at skændes med kæresten/manden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2012

FrkZier

Flodkilling skriver:

Her var vi så irreteret på hinanden at selvom vi prøvede at sige vi var voksne mennesker (og kunne selv) så lykkes det ikke.

Der er en mand der hedder Ambjørn, han kommer både i Kbh og Jylland. Han er SÅ sej, se hans videoer på hans hjemmeside:

http://www.lykkelig.dk/

Tro mig, han er den bedste! (inden vi så ham havde vi valgt en kvinde, det var sådan noget pædagogik pis hvor vi følte os som 13 årige der stod til ansvar)

det vil jeg prøve at kigge på, tusind tak for det

- tror også bare jeg har den indstilling at psykologer er idioter, da jeg gik til psykolog da jeg var barn fordi jeg bare var meget indebrændt på alt og alle, og hun gjorde mig sku bare endnu mere sur man

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

gonefishing

FrkZier skriver:

det vil jeg prøve at kigge på, tusind tak for det

- tror også bare jeg har den indstilling at psykologer er idioter, da jeg gik til psykolog da jeg var barn fordi jeg bare var meget indebrændt på alt og alle, og hun gjorde mig sku bare endnu mere sur man

Ham her er ikke helt "normal" på den positive måde. 

Anmeld

12. februar 2012

christina92

Tror desværre vi på mange måder skændes meget.. Jeg er opdraget af en mor med en kæmpe temperament og har lært at argumentation og diskution er måden man "overlever" på, kæresten derimod er MEGET konfliktsky.

Vi har meget forskellige måder at håndtere konflikter på, og den mindste lille uenighed kan derfor lige pludselig handle om at han føler den mindste smule kritik er en sviner.

Vi har været sammen i 3 år nu og er efterhånden ved at lære at snakke samme sprog, det har krævet ENORM mange ændringer for os begge, og lykkedes da heller ikke altid. For os er det lige så vigtigt at man kommer ordentlig videre, vi kan ikke altid undgå skænderierne, men så må vi komme ordentlig videre.

Jeg er til tider meget bange for at kæresten for nok, jeg er meget stædig og er utrolig god til at udtrykke mig verbalt, derfor føler han til tider jeg køre over ham som en damptrummel, og det er der vel ingen der gider i længden

Anmeld

12. februar 2012

FrkZier

Flodkilling skriver:

Ham her er ikke helt "normal" på den positive måde. 

hehe, jeg prøver lige at tjekke det ud, det kan vel aldrig skade

Anmeld

12. februar 2012

FrkZier

christina92 skriver:

Tror desværre vi på mange måder skændes meget.. Jeg er opdraget af en mor med en kæmpe temperament og har lært at argumentation og diskution er måden man "overlever" på, kæresten derimod er MEGET konfliktsky.

Vi har meget forskellige måder at håndtere konflikter på, og den mindste lille uenighed kan derfor lige pludselig handle om at han føler den mindste smule kritik er en sviner.

Vi har været sammen i 3 år nu og er efterhånden ved at lære at snakke samme sprog, det har krævet ENORM mange ændringer for os begge, og lykkedes da heller ikke altid. For os er det lige så vigtigt at man kommer ordentlig videre, vi kan ikke altid undgå skænderierne, men så må vi komme ordentlig videre.

Jeg er til tider meget bange for at kæresten for nok, jeg er meget stædig og er utrolig god til at udtrykke mig verbalt, derfor føler han til tider jeg køre over ham som en damptrummel, og det er der vel ingen der gider i længden

både mig og andreas er bare det modsatte af konfliksky, og er meget hurtige til at sige fra - og er begge opdraget med ' den der råber højest har ret' .. og det i sig selv har givet noget ekstremt dumme diskutioner hvor vi egentlig er enige til sidst, men stadig bare VIL have den anden giver en ret  så uendelig dumt altså..

vi er helt ens lige på det punkt!

Anmeld

12. februar 2012

christina92

FrkZier skriver:

både mig og andreas er bare det modsatte af konfliksky, og er meget hurtige til at sige fra - og er begge opdraget med ' den der råber højest har ret' .. og det i sig selv har givet noget ekstremt dumme diskutioner hvor vi egentlig er enige til sidst, men stadig bare VIL have den anden giver en ret  så uendelig dumt altså..

vi er helt ens lige på det punkt!

Det kan jo være en fordel til tider. Jeg føler hvertfald til tider jeg ikke kan komme af med min irritation fordi jeg ikke bare kan råbe af ham, for så går han bogstaveligtalt ind og gemmer sig under dynen og bliver sur og ked af det. For ham handler det sjældent om selve emnet, men måden jeg får tingene sagt på..

