at skændes med kæresten/manden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2012

christina92

FrkZier skriver:

jeg går selv meget op i at hvis jeg gør noget der irriteren Andreas, skal han sige det - så jeg evt. kan ændre det - fx det måden jeg gør et eller andet på, så kan jeg prøve at gøre det på en lidt anden måde så det ikke går ham på.. men stadig, når vi så siger disse ting til hinaden, går vi bare i forsvars position.. også fordi vi så er utrolig "gode" til at sige det lidt for hårdt, så det netop lyder som kritik, uden det er det.. 

jeg prøver derfor at ligge meget vægt på at det er noget JEG synes er øv, det ikke fordi han gør noget forkert, men det er MINE følelser der siger sådan osvosv.. 

på trods af jeg arbejder som lærervikar er jeg bare slet ikke pædagogisk haha!!

sådan har jeg det også, vil jo gerne ændre ting hvis det irritere ham.

Jeg tager den også altid hjem på egen banehalvdel, og det er noget af det vigtigste i kommunikation for en hver mand vil altid synes han skal gøre dig glad og beskytte dig, så hvis man siger: jeg bliver ked af det når du gør sådan og sådan, vil han altid gøre mere for at ændre det end hvis man siger: helt ærligt det er irriterende du gør sådan gider du godt holde op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

FrkZier

LunaLykke skriver:

Det da også trist hvis folk har "glemt" at spørge hvordan HAN har det. For selvfølgelig har det også været rigtig hårdt for ham.

Nu kender jeg jer jo slet ikke og sådan, men måske hvis du ligesom kan få åbnet lidt op hos ham, også selvom han måske skal rippe op i nogle ting han måske har lukket inde. For det kunne måske bringe jer endnu tættere sammen, at I har oplevet det her, og klaret jer igennem.

Men altså, det kan også bare være en af de der perioder hvor man bare ikke lige kan overskue hinanden og hvor alt bare er møg irriterende

ja det faktisk rigtig synd for ham, men tror bare folk lidt glemmer at han også har mistet et barn, selvom han rent fysisk ikke har oplevet det, havde han jo også gået i næsten 14 uger og glædet sig til at være far, og blæret sig overfor alle vennerne osv.. 

ja jeg synes også jeg prøver, bare som om vi lidt har fået afvide fra alle sider at livet går videre.. så vi næsten ikke "må" være kede af det, vi skal bare glemme det og så lave en ny 

Anmeld

12. februar 2012

lycly

FrkZier skriver:

ja det faktisk rigtig synd for ham, men tror bare folk lidt glemmer at han også har mistet et barn, selvom han rent fysisk ikke har oplevet det, havde han jo også gået i næsten 14 uger og glædet sig til at være far, og blæret sig overfor alle vennerne osv.. 

ja jeg synes også jeg prøver, bare som om vi lidt har fået afvide fra alle sider at livet går videre.. så vi næsten ikke "må" være kede af det, vi skal bare glemme det og så lave en ny 

Selvfølgelig må I være kede af det - og i alt den tid det tager for jer! Har aldrig selv haft en MA, men min mor havde en i 21. uge da jeg var 6 år. Og jeg kan udmærket huske hvor hårdt det tog på dem, og jeg kan også selv huske skuffelsen.

Men folk siger sådan fordi de ikke kan sætte sid ind i det. Især hvis de aldrig selv har været gravide.

Anmeld

12. februar 2012

FrkZier

LunaLykke skriver:

Selvfølgelig må I være kede af det - og i alt den tid det tager for jer! Har aldrig selv haft en MA, men min mor havde en i 21. uge da jeg var 6 år. Og jeg kan udmærket huske hvor hårdt det tog på dem, og jeg kan også selv huske skuffelsen.

