Benytter i den private sektor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2012

trunte89

FamilenStorm skriver:

Sådan var der også der hvor jeg er vokset op.. Så der var folkeskolen helt udelukket... Og tror bare det er det der sidder så godt fast i mig... For min mand har været glad for hans folskeskole..

jeg har vidst bare svært ved at ikke at slå alle generalisere alle folkeskoler

Ja, det har man nok når man selv har haft dårlige oplevelser med dem.
Og så synes jeg også bare, at skolevalget er SÅ vigtigt. Det SKAL virkelig fungere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

BellaT

twinboys skriver:

Vi betaler selv for vores kurser, og kommer afsted... Vi får tilsyn som de kommunale og vi får også ekspert hjælp hvis vi står med et barn som har brug for en eller anden form for hjælp. Både af pædagogen, fys, ergo, talepædagog osv. så vi er ligestillet med de kommunale...

Selvbetalte kurser er det ikke alle der kommer på. Det kræver også at man har pengene til det. Og tiden? For hvad med børnene når den private er på kursus i et par uger af gangen flere gange om året? Er det aftenkursus du benytter så? Pyyh, så tager et kursus da godt nok lang tid!

Ja, eksperthjælp til de slemme tilfælde. Men ikke til de almindelige små ting der kommer indimellem som man lige kan vende med dagplejepædagogen, som så kan vurdere om der skal eksperthjælp til. Det er det jeg mener med at den private skal have viden og erfaring. Jeg er slet ikke imod privat dagpleje.

Tilsyn... Det må være forskelligt fra kommune til kommune så... 1 eller 2 gange årligt var det dengang. Det er jo omsonst.

Anmeld

9. februar 2012

twinboys

BellaT skriver:

Selvbetalte kurser er det ikke alle der kommer på. Det kræver også at man har pengene til det. Og tiden? For hvad med børnene når den private er på kursus i et par uger af gangen flere gange om året? Er det aftenkursus du benytter så? Pyyh, så tager et kursus da godt nok lang tid!

Ja, eksperthjælp til de slemme tilfælde. Men ikke til de almindelige små ting der kommer indimellem som man lige kan vende med dagplejepædagogen, som så kan vurdere om der skal eksperthjælp til. Det er det jeg mener med at den private skal have viden og erfaring. Jeg er slet ikke imod privat dagpleje.

Tilsyn... Det må være forskelligt fra kommune til kommune så... 1 eller 2 gange årligt var det dengang. Det er jo omsonst.

Hallo vi har også en pædagog der tilser os og børnene og ja faktisk går det hurtigere at få hjælpen når man er privat frem for kommunal... Jeg skulle have en fys til et barn en gang da jeg var i det kommunale... Fra jeg nævnte at her var et barn der havde brug for fys til barnet fik det... ja der gik lang tid, for det fik han først da han startede i børnehave...

Siden 1. januar har jeg været privat og igen havde jeg brug for en fys til en lille for tidligt født dreng og ja hun kom sidst i januar og kommer snart igen...

Igennem det kommunale er der alt for mange det skal igennem først... først fra mig til pædagogen som så først skal se barnet om det nu også er rigtigt... til at hun tager kontakt med fys og til der kan findes en dato hvor både fys, pædagogen og jeg kunne...Al den kontakt frem og tilbage...

Majbritt

Anmeld

9. februar 2012

BellaT

twinboys skriver:

Hallo vi har også en pædagog der tilser os og børnene og ja faktisk går det hurtigere at få hjælpen når man er privat frem for kommunal... Jeg skulle have en fys til et barn en gang da jeg var i det kommunale... Fra jeg nævnte at her var et barn der havde brug for fys til barnet fik det... ja der gik lang tid, for det fik han først da han startede i børnehave...

Siden 1. januar har jeg været privat og igen havde jeg brug for en fys til en lille for tidligt født dreng og ja hun kom sidst i januar og kommer snart igen...

