Efterfødselskomplikationer -

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2012

Anonym trådstarter

Moms skriver:

Sjovt du lige skulle komme med det indlæg den dag, hvor jeg for alvor tog mig sammen og fandt et spejl, så jeg kunne se, hvad der foregik forneden.

Jeg ser ud som dig. Jeg har "noget", der hvælver frem i skedeåbningen. Fortil kan jeg se min urinrørsåbning - hvilket jeg aldrig har kunnet før og bagtil er det sådan noget bulet slimhinde.

Jeg har også spekuleret på nedsunken livmoder.

Men vi har jo også lige født - jeg for 8 uger siden.

Det hele har jo ikke trukket sig sammen endnu og står nok også mere åbent.

Når jeg går, får jeg hele tiden en lille luftboble fanget mellem kønslæberne. Det er SÅ irriterende og det generer somom min slimhinde bliver gnubbet mod noget ikke-slimhinde.

Jeg fik en 3. grads bristning og blev syet lidt i skeden bagtil, hele mellemkødet og lidt af ringmusklen. Arvævet er meget knudret i hele stykket mellem anus og bagerste skedeåbning og jeg har en tynd fin rand, som er meget følsom/øm.

Vi prøvede sex efter 6 uger og det var ret ubehageligt - men som en anden sagde - jeg har mere følelse - altså mere intens følelse og det blev bedre efter 5 minutter.

Jeg sagde, at det kunne vi vist god lægge på hylden et stykke tid endnu, men vi prøvede igen ugen efter og der var det allerede bedre.

Efter mit kig dernede er jeg seriøst begyndt at lave knibeøvelser. Det er vel det, der skal til. Desuden er jeg begyndt at massere mit mellemkød - jeg bruger noget olie, 2 gange om dagen, for at forsøge at blødgøre arvævet. Jeg er sikker på, det skal hjælpe.

Jeg har ikke været til 8 ugers undersøgelse endnu, men jeg er ret overbevist om, at min læge vil sige det samme som din.

Jeg er glad for de svar, du har fået. Det giver også mig mod - selvom jeg nu ikke er så modløs som dig.

Jeg har mest svaret, for at fortælle dig, at du ikke er alene.

Jeg tror da godt I kan forsøge med sex igen - bare tage det stille og roligt - og noget andet - jeg er faktisk gået i gang med onani. Se det er noget, der stammer op - lige der hvor det skal og så er det meget bedre end kedelige knibeøvelser

Held og lykke med understellet

Moms

Hvor var det rart at læse dit indlæg.. synes det er vildt at vi er igennem næsten det samme.. jeg bristede bare ikke rigtig i mellemkødet, så jeg har ikke det arvæv som du snakker om.. det må iøvrigt også være rigtig træls for dig Du må endelig give lyd hvis du finder et godt trick, for så vil jeg gerne lære det

Ang. onani så har jeg faktisk haft rigtig svært ved at røre ved mig selv fordi det føles så anderledes.. har faktisk helt væmmes ved at sku gøre det, og det er nok også det der gør at jeg har svært ved at min kæreste skal røre... men det er jo nok bare at springe ud i det, for jeg tvivler på at det bliver nemmere ved at udsætte det

Knibeøvelser laver jeg også stort set hele døgnet efterhånden.. selv når lillemanden vågner for at spise om natten kan jeg lige se mit snit til at træne lidt... forhåbenligt hjælper det i længden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Føler med dig, kan tydeligt huske det.

Jeg tænkte også "hvorfor er der ingen der har nævnt det her" fødslen var ikke så slem som forventet, men hold kæft hvor gjorde det ondt for neden efterfølgene.

Vi prøvet lidt med sex efter 3 mdr. men slet ikke som før hen, og havde heller ikke yst det var rigtig ubehageligt. Og det er først nu, 8 måneder efter det er blevet bedre.

Det er ikke for at tage modet fra dig, 8 mdr lyder længe, men tiden går jo og du heler mere og mere for neden.

Jeg græd også, det var så væmmeligt og jeg troede heller aldrig det blev normalt, men det er det næsten nu.

Din mand må være tålmodig, han kan rolig regne med at der går tid, og det er der jo ikke noget at sige til. Han må i stedet glæde sig over sin lille guldklump og støtte dig i at det skal være når DU er klar. Og det skal du overhovede ikke have dårlig samvittighed over.

Tag den tid du har brug for.