Men folk siger sådan fordi de ikke kan sætte sid ind i det. Især hvis de aldrig selv har været gravide.

har efterhånden bare hørt SÅ mange gange at livet går videre.. og JA det gør det, men bare ikke endnu - tror bare vi begge er lidt for "stolte" til at indrømme hvor ondt det faktisk stadig gør den dag idag, og hvor svært det har været - det også bare som om folk er skuffede over jeg ikke er gravid endnu, på trods af det jo faktisk kun er 5 uger siden jeg mistede 

Anmeld

12. februar 2012

B&J

FrkZier skriver:

men jeg tænker bare om han nu er træt af det, nok dumt og paronoidt af mig.. men det vigtiste for mig er også  næsten bare at vi ikke går i seng som uvenner, om det så tager det halve af natten og vi er trætte dagen efter, så SKAL vi have snakket om det inden vi sover, fordi ellers fortsætter den bare dagen efter, og så det en ond cirkel! - men er lidt glad for at du lige kan fortælle mig at vi ikke er på randen af et sammenbrud, bare fordi vi skændes..

uhh nej det er i ikke tror også det er sundt i et forhold at skændes ind i mellem også nogle gange mere ind andre dage eller mdr...

og hvis forhold ikke kan holde det jamen hvad så hvis der virkelig skete noget slemt??? et forhold skal kunne holde til forskellige op og ned ture

Anmeld

12. februar 2012

FrkZier

B&J skriver:

uhh nej det er i ikke tror også det er sundt i et forhold at skændes ind i mellem også nogle gange mere ind andre dage eller mdr...

og hvis forhold ikke kan holde det jamen hvad så hvis der virkelig skete noget slemt??? et forhold skal kunne holde til forskellige op og ned ture

ja det jo rigtig nok, de dumme skænderier i hverdagen, er bare en øvelse til når der sker noget der gør man virkelig skal holde sammen

Anmeld

12. februar 2012

B&J

FrkZier skriver:

ja det jo rigtig nok, de dumme skænderier i hverdagen, er bare en øvelse til når der sker noget der gør man virkelig skal holde sammen

ja nemlig..

så længe det ikke er hverdag eller hveranden dag hele året rundt så klare man sig

Anmeld

12. februar 2012

FrkZier

B&J skriver:

ja nemlig..

så længe det ikke er hverdag eller hveranden dag hele året rundt så klare man sig

det som om vi tager den i perioder, der går nogen uger uden noget, så tager vi lige 3 dage hvor vi bare irritere hinanden voldsomt.. lidt som man har åbnet lidt for boksen og så kommer hele lortet bare 

Anmeld

12. februar 2012

lycly

FrkZier skriver:

har efterhånden bare hørt SÅ mange gange at livet går videre.. og JA det gør det, men bare ikke endnu - tror bare vi begge er lidt for "stolte" til at indrømme hvor ondt det faktisk stadig gør den dag idag, og hvor svært det har været - det også bare som om folk er skuffede over jeg ikke er gravid endnu, på trods af det jo faktisk kun er 5 uger siden jeg mistede 

Synes nogle folk kan være så ufølsomme. En graviditet er jo ikke ligesom kiks, at taber man, jamen så tager man da bare en ny, og ups, taber man igen, så tager man en ny.

Undskyld den lille metafor, men det var bare for ligesom at understrege, at det jo ikke bare er noget man gør og ikke noget man bare kommer over med det samme .

Tag det i jeres tempo, og luk af for folks kommentarer. Fortæl dem evt. at I ikke synes det er rart at høre på .

Anmeld

12. februar 2012

Silas&Mille

Kender det alt alt for godt. Vi skændes desværre en hel del. Men tror det hele bunder ud i en skidt økonomi, træls gæld og det at vi er blevet forældre.

Jeg har en meget kort lunte for tiden, eller det har jeg haft siden graviditeten med vores den store. Mine hormoner gik helt amok og da jeg så blev gravid igen allerede da Silas var 4 måneder gammel, blev det ikke bedre for det betød at jeg ikke ville nå at komme i arbejde, hvilket ellers var planen. Så jeg er stadig 'fanget' hjemme og vil være det frem til efteråret. 

Jeg er hunderæd for at kæresten lige pludselig får nok og smutter, ikke at jeg ikke ville kunne forstå ham til en vis grad, for jeg kan godt nok være en bitch ind imellem  Han siger godt nok at han ikke kunne finde på det, men alle kan vel få nok på et tidspunkt 

Nu skal vi bare (forhåbentligt) bare overleve denne barsel og så skal jeg i arbejde, så vi kan få en fornuftig økonomi og få hverdagen til at kører normalt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.