Højre eller venstre håndet? Hvornår ved man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

B&J

Loa skriver:

Jamen det kan da godt være du har ret Sjovt... Gud ved hvad der afgøre om det bliver højre eller venstre..... 

ja hvem ved... jeg kunne også godt tænke mig at vide det men holder godt øje med daniel for alm tager man jo gaflen over i venstre men det kan jeg ikke finde ud af så er spændt på om han har arvet mors lille handicap hihihhihihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Maja_4000

Caroline er 14 måneder .. Vi spurgte lægen til 1 års undersøgelsen .. Hun opfordrede til at vi bevidst skulle få hende til at bruge den højre hånd .. Det samme fik mine forældre at vide da min lillebror var lille .. 

Caroline brugte begge hænder , men efter vi er begyndt at være mere opmærksomme på det , bruger hun mest den højre

Anmeld

15. februar 2012

L&V

Loa skriver:

Ja hvornår ved man om ens barn er højre eller venstre håndet?

Isabella er 19 måneder, og kaster med venstre hånd, tegner med venstre hånd, og spiser med gaffen i venstre hånd. Er det tegn på hun er venstrehåndet, eller erdet bare tilfældigt?

Ikke at det overhovedet gør mig noget, er bare nysgerrig

Du kan prøve og sætte hende midt for en ting også se hvilken hånd hun tager det med, det vil typisk være den eller den hånd hun oftest bruger til pincet greb hvis du har lagt mærke til det

Anmeld

15. februar 2012

Loa

Månsson skriver:

Du kan prøve og sætte hende midt for en ting også se hvilken hånd hun tager det med, det vil typisk være den eller den hånd hun oftest bruger til pincet greb hvis du har lagt mærke til det

Hvis jeg giver hende noget i venstre bruger hun den, giver jeg hende det i højre tager hun 9 ud af 10 tilfælde, tingen over i venstre hånd.....

Anmeld

15. februar 2012

Loa

Maja_4000 skriver:

Caroline er 14 måneder .. Vi spurgte lægen til 1 års undersøgelsen .. Hun opfordrede til at vi bevidst skulle få hende til at bruge den højre hånd .. Det samme fik mine forældre at vide da min lillebror var lille .. 

Caroline brugte begge hænder , men efter vi er begyndt at være mere opmærksomme på det , bruger hun mest den højre

Hvordan kan det være?? 

Troede det var ligemeget hvilken hånd de brugte??

Anmeld

15. februar 2012

twinboys

Loa skriver:

Isabella er 19 måneder, og kaster med venstre hånd, tegner med venstre hånd, og spiser med gaffen i venstre hånd. Er det tegn på hun er venstrehåndet, eller erdet bare tilfældigt?

Mine drenge er snart 9år og Oliver har nu besluttet at brugr højre hånd, men Alexander bruger stadig begge hænder... Han skriver og spiser med højre, men til hans sport som er håndbold bruger han venstre...

Majbritt

Anmeld

15. februar 2012

L&V

Loa skriver:

Hvis jeg giver hende noget i venstre bruger hun den, giver jeg hende det i højre tager hun 9 ud af 10 tilfælde, tingen over i venstre hånd.....

Ja så vil jeg jo sige at hun er venstre håndet Syntes hvis det er så tydeligt så må den være god nok. 

Anmeld

15. februar 2012

musse1

Loa skriver:

allerede da vores den mindste var 4  mdr. sagde lægen på sygehuset, at han bliv venstre håndet, han tog alt med venstre hånd, og gad ikke rigtig med højre, og i dag er han 1½ år, og rigtig nok han bruger venstre hånd til langt det meste. 

har endelig aldrig tænkt over det med de 3 andre børn vi har, før de selv begyndte og spise og sådan, så nu har vi 2 vestre håndet og 2 højre, endelig lidt sjovt for både deres far og jeg er højre håndet

så tror faktisk man kan se det ret tidligt, hvis man ellers ligger mærke til det 

Anmeld

15. februar 2012

Loa

twinboys skriver:

Mine drenge er snart 9år og Oliver har nu besluttet at brugr højre hånd, men Alexander bruger stadig begge hænder... Han skriver og spiser med højre, men til hans sport som er håndbold bruger han venstre...

Majbritt

Wow kan de selv beslutte det?? 

Troede det med at skrive kunne man "kun" gøre med den ene eller anden af hænderne?

Anmeld

15. februar 2012

Loa

musse1 skriver:

allerede da vores den mindste var 4  mdr. sagde lægen på sygehuset, at han bliv venstre håndet, han tog alt med venstre hånd, og gad ikke rigtig med højre, og i dag er han 1½ år, og rigtig nok han bruger venstre hånd til langt det meste. 

har endelig aldrig tænkt over det med de 3 andre børn vi har, før de selv begyndte og spise og sådan, så nu har vi 2 vestre håndet og 2 højre, endelig lidt sjovt for både deres far og jeg er højre håndet

så tror faktisk man kan se det ret tidligt, hvis man ellers ligger mærke til det 

Jamen det kan da godt være hun er venstrehåndet så.....

Skægt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.