Spisnings drama!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2012

2babygirls

MaleneS2011baby<3 skriver:

Jamen her kommer lidt af maden i munden og ellers resten på gulvet.. Hvad siger/gør man der?

Vi siger; nej jeg vil ikke have du smider på gulvet, spis pænt.
Men tit hjælper det også at man ikke sidder og ned stirrer dem mens de spiser, for så er det ikke så sjovt i længden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

JustMe

Måske det kunne hjælpe at have flere gafler i brug? Put mad på en gaffel og tilbyd hende den. Når hun så slipper den anden, kan du tage den og putte mad på og tilbyde hende og så fremdeles

Anmeld

9. februar 2012

Den lykkelige

Her bliver Maja nemlig hys hvis jeg bare går ind for og give hende en tår vand og putter hende og går igen.. Så er der kamp, men skal jeg bare lade være med og gå ind til hende når hun vågner, elller hvordan?

Hvad gør du så når hun vågner nu?

Vi har også haft en god periode hvor jeg bare lige kunne ligge og lytte hvor hun kun ige sagde lidt, og så sov hun videre, men så er vi nu kommet ind i den her periode igen.. Hvordan gjorde i med koldtyrker?

Kan se hun er 13 dage ældre end min datter så jeg synes sagtens du kan give en "kold tyrker"..
Men ja så må hun være hys!
Vi gjorde det at vi puttede hende som normalt.. Når hun så vågnede har havde ligget i 3-5 min og sagt noget gik jeg ind til hende og tilbød hende noget vand, lagde hende ned, dynen over, gav sut og hendes kanin op til hovedet og sagde stille sov godt.. Så vidste hun jeg var der fordi jeg kom derind..
Så blev hun selvfølgelig vildt sur da jeg gik.. for hun ved jo jeg plejer komme rendende med en flaske..
Men så lod jeg hende ligge i 5 min og gjorde så præcis det samme.. Hun blev endnu mere sur, hysterisk og kørte helt op.. Jeg skal sige jeg synes det var MEGET svært.. jeg sagde hele tiden til kæresten "skal jeg ikke lige gå ind igen" "Mon hun vil have noget vand" osv osv.. men han sagde "NEJ" hun skal lære det.. Så vi gik ind hvert 5-7 min.. Det tog 45 min og hun var så ked og græd.. Men så blev der stille og hun var faldet i søvn og hun har sovet igennem fra 18.30-7 hver dag..
Der har været et par dage hun er vågnet, her gårjeg så bare ind og giver sutten, dynen over, kaninen op til hovedet og siger sov godt.. Hun ved det ude mærket godt at jeg er der og at hun nu skal sove..
Jeg havde aldrgi troet det ville være så let. min SP havde sagtjeg skulle forberede mig på det kunne tage nogle dage med den måde.. men gik overraskende godt..
Det har været en nat hvor hun blev ved og ved og til sidst lavede jeg en flaske på 120 ml.. men puttede så bare 2 skeer MME i.. bare så det smagte af mælk men ikke mættede så meget..
Hun drejede hovedet væk og tog sutten i munden.. Tror du jeg stod og måbede  hi hi.. også sov hun og det er så dejligt at jeg også får min søvn nu..
Nu vågner hun rigtig til og "skriger" græder et par gange.. Men så er der stille efter 20 sekunder.. nok bare fordi hun lige skulle finde sutten.. (vi har lagt 15 sutter i sengen i hovedenden) og vi har aldrig skulle løbe ud og ind af værelset for at give sut som jeg læser nogle gør.. hun har selv taget sutten fra hun var 6 mdr..

Anmeld

9. februar 2012

Den lykkelige

Tina&Martin skriver:

Vi siger; nej jeg vil ikke have du smider på gulvet, spis pænt.
Men tit hjælper det også at man ikke sidder og ned stirrer dem mens de spiser, for så er det ikke så sjovt i længden.

Jeg er meget enig.. Jeg har også fundet ud af at de dage hvor jeg egentlig har "givet op"og måske ikke går så meget op i hvad og hvor meget osv.. og sidder og kigger væk osv så går det meget mindre frustrerende..

Anmeld

9. februar 2012

Kay

jeg er pædagog i en vuggestue... og vi får såååå tit forældre der har samme problem der kommer og spørg...

mit bedste råd er lad hende side og prøve selv... hun øver sig i at spise... al begyndelse er svær... og det tager tid at lære... nogla gange bruger vi det vi kalder en "hjælpe ske" hvor vi har en ekstre ske og mader dem lidt med... men det skal du nok ikke forsøge det første stykke tid... da hun skal føle at du mener hun kan og må selv

der er forskning der viser at hvis barnet ikke får lov at "rode" med maden i den alder så vil det komme senere... og være mere bevist...

jo ældre hun bliver jo bedre bliver hun... og jo flere krav til at sidde pænt og spise pænt kan du stille

et godt råd er at havde en vokstug under hendes stol... som du "bare" kan tage ud og ryste... og vaske i vaskemaskinen

Anmeld

9. februar 2012

Clisolka

Hej piger..
Jeg håber i kan hjælpe mig med min meget selvstændige datter..
Maja bliver 1 her om en uges tid, og hun har de sidste par måneder gjort hvert måltid til et marreridt..  
Hun vil selv, kan selv og skal selv, jeg må ikke længere fodre hende for så bliver hun hysterisk, men hvis jeg sidder med tallerknen og en ske/gaffel og hun for lov og sidde med en selv også så går det lidt bedre, indtil hun skal have mere på skeen/gaflen, tager jeg den for og tage noget på bliver hun igen hys, hun vil selv tage maden på skeen/gaflen..
Har prøvet og give hende lov og sidde med tallerknen selv, men så smider hun skeen/gaflen på gulvet og går igang med hænderne, og hun spiser da en smule en gang i mellem, ellers sidder hun og smider og kaster med maden.. Har prøvet og sige 'nej du skal spise pænt' når hun gør det, men hun griner og fortsætter, har også prøvet at for hver gang hun gjorde det, tog jeg tallerknen fra hende, og så er der skrig og helved, prøver og fortælle hende at hun skal spise pænt og giver hende tallerknen, men hun gør det igen mens hun kigger på mig og griner.. Og sådan kan vi blive ved..  

