Barn syg i vuggestue, men ikke hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2012

Maja88

MamiTulle skriver:

Undskyld men er de ikke uddannet pædagoger? Der er nok en grund til at jeres pige er hysterisk og hænger? Jeg synes du skal holde fast i at der IKKE er noget hjemme, og i har fået hende tjekket ved lægen samtidig skal du spørge ind til hvordan hendes dag er i vuggestuen.. Om hun er glad, leger med nogle osv. De skal opfylde hendes krav, hvis hun har lyst til at hænge og være tæt ved en pædagog nogle dage er det sådan det skal være.

Noget kunne tyde på at det er nede i vuggestuen det er galt..

der er desværre ikke altid plads til at et barn kan hænge...

nu ved jeg ikke hvor mange voksne de er til x antal børn.. men nogen gange bliver man simpelthen nød til at sætte et pyldret barn fra sig da en anden har behov for ens hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

Anonym trådstarter

MamiTulle skriver:

Undskyld men er de ikke uddannet pædagoger? Der er nok en grund til at jeres pige er hysterisk og hænger? Jeg synes du skal holde fast i at der IKKE er noget hjemme, og i har fået hende tjekket ved lægen samtidig skal du spørge ind til hvordan hendes dag er i vuggestuen.. Om hun er glad, leger med nogle osv. De skal opfylde hendes krav, hvis hun har lyst til at hænge og være tæt ved en pædagog nogle dage er det sådan det skal være.

Noget kunne tyde på at det er nede i vuggestuen det er galt..

Når jeg henter hende er de MEGET stresset og har ikke rigtig tid til at fortælle mig hvordan det er gået. Normalt får jeg bare af vide at hun har været hysterisk og en enkelt gang at hun har haft det ok (hun har gået der i lidt over 3 måneder).

Jeg har talt lidt med min SP som også siger: "der er ikke hysteriske småbørn, der er børn der ikke bliver forstået eller kan udtrykke sig".

Vi har en 3 måneders samtale her sidst i febuar, der er der ret meget vi gerne vil tale om.

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

be dem eventuelt gemme en lorteble fra hende så du kan få sendt en prøve til lægen

lægen siger at prøver er spild af tid, med mindre det har stået på i 3 uger tid ca. 

Men det er rart at få bekræftet at det muligvis kunne være noget psykisk. Jeg har nemlig selv tænkt den tanke, men så er man jo også ude på et område hvor det er svært at finde ud af "hvorfor" og hvordan stopper man det.

har også haft tanken om at putte hende i en anden institution, men det er jo heller ikke noget man bare lige gør for sjov

Anmeld

10. februar 2012

MamiTulle

Maja88 skriver:

der er desværre ikke altid plads til at et barn kan hænge...

nu ved jeg ikke hvor mange voksne de er til x antal børn.. men nogen gange bliver man simpelthen nød til at sætte et pyldret barn fra sig da en anden har behov for ens hjælp

Jeg er selv uddannet pædagog, og jeg ved at tingene kan være meget stressede i insitutioner og man sjældent har den tid man egentlig ønskede. Og i nogle situationer bliver nødt til at sætte et barn fra sig, men jeg mener at i det omfang det er muligt og man i personalegruppen er klar over det giver børnene det "ekstra" de har brug for.. 

Anmeld

10. februar 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Når jeg henter hende er de MEGET stresset og har ikke rigtig tid til at fortælle mig hvordan det er gået. Normalt får jeg bare af vide at hun har været hysterisk og en enkelt gang at hun har haft det ok (hun har gået der i lidt over 3 måneder).

Jeg har talt lidt med min SP som også siger: "der er ikke hysteriske småbørn, der er børn der ikke bliver forstået eller kan udtrykke sig".

Vi har en 3 måneders samtale her sidst i febuar, der er der ret meget vi gerne vil tale om.

