Benytter i den private sektor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2012

twinboys

BellaT skriver:

Nej. Ville kun vælge en privat fremfor kommunal, hvis den private er tidligere kommunal dagplejer, pædagog eller pædagogisk assistent. Private får ikke  kurser eller eksperthjælp eller tilsyn, så den private bør være godt rustet til at klare sig selv fuldstændigt.

Har været privat dagplejer, men er nu kommunal. Det er meget tydeligt for mig, at den kommunale dagpleje er meget sikrere for både barnet og forældre og dagplejer end den private.

Vi betaler selv for vores kurser, og kommer afsted... Vi får tilsyn som de kommunale og vi får også ekspert hjælp hvis vi står med et barn som har brug for en eller anden form for hjælp. Både af pædagogen, fys, ergo, talepædagog osv. så vi er ligestillet med de kommunale...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

An&Jo

Maja88 skriver:

Nu den kære regering overvejer at forbyde private dagplejere, synes jeg det kunne være sjovt at se hvor mange af os, som egentlig har vores barn/børn i privat dagpleje....

ja vores gør ihvertfald

Jeg har svaret nej..

Men inden vi flyttede til Aalborg, var min dreng i privat vuggestue

Anmeld

9. februar 2012

Ellingsen

Vi har også en privat dagpleje. som vi er super glade for.

Anmeld

9. februar 2012

FamilenStorm

Fru Hansen skriver:

Jeg er meget enig.

Jeg er selv kommunal dagplejer og går ind for den frie konkurrence. Dog med opsyn hos både den offentlige som den private dagplejer. Børnene er det guld vi skal bygge vores fremtid på. De skal have en god base uanset om det er hos en privat eller offentlig dagpleje.

Det samme gælder også for vuggestuer/børnehaver/skoler.

Ja nemlig.. Man burde som forældre kunne være tryg ved af aflevere sit barn lige meget om det er privat eller offentlig...

Anmeld

9. februar 2012

FamilenStorm

trunte89 skriver:

Sådna har jeg det nemlig også. Det med egne dårlige oplevelser i kommunal skole. Og så gode fra privat.
Skriver hende op til den første, er dog 'bange' for at der er for sent

Håber i kan nå at få en plads til hende.. Vi skrev hende op da hun var 1 mdr..

Nu er jeg godt nok vokset op på Djursland og bor på fyn nu.. Så kender slet ikke noget til de folkeskoler hernede.. Så når hun når skolealderen tager vi stilling til om hun skal på privat eller offentlig..

Men kan mærke at til trods min uvidenhed, føler jeg stadig at en privatskole vil være det rigtige...

Anmeld

9. februar 2012

trunte89

FamilenStorm skriver:

Håber i kan nå at få en plads til hende.. Vi skrev hende op da hun var 1 mdr..

Nu er jeg godt nok vokset op på Djursland og bor på fyn nu.. Så kender slet ikke noget til de folkeskoler hernede.. Så når hun når skolealderen tager vi stilling til om hun skal på privat eller offentlig..

Men kan mærke at til trods min uvidenhed, føler jeg stadig at en privatskole vil være det rigtige...

Ja, vil også hellere fåhende skrevet op, og så kan man altid tage stilling til hvad hun skal når tiden melder sig. Det kommer nok også lidt an på hvad vennerne fra børnehaven skal.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg gik på en privat i nyborg. Den var god

Anmeld

9. februar 2012

FamilenStorm

trunte89 skriver:

Ja, vil også hellere fåhende skrevet op, og så kan man altid tage stilling til hvad hun skal når tiden melder sig. Det kommer nok også lidt an på hvad vennerne fra børnehaven skal.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg gik på en privat i nyborg. Den var god

Vi bor i Odense... Så har skrevet hende op på Giersing Real skole... Var den vi fik anbefalet af venner og bekendte...

Men min mand siger at der dog også ligger nogle gode folkeskoler omkring der hvor vi bor.. Men når hun når der til, vil jeg se på skolerne.. Hun er kun 16 mdr nu, så der er liige nogle år endnu

Anmeld

9. februar 2012

trunte89

FamilenStorm skriver:

Vi bor i Odense... Så har skrevet hende op på Giersing Real skole... Var den vi fik anbefalet af venner og bekendte...

Men min mand siger at der dog også ligger nogle gode folkeskoler omkring der hvor vi bor.. Men når hun når der til, vil jeg se på skolerne.. Hun er kun 16 mdr nu, så der er liige nogle år endnu

Ja, så har I nok også lidt mere at vælge mellem. Her i byen er der 2 folkeskoler, den ene har jeg gået på, og den er helt udelukket, og den anden har jeg høre rigtig meget dårligt om også.
Men nu må vi se hvad det ender med.

Anmeld

9. februar 2012

wamse

Har haft alle mine 3 i kommunal dagpleje, og det har været godt for dem alle 3

Anmeld

9. februar 2012

FamilenStorm

trunte89 skriver:

Ja, så har I nok også lidt mere at vælge mellem. Her i byen er der 2 folkeskoler, den ene har jeg gået på, og den er helt udelukket, og den anden har jeg høre rigtig meget dårligt om også.
Men nu må vi se hvad det ender med.

Sådan var der også der hvor jeg er vokset op.. Så der var folkeskolen helt udelukket... Og tror bare det er det der sidder så godt fast i mig... For min mand har været glad for hans folskeskole..

jeg har vidst bare svært ved at ikke at slå alle generalisere alle folkeskoler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.