Spisnings drama!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2012

Prinsessens'Mor<3

Den lykkelige skriver:

Ja det var vel det hun gjorde.. men jeg synes det var ok for det var for hendes bedste.. Hun er blevet meget gladere siden hun begyndte sove igennem fordi hun sover bedre.. plus at jeg synes det ok at vise hende at nu er det det vi gør og hun vidste jo udemærket godt jeg var der..

Vi starter imorgen så far kan være med, synes din måde lyder god og som den eneste løsning, er bare bange for hvornår det var og lade sit barn græde sig selv i søvn, da jeg synes og have læst herinde at det bare er det væreste og omsorgssvigt osv..

Men det er jo for deres eget bedste og vi er voksne og ved bedst..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

Den lykkelige

MaleneS2011baby<3 skriver:

Vi starter imorgen så far kan være med, synes din måde lyder god og som den eneste løsning, er bare bange for hvornår det var og lade sit barn græde sig selv i søvn, da jeg synes og have læst herinde at det bare er det væreste og omsorgssvigt osv..

Men det er jo for deres eget bedste og vi er voksne og ved bedst..

Ja jeg har også læst de ting og nok også derfor det skar lige i mit hjerte!!! Havde ikke kunne gøre det uden min forlovede.. han var den der stod fast og holdt på..
Men hvis du ikke kan holde det så lav flasker med halv eller mindre MME i.. til sidst gider hun ikke drikke det.. også bare lade hende få lidt og stop så selvom hun kunne have drukket mere.. så vil hun jo automatisk være mere sulten til morgen også spiser hun mere om dagen og har ikke brug for flaske om natten..
Jeg lavede også det om at jeg ikke tog hende op om natten når hun fik flaske.. At hun lå ned og lige fik en 40-60 ml..
En ting jeg bare tænker er at man altså skal stå fast ved sin beslutning.. Hvis du beslutter dig for at nu skal det være, så hold ved.. ellers lad være.. for vil bare forvirre hende hvis du så pludselig tager hende op osv fordi du ikke kan holde til det..
Men det her er jo bare mine erfaringer.. men efter 1. nat kiggede min kæreste og jeg på hinanden og sagde "var det bare det".. og at vi vil gøre præcis det samme med nr. 2.. hvis vi har samme problem der..

Anmeld

9. februar 2012

Tulle28

Lad hende selv... Du styrker hendes finmotorik og sanser ved at lade hende sidde med maden selv. Gode manerer skal nok komme, jo større nummer du gør ud af at hun skal sidde pænt, jo flere problemer kommer der... Vi har altid set stort på det med at sidde pænt ved bordet, og vores datters iser altså fint nu som 2 årig. Hun forstår alligevel ikke så meget endnu, så jeg ville slappe helt af hvis jeg var dig, lad hende sidde selv med maden og så suppler med noget du ved ryger ned bagefter.

Anmeld

9. februar 2012

Tulle28

Thalia skriver:

Herhjemme får børnene lov at lege med maden når de er den alder. Der er ingen krav om at spise med bestik og ingen krav om at spise pænt.

Først og fremmest fordi leg med maden er børns måde at udforske på. Det handler ikke kun om at blive mæt, det handler om at lugte, mærke og opleve konsistensen - og det er efter min mening rigtigt vigtigt at man giver plads til det.

Dernæst har vi valgt at prioritere at vores børn bliver mætte, frem for at de spiser pænt. Mætte børn sover bedre, og når børnene sover kan vi andre også få vores nattesøvn. Da Victor var omkring 1 år gammel var især aftensmaden en stor kamp, for han var træt efter en dag i vuggestue og slet ikke i stand til at rumme et rigtigt måltid. Derfor endte vi ofte med at tre af os sad ved bordet og spiste, mens Victor sad på gulvet og spiste havregrød med fingrene - igen fordi det var vigtigere at han blev mæt end at han sad ved bordet.

I perioder har vi også skippet måltider helt og bare sørger for fx at stille en tallerken rugbrødshapser ind på sofabordet når han var i gang med en leg. På den måde kunne han spise og lege på samme tid og vi slap for at aftenen og spisesituationen blev en kamp.

Han er 3 år gammel nu og det har overhovedet ikke været et problem at indføre gode bordmanerer sidenhen. I takt med at han blev ældre kunne han jo godt selv se at det var sjovt og hyggeligt at vi spiser sammen som familie og det vil han gerne være med til.

Præcis!! :-)

Anmeld

9. februar 2012

Prinsessens'Mor<3

Den lykkelige skriver:

Ja jeg har også læst de ting og nok også derfor det skar lige i mit hjerte!!! Havde ikke kunne gøre det uden min forlovede.. han var den der stod fast og holdt på..
Men hvis du ikke kan holde det så lav flasker med halv eller mindre MME i.. til sidst gider hun ikke drikke det.. også bare lade hende få lidt og stop så selvom hun kunne have drukket mere.. så vil hun jo automatisk være mere sulten til morgen også spiser hun mere om dagen og har ikke brug for flaske om natten..
Jeg lavede også det om at jeg ikke tog hende op om natten når hun fik flaske.. At hun lå ned og lige fik en 40-60 ml..
En ting jeg bare tænker er at man altså skal stå fast ved sin beslutning.. Hvis du beslutter dig for at nu skal det være, så hold ved.. ellers lad være.. for vil bare forvirre hende hvis du så pludselig tager hende op osv fordi du ikke kan holde til det..
Men det her er jo bare mine erfaringer.. men efter 1. nat kiggede min kæreste og jeg på hinanden og sagde "var det bare det".. og at vi vil gøre præcis det samme med nr. 2.. hvis vi har samme problem der..

jeg plejer heller ikke tage hende op om natten der ligger hun i sin seng og for flaske, det samme med nat flasken..

men det skal helt sikkert ændres denne her vane, for hun skal jo ligeså vel som mig have en god nats søvn..

Anmeld

9. februar 2012

Den lykkelige

MaleneS2011baby<3 skriver:

jeg plejer heller ikke tage hende op om natten der ligger hun i sin seng og for flaske, det samme med nat flasken..

men det skal helt sikkert ændres denne her vane, for hun skal jo ligeså vel som mig have en god nats søvn..

Mange gange held og lykke.. Og kom lige med update

Anmeld

10. februar 2012

Prinsessens'Mor<3

Den lykkelige skriver:

Mange gange held og lykke.. Og kom lige med update

Mange tak, og det skal jeg nok gøre..

Anmeld

10. februar 2012

MorDk

Lad hende i hendes tempo.

Lad hende bruge fingrene....

Vores dreng har spist med ske/gaffel siden han var 6-7mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.