Jeg blander mig lige

Hvorfor har du din datter et sted, hvor pædagogerne er så stressede de ikke har nok overskud til at få videregivet information, der er vigtig for din datters trivsel?

Måske hun reagerer på netop det stress, der må være i den vuggestue, siden voksne mennesker ikke kan håndtere den?

Anmeld

10. februar 2012

MamiTulle

Anonym skriver:

Jeg synes du skal henvende dig til institutionens leder og fortælle om dine oplevelser. At du flere gange får afvide at hun er hysterisk, og du har brug for en uddybning af hvad de helt konkret mener med det? Samtidig har du brug for at høre hvordan hun trives i institutionen. Når det gælder børn, synes jeg ikke man bare skal se tiden an, men gribe fat og undersøge hvordan og hvorledes. Hvor gammel er din datter?

Er selv mor til en datter i vuggestue på 16mdr..

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

MamiTulle skriver:

Jeg er selv uddannet pædagog, og jeg ved at tingene kan være meget stressede i insitutioner og man sjældent har den tid man egentlig ønskede. Og i nogle situationer bliver nødt til at sætte et barn fra sig, men jeg mener at i det omfang det er muligt og man i personalegruppen er klar over det giver børnene det "ekstra" de har brug for.. 

Helt enig. og der er så mange nedskæringer!

og hvis man er 3 pædagoger til 12 børn så kan man jo ikke pylre med dem hele tiden. Og det er mange (nok især førstegangs børn) nok ikke så vant til.

Den er jeg faktisk helt med på. Men det er ret svært som førstgangsmor når man får af vide ens barn er hysterisk og f.eks. har dårlig mave hele tiden. Man bliver ked og haster ned for at hente barnet og skynder sig hjem og tænker: "åh nej hvad har JEG gjort galt"... men når man så kommer hjem, og puslingen står og griner og smiler og snakker, og går over til sit legetøj og leger for sigselv. Så klør man sig i håret og ligner et stort ?

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

MamiTulle skriver:

Jeg synes du skal henvende dig til institutionens leder og fortælle om dine oplevelser. At du flere gange får afvide at hun er hysterisk, og du har brug for en uddybning af hvad de helt konkret mener med det? Samtidig har du brug for at høre hvordan hun trives i institutionen. Når det gælder børn, synes jeg ikke man bare skal se tiden an, men gribe fat og undersøge hvordan og hvorledes. Hvor gammel er din datter?

Er selv mor til en datter i vuggestue på 16mdr..

Ja enig. min største frygt er nok at hvis jeg "brokker" mig for meget går der ud over hende...

lidt ligesom at man ikke skynder på pizzabudet, for ellers spytter han i din pizza

hun er 14 mrd

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Jeg blander mig lige

Hvorfor har du din datter et sted, hvor pædagogerne er så stressede de ikke har nok overskud til at få videregivet information, der er vigtig for din datters trivsel?

Måske hun reagerer på netop det stress, der må være i den vuggestue, siden voksne mennesker ikke kan håndtere den?

Du SKAL blande dig

jeg har det på samme måde, men jeg ved heller ikke helt om man bare lige hiver et barn ud af en institution til en anden.

Og så søger jeg meget på om det er eller kan være normalt psykisk, om det er med de voksne eller med et barn.

Anmeld

10. februar 2012

MamiTulle

En dag kan ikke være så stresset, at de ikke lige kort kan fortælle om din datters dag i vuggeren!

Hvis det var mig ville jeg gå ind til lederen næste gang jeg afleverede, og fortælle det som du ser tingene. Så vil du lynhurtigt finde ud af hvordan de håndtere det, og om det gøres på en professionelt måde. Hvis tingene bliver være og de ikke som sådan har nogle ideer til hvordan det kan blive bedre så ville jeg flytte institution.

Jeg undre mig MEGET over, at man vælger at kalde din datter hysterisk???

Med på vejen får du en kæmpe fra mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.