kan da også sagtens kaste rundt med ting fra venstre af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Maja_4000

Loa skriver:

Hvordan kan det være?? 

Troede det var ligemeget hvilken hånd de brugte??

Fordi det er "nemmest" at være højrehåndet

Anmeld

15. februar 2012

lukasmor

Loa skriver:

Ja hvornår ved man om ens barn er højre eller venstre håndet?

Isabella er 19 måneder, og kaster med venstre hånd, tegner med venstre hånd, og spiser med gaffen i venstre hånd. Er det tegn på hun er venstrehåndet, eller erdet bare tilfældigt?

Ikke at det overhovedet gør mig noget, er bare nysgerrig

Tak for spørgsmålet, jeg har tænkt på det samme
Min søn gør nemlig alt med højre hånd

Anmeld

15. februar 2012

twinboys

Loa skriver:

Wow kan de selv beslutte det?? 

Troede det med at skrive kunne man "kun" gøre med den ene eller anden af hænderne?

Alexander kan skrive lige godt med venstre som med højre, men han er testet til at skulle bruge højre, da han også spiser med højre...

Majbritt

Anmeld

15. februar 2012

FrkZier

Loa skriver:

Ja hvornår ved man om ens barn er højre eller venstre håndet?

Isabella er 19 måneder, og kaster med venstre hånd, tegner med venstre hånd, og spiser med gaffen i venstre hånd. Er det tegn på hun er venstrehåndet, eller erdet bare tilfældigt?

Ikke at det overhovedet gør mig noget, er bare nysgerrig

da jeg var barn gjorde jeg ALT med venstre og det gør jeg stadig, undtagen at skrive - det gør jeg altså med højre.. lidt mærkeligt

Anmeld

15. februar 2012

Mamman

Profilbillede for Mamman

Min datter brugte sin venstre hånd til alt længe (jeg kan dog ikke huske hvor længe). I dag er hun 4, og hun bruger højre hånd. Hun har i et års tid kunnet skrive sit navn, og det er foregået med højre hånd

Anmeld

15. februar 2012

Rebecca55

Sjovt du lige tager det op, for i går aftes snakkede vi her hjemme om det samme. For jeg har lagt mærke til at 2 af vores mest bruger venstre og den sidste højre hånd. Min kæreste er også venstre håndet, så det ville ikke komme fremmed fra. Men ved ikke om det så betyder, at det er lagt fast, hvilken hånd de kommer til at bruge, når ikke de er ældre !!!

Anmeld

15. februar 2012

Muhmi

Maja_4000 skriver:

Tjaa..

Synes at jeg har hørt at man ikke må "tvinge" venstrehåndede til at bruge den "rigtige" hånd, da det kan føles som om der altid vil være noget forkert for den venstrehåndede Noget med at man undertrykker det man faktisk er "programeret" til at gøre...

Prøver lige at google det

Anmeld

15. februar 2012

Muhmi

Maja_4000 skriver:

http://videnskab.dk/krop-sundhed/nar-venstrehandede-bliver-hojrehandede

Anmeld

15. februar 2012

Mother-love

Ja det gad jeg da godt at vide. Isabella kunne først styrre venstre hånd men nu kan hun også styre høkre rigtig godt. Begge min forældre er venstrehåndet men mig og min søskende er højre håndet. Dog holder jeg bestikket som en venstre håndet hehe total underligt. Men jeg er også ret godt til at styre min venstre hånd trods det at jeg er højre håndet men tror det er fordi jeg har luret på min forældre hvor de har holdt bestik osv. Da de aldrig har blandet sig. I vores bestik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.