Hej piger..
Jeg håber i kan hjælpe mig med min meget selvstændige datter.. 
Maja bliver 1 her om en uges tid, og hun har de sidste par måneder gjort hvert måltid til et marreridt..
Hun vil selv, kan selv og skal selv, jeg må ikke længere fodre hende for så bliver hun hysterisk, men hvis jeg sidder med tallerknen og en ske/gaffel og hun for lov og sidde med en selv også så går det lidt bedre, indtil hun skal have mere på skeen/gaflen, tager jeg den for og tage noget på bliver hun igen hys, hun vil selv tage maden på skeen/gaflen..
Har prøvet og give hende lov og sidde med tallerknen selv, men så smider hun skeen/gaflen på gulvet og går igang med hænderne, og hun spiser da en smule en gang i mellem, ellers sidder hun og smider og kaster med maden.. Har prøvet og sige 'nej du skal spise pænt' når hun gør det, men hun griner og fortsætter, har også prøvet at for hver gang hun gjorde det, tog jeg tallerknen fra hende, og så er der skrig og helved, prøver og fortælle hende at hun skal spise pænt og giver hende tallerknen, men hun gør det igen mens hun kigger på mig og griner.. Og sådan kan vi blive ved..
Hun for ikke noget ordentlig og spise ud af det, og om aftnen prøver jeg og få så meget mad i hende som muligt, prøver med rugbrød, kiks frugt og alt muligt for hun bliver mæt.. Så kommer hun i seng med en natflaske, men hun vågner hver nat mellem 1-3 gange for og få en flaske til.. 
Nogen der har fundet en mirakel kur på disse øjeblikke?

-Malene&Maja
Anmeld