Barn syg i vuggestue, men ikke hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2012

Anonym trådstarter

MamiTulle skriver:

En dag kan ikke være så stresset, at de ikke lige kort kan fortælle om din datters dag i vuggeren!

Hvis det var mig ville jeg gå ind til lederen næste gang jeg afleverede, og fortælle det som du ser tingene. Så vil du lynhurtigt finde ud af hvordan de håndtere det, og om det gøres på en professionelt måde. Hvis tingene bliver være og de ikke som sådan har nogle ideer til hvordan det kan blive bedre så ville jeg flytte institution.

Jeg undre mig MEGET over, at man vælger at kalde din datter hysterisk???

Med på vejen får du en kæmpe fra mig.

nøj hvor er det dejligt at vide. de tanker har jeg nemlig gjort mig, det er mere det at få den opbakning, for det er ret nemt at blive i tvivl som førstegangs mor om det nu "bare er mig".

Vi skal til møde her sidst i feb, så kan jeg vel bede om at lederen kommer med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

Anonym trådstarter

MamiTulle skriver:

En dag kan ikke være så stresset, at de ikke lige kort kan fortælle om din datters dag i vuggeren!

Hvis det var mig ville jeg gå ind til lederen næste gang jeg afleverede, og fortælle det som du ser tingene. Så vil du lynhurtigt finde ud af hvordan de håndtere det, og om det gøres på en professionelt måde. Hvis tingene bliver være og de ikke som sådan har nogle ideer til hvordan det kan blive bedre så ville jeg flytte institution.

Jeg undre mig MEGET over, at man vælger at kalde din datter hysterisk???

Med på vejen får du en kæmpe fra mig.

har lige ringet dertil for at spørger om lederen er til stedet ved disse samtaler, det er hun/han ikke. For de har ingen leder p.t ! øhhhhh. De har en eller anden (de ikke må kalde leder) som kommer 2 gange om ugen.

Anmeld

10. februar 2012

MamiTulle

Du gør det helt rigtige!  Stol på dig selv og dine super evner som mor..! Skriv ned det du undre dig over, det du gerne vil have svar på, så du er sikker på at få sagt det du vil til samtalen.. Prøv indtil da når du henter at høre til din datters dag, og sig at for dig er det vigtigt at vide hvordan hendes dag har været.

Tag til samtalen, se hvordan det går og tag stilling derfra. Måske de vender 180grader og måske gør de ikke.

Jeg ser frem til en update, og håber at din datter snart også bliver glad og godt tilpas i vuggeren.

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

MamiTulle skriver:

Du gør det helt rigtige!  Stol på dig selv og dine super evner som mor..! Skriv ned det du undre dig over, det du gerne vil have svar på, så du er sikker på at få sagt det du vil til samtalen.. Prøv indtil da når du henter at høre til din datters dag, og sig at for dig er det vigtigt at vide hvordan hendes dag har været.

Tag til samtalen, se hvordan det går og tag stilling derfra. Måske de vender 180grader og måske gør de ikke.

Jeg ser frem til en update, og håber at din datter snart også bliver glad og godt tilpas i vuggeren.

mange tak! . Det skal jeg nok huske

Anmeld

10. februar 2012

MamiTulle

Håber du kunne bruge det til noget..En update på privatbesked er også helt ok..

Anmeld

10. februar 2012

K&S

Anonym skriver:

lægen siger at prøver er spild af tid, med mindre det har stået på i 3 uger tid ca. 

Men det er rart at få bekræftet at det muligvis kunne være noget psykisk. Jeg har nemlig selv tænkt den tanke, men så er man jo også ude på et område hvor det er svært at finde ud af "hvorfor" og hvordan stopper man det.

har også haft tanken om at putte hende i en anden institution, men det er jo heller ikke noget man bare lige gør for sjov

Jeg tænker lige ;-) du kan jo sagtens bede dem om fx. 3 dage i træk at gemme en lorteble (de behøver jo ikke vide, at lægen siger det er spild af tid) - men så kan du jo se om der virkelig er belæg for at ringe dig hjem...! :-)

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Jeg tænker lige ;-) du kan jo sagtens bede dem om fx. 3 dage i træk at gemme en lorteble (de behøver jo ikke vide, at lægen siger det er spild af tid) - men så kan du jo se om der virkelig er belæg for at ringe dig hjem...! :-)

Ahhhh ja. Snedigt, med mindre de har ret og det er den klammeste ble. Griner

Anmeld

10. februar 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Du SKAL blande dig

jeg har det på samme måde, men jeg ved heller ikke helt om man bare lige hiver et barn ud af en institution til en anden.

Og så søger jeg meget på om det er eller kan være normalt psykisk, om det er med de voksne eller med et barn.

Nu var det heller ikke dit barn jeg tænkte på at flytte, så meget som det var selve pointen i det stressede miljø som de pædagoger får sig skabt i vuggestuen.

Men jeg er også en af dem der tror på at deres gråd er misforstået kommunikation, det er vores ansvar som de voksne at få børnene til at føle sig set, hørt og forstået. Og har man ikke den tro, så kan jeg da godt se hvordan dit barn kan blive gjort til den hysteriske.

Men, jeg ville nu nok holde på at der foregår et eller andet i den vuggestue - og det så må være op til de voksne at få skabt et så roligt og stabilt miljø, at empatiske børn som dit også kan være med.

Anmeld

10. februar 2012

K&S

Anonym skriver:

Ahhhh ja. Snedigt, med mindre de har ret og det er den klammeste ble. Griner

Jaaa, men under alle omstændigheder får du vished for om de fortæller dig sandheden eller ej :-)

Anmeld

13. februar 2012

MilleWachs

Jeg bliver simpelthen nødt til lige at blande mig lidt her... Jeg synes du skal se at få din datter taget ud af den vuggestue i en fart! Hun trives tilsyneladende ikke ved at være der, og det lyder heller ikke til at det er nogle særlig kompetente pædagoger der arbejder der.

Da jeg var barn blev jeg tit syg i børnehaven, og der var heller aldrig noget da jeg kom hjem. Jeg var endda indlagt på sygehuset i en periode, hvor jeg blev testet i hoved og røv rent ud sagt, men jeg fejlede intet. Min mor besluttede så at tage mig ud af børnehaven, og derefter stoppede al min sygdom, så det var simpelthen fordi jeg ikke kunne lide at være der.

Kan du ikke finde en anden vuggestue eller evt. en dagpleje til din datter i stedet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.