Barn syg i vuggestue, men ikke hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.388 visninger
38 svar
0 synes godt om
10. februar 2012

Anonym trådstarter

Hej alle i kloge hoveder  

Jeg er virkelig helt rundtosset og ved slet ikke hvad jeg skal gøre, har virkelig brug for et råd.

Det er sådan et at vores datter går i vuggestue fra 08:30-15:00, og den sidste uge er jeg blevet ringet op kl. 12:00 og blevet bedt om at hente mit barn da hun har dårlig mave. De fortæller at hun har diarre 3 gange fra hun kommer og til de ringer kl. 12:00 men.... Der er INTET når jeg henter hende og resten af dagen!

I weekenden var der heller ikke noget, og lægen kan heller ikke se der skulle være noget galt. Hun har hverken feber eller problemer med ørene.

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre, da jeg var dernede sidst, fik jeg af vide det var min skyld at børnene nu havde dårlig mave. Men det er jo ret svært at forstå når hun intet fejler herhjemme eller i weekenderne.

Er der nogen der ved hvad det kan være, eller har hørt om det før?

på forhånd rigtig mange tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

SaNiNa

Trives din datter i vuggestuen?

For hvis der ikke er noget hjemme og det kun er dernede kunne det jo være problemet lå et sted dernede.

Er hun ked af i vuggestuen?

Det er aldrig sjovt med dårlig mave, men vil også sige der er rigtig meget i luften lige nu

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

SaNiNa skriver:

Trives din datter i vuggestuen?

For hvis der ikke er noget hjemme og det kun er dernede kunne det jo være problemet lå et sted dernede.

Er hun ked af i vuggestuen?

Det er aldrig sjovt med dårlig mave, men vil også sige der er rigtig meget i luften lige nu

Altså om morgen er hun glad og løber ind til de andre, men når jeg henter hende kan jeg da godt finde hende siddende på gulvet og græde. Pædagogerne siger også hun er meget hysterisk hele tiden.

dette oplever vi så heller ikke hjemme. 

Anmeld

10. februar 2012

Maja88

søger hun de voksne.. er det alle pædagogerne som oplever hende hysterisk ellr?

Anmeld

10. februar 2012

LR85

synes du (som du sikkert allerede har gjort) skal fortælle a du INTET oplever derhjemme, så du synes det er lidt mærkeligt.

Hvis du går på arbejde må du jo fortælle a det ikke kan være rigtigt a du bliver ringet op hver dag på den måde.

Kender det lidt selv, dog kun lidt. Min dreng får altid feber nede i vuggestuen, og det er ganske rigtigt. Han kommer derned feberfri og efter et par timer derhjemme er han frisk igen... han er meget glad for den, tror jeg da, men ihhhh. Det er virkelig ubelejligt hvis man arbejder og i det hele taget skal have en hverdag til a fungere

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

søger hun de voksne.. er det alle pædagogerne som oplever hende hysterisk ellr?

ja hun søger 2 af dem, mens den sidste ikke er helt ok (der var en dag hvor hun gik glad ind som hun plejer og ser denne pædagog, og derefter løber grædende ud igen) ud over denne ene gang så virker hun glad for at komme der om morgen. Men hun er helt klart også glad for at skulle hjem. 

Det er alle 3 der siger hun er hysterisk og hænger. Og de har til tider bedt mig gøre ting som ignorere min datter hvis hun græder eller bede hende være stille, for deres skyld.

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

louiseandersen85 skriver:

synes du (som du sikkert allerede har gjort) skal fortælle a du INTET oplever derhjemme, så du synes det er lidt mærkeligt.

Hvis du går på arbejde må du jo fortælle a det ikke kan være rigtigt a du bliver ringet op hver dag på den måde.

Kender det lidt selv, dog kun lidt. Min dreng får altid feber nede i vuggestuen, og det er ganske rigtigt. Han kommer derned feberfri og efter et par timer derhjemme er han frisk igen... han er meget glad for den, tror jeg da, men ihhhh. Det er virkelig ubelejligt hvis man arbejder og i det hele taget skal have en hverdag til a fungere

Ja har også sagt det til dem, men det er lidt som om det går ind af det ene øre og ud af det andet. 

Jeg ved jo selvf. ikke om hun virkelig har så dårlig mave dernede eller om de taler sandt (dette regner jeg da stærkt med). 

Men det er jo ret svært at stille noget op, når man ikke selv oplever det. Jeg har f.eks. holdt hende hjemme idag, grundet de anmodet det. Hun har slet ikke skidt endnu (det sker normalt om aften) og hun har bare rendt rundt og leget. Vi var til lægen og han fandt heller ikke noget (kunne måske være ørene) men der var intet og han sagde også at hun ser da perfekt og rask ud.

Anmeld

10. februar 2012

Maja88

Anonym skriver:

ja hun søger 2 af dem, mens den sidste ikke er helt ok (der var en dag hvor hun gik glad ind som hun plejer og ser denne pædagog, og derefter løber grædende ud igen) ud over denne ene gang så virker hun glad for at komme der om morgen. Men hun er helt klart også glad for at skulle hjem. 

Det er alle 3 der siger hun er hysterisk og hænger. Og de har til tider bedt mig gøre ting som ignorere min datter hvis hun græder eller bede hende være stille, for deres skyld.

jamen kan det være der er nogle problemer.. hende og den voksne imellem.. jeg ville klart reagere på hun render ud igen ved synet af denne person.. eventuelt snakke med lederen eller andet personale og ligesom sondere tærrenet.

Anmeld

10. februar 2012

Maja88

Anonym skriver:

Ja har også sagt det til dem, men det er lidt som om det går ind af det ene øre og ud af det andet. 

Jeg ved jo selvf. ikke om hun virkelig har så dårlig mave dernede eller om de taler sandt (dette regner jeg da stærkt med). 

Men det er jo ret svært at stille noget op, når man ikke selv oplever det. Jeg har f.eks. holdt hende hjemme idag, grundet de anmodet det. Hun har slet ikke skidt endnu (det sker normalt om aften) og hun har bare rendt rundt og leget. Vi var til lægen og han fandt heller ikke noget (kunne måske være ørene) men der var intet og han sagde også at hun ser da perfekt og rask ud.

be dem eventuelt gemme en lorteble fra hende så du kan få sendt en prøve til lægen

Anmeld

10. februar 2012

MamiTulle

Undskyld men er de ikke uddannet pædagoger? Der er nok en grund til at jeres pige er hysterisk og hænger? Jeg synes du skal holde fast i at der IKKE er noget hjemme, og i har fået hende tjekket ved lægen samtidig skal du spørge ind til hvordan hendes dag er i vuggestuen.. Om hun er glad, leger med nogle osv. De skal opfylde hendes krav, hvis hun har lyst til at hænge og være tæt ved en pædagog nogle dage er det sådan det skal være.

Noget kunne tyde på at det er nede i vuggestuen det er galt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.