Hehe hvis jeg skal være helt ærligt, har jeg fornylig på pædagog sem læst en bog om kommunikation som jeg KUN kan anbefale! Der er meget af den viden jeg bruger nu i mit forhold. typsik pædagog

Anmeld

12. februar 2012

B&J

vi kan også skændes også som taget vælter men nu også bare om de mest dumme ting, vi har været sammen i 3år og tror seriøst ikke min fyr går nogle steder vi elsker hinanden utrolig højt og nogle dage er vi møg sure på hinanden men vi går altid i seng som gode venner for tænk nu hvis man vågnede og den anden aldrig vågnede igen ja det er en mærkelig tanke men det ville jeg ikke kunne have så inden vi går i seng har kysset og krammet

Anmeld

12. februar 2012

FrkZier

christina92 skriver:

Det kan jo være en fordel til tider. Jeg føler hvertfald til tider jeg ikke kan komme af med min irritation fordi jeg ikke bare kan råbe af ham, for så går han bogstaveligtalt ind og gemmer sig under dynen og bliver sur og ked af det. For ham handler det sjældent om selve emnet, men måden jeg får tingene sagt på..

Hehe hvis jeg skal være helt ærligt, har jeg fornylig på pædagog sem læst en bog om kommunikation som jeg KUN kan anbefale! Der er meget af den viden jeg bruger nu i mit forhold. typsik pædagog

jeg går selv meget op i at hvis jeg gør noget der irriteren Andreas, skal han sige det - så jeg evt. kan ændre det - fx det måden jeg gør et eller andet på, så kan jeg prøve at gøre det på en lidt anden måde så det ikke går ham på.. men stadig, når vi så siger disse ting til hinaden, går vi bare i forsvars position.. også fordi vi så er utrolig "gode" til at sige det lidt for hårdt, så det netop lyder som kritik, uden det er det.. 

jeg prøver derfor at ligge meget vægt på at det er noget JEG synes er øv, det ikke fordi han gør noget forkert, men det er MINE følelser der siger sådan osvosv.. 

på trods af jeg arbejder som lærervikar er jeg bare slet ikke pædagogisk haha!!

Anmeld

12. februar 2012

lycly

FrkZier skriver:

ved jo inderset inde godt at alle par skændes, men så tænker jeg stadig - men sikkert ikke som vi gør, fordi det jo "forkert" at skændes om de der små ting  dumme mig..

hmmm... ved ikke om vi har snakket ordentligt om det, fordi jo vi har snakket om det - men der tror jeg desværre bare jeg lidt har overskygget ham da han ikke rigtig giver udtryk for hvor ked af det han har været, og det gør jeg - og de fleste har jo spurgt ind til hvordan JEG har det, hvor han nok er blevet glemt lidt.. selvom jeg virkelig har prøvet at snakke med ham om det, og spørger hvordan HAN har det, da det jo slet heller ikke har været nemt for ham!

Det da også trist hvis folk har "glemt" at spørge hvordan HAN har det. For selvfølgelig har det også været rigtig hårdt for ham.

Nu kender jeg jer jo slet ikke og sådan, men måske hvis du ligesom kan få åbnet lidt op hos ham, også selvom han måske skal rippe op i nogle ting han måske har lukket inde. For det kunne måske bringe jer endnu tættere sammen, at I har oplevet det her, og klaret jer igennem.

Men altså, det kan også bare være en af de der perioder hvor man bare ikke lige kan overskue hinanden og hvor alt bare er møg irriterende

Anmeld

12. februar 2012

FrkZier

B&J skriver:

vi kan også skændes også som taget vælter men nu også bare om de mest dumme ting, vi har været sammen i 3år og tror seriøst ikke min fyr går nogle steder vi elsker hinanden utrolig højt og nogle dage er vi møg sure på hinanden men vi går altid i seng som gode venner for tænk nu hvis man vågnede og den anden aldrig vågnede igen ja det er en mærkelig tanke men det ville jeg ikke kunne have så inden vi går i seng har kysset og krammet

men jeg tænker bare om han nu er træt af det, nok dumt og paronoidt af mig.. men det vigtiste for mig er også  næsten bare at vi ikke går i seng som uvenner, om det så tager det halve af natten og vi er trætte dagen efter, så SKAL vi have snakket om det inden vi sover, fordi ellers fortsætter den bare dagen efter, og så det en ond cirkel! - men er lidt glad for at du lige kan fortælle mig at vi ikke er på randen af et sammenbrud, bare fordi vi skændes..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.