Puh ha, ja 8 mdr. er godt nok længe.. specielt fordi vi heller ik havde fantastisk sex i graviditeten, så det er efterhånden længe siden... men hvis det er 8 mdr. der skal til, så er det jo bare sådan det er Min kæreste er heldigvis super skøn og vil rigtig gerne støtte mig. Han er helt indstillet på at det skal være stille og roligt, og at det kommer til at tage tid... som han selv sir:"hvis bare jeg har dig og lillemanden, så betyder det andet ik noget"

Jeg er bare så ekstremt god til at slå mig selv oveni hovedet uden grund.. virkelig dårlig egenskab faktisk

Anmeld

8. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Hvor var det rart at læse dit indlæg.. synes det er vildt at vi er igennem næsten det samme.. jeg bristede bare ikke rigtig i mellemkødet, så jeg har ikke det arvæv som du snakker om.. det må iøvrigt også være rigtig træls for dig Du må endelig give lyd hvis du finder et godt trick, for så vil jeg gerne lære det

Ang. onani så har jeg faktisk haft rigtig svært ved at røre ved mig selv fordi det føles så anderledes.. har faktisk helt væmmes ved at sku gøre det, og det er nok også det der gør at jeg har svært ved at min kæreste skal røre... men det er jo nok bare at springe ud i det, for jeg tvivler på at det bliver nemmere ved at udsætte det

Knibeøvelser laver jeg også stort set hele døgnet efterhånden.. selv når lillemanden vågner for at spise om natten kan jeg lige se mit snit til at træne lidt... forhåbenligt hjælper det i længden

Lige mht knibe øvelser og onani så kan man købe sådan nogle kugler som man putter op og kniber omkring der går noget hurtigere så også kan man mærke når man rigtig får fat Bare et fif

Anmeld

8. februar 2012

Anonym trådstarter

Så fik jeg vidst svaret alle.. og tusind tak for jeres svar, hvor er I bare søde allesammen

Det har allerede hjulpet på humøret.. bare det at "snakke" med nogen om det har i sig selv hjulpet

Jeg håber rigtig meget at jeg får det bedre, for jeg synes godt nok at det er hårdt oven i det hårde arbejde det jo også er at blive mor. Men heldigvis er min lille guldklump det hele værd uanset hvad

Anmeld

8. februar 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Lige mht knibe øvelser og onani så kan man købe sådan nogle kugler som man putter op og kniber omkring der går noget hurtigere så også kan man mærke når man rigtig får fat Bare et fif

Dem har jeg faktisk købt, og har os prøvet dem, men synes de var lige voldsomme nok lige nu.. havde nok forventet de var lidt mindre, men de var på størrelse med et lille æg, og det følte jeg ik lige for at ha siddende oppe ligenu.. he he.. men de skal da bestemt prøves igen når jeg lige er blevet lidt mere fortrolig med mig selv

Anmeld

8. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Dem har jeg faktisk købt, og har os prøvet dem, men synes de var lige voldsomme nok lige nu.. havde nok forventet de var lidt mindre, men de var på størrelse med et lille æg, og det følte jeg ik lige for at ha siddende oppe ligenu.. he he.. men de skal da bestemt prøves igen når jeg lige er blevet lidt mere fortrolig med mig selv

He he ja de er bare vildt store.. Men ja prøv det når du har det lidt bedre med det hele

Anmeld

8. februar 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Jeg vil bestemt også blive ved, for lige det her område er bare så vigtigt for mig.. jeg har altid været blufærdig og meget perfektionistisk med mit underliv, så det betyder bare alt at det bliver så jeg kan acceptere det igen.. ikke kun for min psykes skyld, men skam også for min søns skyld, for ellers er jeg ikke sikker på at han får nogle søskende.. og det ville jo være synd, når jeg egentlig gerne vil have et barn mere engang i fremtiden

Ja det kan jeg skam sagtens forstå :

Anmeld

8. februar 2012

Pikku Myy

Inden jeg var ved lægen anede jeg overhovedet ik om jeg kneb rigtigt, men hun sagde at det var fint dog.. Jeg er dog stadig i tvivl, men prøver mig frem, og synes jeg er begyndt at mærke en forskel, så jeg tror da at jeg gør det ok lige nu... ville dog være rart at være 100% sikker på at man gør det rigtigt, så det ik bare er nytteløst at bruge så meget tid og kræfter på det

Ja, det er jo svært når du ikke rigtig stoler på din læge, men hvis du har ligget med benene i vejret (måske endda i stigbøjler) hos lægen, og hun siger hun kan mærke et fint knib, mon ikke det så er rigtigt som du gør det? Lige det tror jeg er en ret simpel standard ting for en læge at undersøge Kan du holde dig når du skal tisse? Bare lidt? For så gør du det rigtigt. Det kunne jeg ikke...

Klø på og se om du kan finde en smule optimisme. Jeg håber det bedste for dig!!

Anmeld

8. februar 2012

Moms

Månsson skriver:

Anmeld

8. februar 2012

Moms

Anonym skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.