Igennem det kommunale er der alt for mange det skal igennem først... først fra mig til pædagogen som så først skal se barnet om det nu også er rigtigt... til at hun tager kontakt med fys og til der kan findes en dato hvor både fys, pædagogen og jeg kunne...Al den kontakt frem og tilbage...

Majbritt

Hmm, tjaeh, der er også forskel på kommuner jo. Jeg er også flyttet kommune siden dengang jeg var privat.

Men super at det virker bedre for dig at være privat.

Men hvordan får du kursustid til at hænge sammen?

Anmeld

9. februar 2012

VIPpigen

Lilje går i privat dagplejer her. Forklaringen for det ligger i at vi flyttede i december. Vi havde fået tilbudt en kommunal dp, men hun går altså på pension til sommer. Lilje gik 2 måneder i vuggestue i vejle inden. Så ringede til pladsanvisningen, og så havde de altså først plads enten i januar eller februar... Så jeg undersøgte private, og snakkede med en som gerne ville se os, hun er kun nogen år ældre end jeg, hendes egen søn som hun har hjemme er ligeså gammel som lilje, og der er faktisk kun 6 måneder mellem den ældste og den yngste. Vi faldt hurtigt i hak, og Lilje er så glad for hende. Så har bestemt ikke fortrudt vi valgte dem private

Anmeld

9. februar 2012

twinboys

BellaT skriver:

Hmm, tjaeh, der er også forskel på kommuner jo. Jeg er også flyttet kommune siden dengang jeg var privat.

Men super at det virker bedre for dig at være privat.

Men hvordan får du kursustid til at hænge sammen?

Jeg er på kursus mindst 1 gang om året.... og det liger fast... nemlig indenfor grønne spirer... 

Jeg er jo lige startet som privat efter 12 1/2år som kommunal så pt. behøver jeg ikke lige at springe på kursus... Men vil da tage det i min planlagte ferier eller aftenkurser

Majbritt

Anmeld

9. februar 2012

lycly

Min datter går ikke i dagpleje endnu, men jeg har kun skrevet hende op til kommunale. Det er jeg mest tryg ved, da flere har rådet mig til ikke at vælge privat

Anmeld

9. februar 2012

Carina:-)

BellaT skriver:

Nej. Ville kun vælge en privat fremfor kommunal, hvis den private er tidligere kommunal dagplejer, pædagog eller pædagogisk assistent. Private får ikke  kurser eller eksperthjælp eller tilsyn, så den private bør være godt rustet til at klare sig selv fuldstændigt.

Har været privat dagplejer, men er nu kommunal. Det er meget tydeligt for mig, at den kommunale dagpleje er meget sikrere for både barnet og forældre og dagplejer end den private.

Enig.

Jeg vil så heller aldrig vælge en kommunal dp.

I min verden kunne jeg kun vælge vuggestue -Både pga personalet,og så fordi jeg har set for mange dp mødre der burde være fyret for længe siden

Anmeld

9. februar 2012

FamilenStorm

trunte89 skriver:

Ja, det har man nok når man selv har haft dårlige oplevelser med dem.
Og så synes jeg også bare, at skolevalget er SÅ vigtigt. Det SKAL virkelig fungere.

Ja lige præcis... Folkeskolen er jo egentlig deres grundlag for resten af deres liv..

Anmeld

9. februar 2012

BellaT

twinboys skriver:

Jeg er på kursus mindst 1 gang om året.... og det liger fast... nemlig indenfor grønne spirer... 

Jeg er jo lige startet som privat efter 12 1/2år som kommunal så pt. behøver jeg ikke lige at springe på kursus... Men vil da tage det i min planlagte ferier eller aftenkurser

Majbritt

Nææh, du har selvfølgelig fået en del viden og erfaring gennem tiden som kommunal.

Hatten af for at du vil bruge din ferie på kursus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.