Hun for ikke noget ordentlig og spise ud af det, og om aftnen prøver jeg og få så meget mad i hende som  muligt, prøver med rugbrød, kiks frugt og alt muligt for hun bliver mæt.. Så kommer hun i seng med en natflaske, men hun vågner hver nat mellem 1-3 gange for og få en flaske til..

Nogen der har fundet en mirakel kur på disse øjeblikke?

-Malene&Maja

Uha ja, den fase er vi også igennem herhjemme - og har været det i et stykke tid  Vi sørger for at give hende så meget mad som muligt, så kan hun selv sidde og spise bagefter - det går faktisk fint nu (hun er 15½ mrd). Både ske og gaflen kan hun selv styre nu, og der kommer mere og mere indenbords. Selvfølgelig bliver der smidt meget på gulvet, men er det det hun vil, så er det det hun skal 

Anmeld

9. februar 2012

Prinsessens'Mor<3

Den lykkelige skriver:

Kan se hun er 13 dage ældre end min datter så jeg synes sagtens du kan give en "kold tyrker"..
Vi gjorde det at vi puttede hende som normalt.. Når hun så vågnede har havde ligget i 3-5 min og sagt noget gik jeg ind til hende og tilbød hende noget vand, lagde hende ned, dynen over, gav sut og hendes kanin op til hovedet og sagde stille sov godt.. Så vidste hun jeg var der fordi jeg kom derind..
Så blev hun selvfølgelig vildt sur da jeg gik.. for hun ved jo jeg plejer komme rendende med en flaske..
Men så lod jeg hende ligge i 5 min og gjorde så præcis det samme.. Hun blev endnu mere sur, hysterisk og kørte helt op.. Jeg skal sige jeg synes det var MEGET svært.. jeg sagde hele tiden til kæresten "skal jeg ikke lige gå ind igen" "Mon hun vil have noget vand" osv osv.. men han sagde "NEJ" hun skal lære det.. Så vi gik ind hvert 5-7 min.. Det tog 45 min og hun var så ked og græd.. Men så blev der stille og hun var faldet i søvn og hun har sovet igennem fra 18.30-7 hver dag..
Der har været et par dage hun er vågnet, her gårjeg så bare ind og giver sutten, dynen over, kaninen op til hovedet og siger sov godt.. Hun ved det ude mærket godt at jeg er der og at hun nu skal sove..
Jeg havde aldrgi troet det ville være så let. min SP havde sagtjeg skulle forberede mig på det kunne tage nogle dage med den måde.. men gik overraskende godt..
Det har været en nat hvor hun blev ved og ved og til sidst lavede jeg en flaske på 120 ml.. men puttede så bare 2 skeer MME i.. bare så det smagte af mælk men ikke mættede så meget..
Hun drejede hovedet væk og tog sutten i munden.. Tror du jeg stod og måbede  hi hi.. også sov hun og det er så dejligt at jeg også får min søvn nu..
Nu vågner hun rigtig til og "skriger" græder et par gange.. Men så er der stille efter 20 sekunder.. nok bare fordi hun lige skulle finde sutten.. (vi har lagt 15 sutter i sengen i hovedenden) og vi har aldrig skulle løbe ud og ind af værelset for at give sut som jeg læser nogle gør.. hun har selv taget sutten fra hun var 6 mdr..

hvornår er det og lade barnet græde sig selv i søvn?

Anmeld

9. februar 2012

Den lykkelige

hvornår er det og lade barnet græde sig selv i søvn?

Ja det var vel det hun gjorde.. men jeg synes det var ok for det var for hendes bedste.. Hun er blevet meget gladere siden hun begyndte sove igennem fordi hun sover bedre.. plus at jeg synes det ok at vise hende at nu er det det vi gør og hun vidste jo udemærket godt jeg var der..

Anmeld

9. februar 2012

bette

jeg gav min pige lov til at sidde og gratte i lidt mad ved aftensmaden og så fik hun en skål yoghurt med en masse havregryn i til natmad (inden hun skulle i seng) og det får hun lov at spise selv også... det går som regl fint og når hun smider rundt med det tager jeg det fra hende og siger tak for mad... så gør hun det nemlig ikke med mindre hun ik er sulten mere.. 
og hun vågner ik om natten.. hun har så heller ik fået natflaske siden hun var 6-7 måneder.. hun nægtede den total.. sååå måtte jo finde på noget andet... og hvis jeg ved hun spiser nok i vuggestuen så gør det mig ikke noget at aftensmaden går lidt op i hat og briller.. det lærer hun tids nok :)

gjorde min søn i hvertfald

Anmeld

9. februar 2012

bette

Den lykkelige skriver:

super godt råd :) den har jeg selv brugt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.