Snakke med jm om kejsersnit, hvornår ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2012

Gry91

Maja84 skriver:

Jeg fik selv aks med min søn, og det er absolut ikke den nemme løsning, bla smerter og lang tids opheling hvor man ikke må løfte, amningen kan være meget svær at få igang osv.
Jeg skal alligevel af flere årsager have pks denne gang, og de laver det så tæt på termin som muligt. For at du kan nå at snakke det igennem med dem som skal vurdere og hjælpe med ks, skal du nok allerede nu give lyd. Du kan jo få hurtig tid ved lægen, og fortælle dine grunde for pks og så henviser han dig videre til samtale på sygehuset, hvor i vil snakke grundene igennem, tid for ks, narkose, efterforløb osv.
Håber det bedste, og i når at finde en løsning, og hvad der er bedst for dig kram

Jeg skal til samtale med sygehuset næste uge  

Mange tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2012

Gry91

Sara_S skriver:

Jeg har også selv valgt kejsersnit af personlige årsager og det aftalte jeg med jm og med hospitalet da jeg var ca. 30 uger hen (hvis jeg husker rigtigt).

Alle spurgte mig om hvorfor jeg "lige pludselig" kom med det ønske så sent i mit graviditet, når jeg i virkeligheden ingen anelse havde om hvornår jeg skulle komme ud med det, når jeg på ingen tidspunkt fik lov om at snakke "fødsel" med nogen som helst, hverken jm eller min egen læge...

Hvis jeg var dig,  vil jeg ringe til jm med det samme og aftale en tid, hvis det kan lade sig gøre...

Jeg ringede til min egen læge, da det var helt umuligt at komme til jordmoder pga vinterferie, og skal til samtale med sygehuset næste uge 

Nej det er svært lige at vide hvornår man skal bringe det op ?
Jeg havde ærligt talt ikke rigtig tænkt på fødsel, sådan for alvor før end omkring uge 32 tror jeg.. og slet ikke kejsersnit men der er bare nogle ting som gør at jeg føler det er bedst for mig, hvis jeg skal have det godt før, under og efter fødsel  

Anmeld

25. februar 2012

Maja88

jeg er også en af dem som fik PKS. da hun ikke ikke ville vendes...

jeg havde MANGE smerter efterfølgende... og psykisk har jeg det hekker ikke godt med det her snart 12 måneder efter..

jeg gik glip af at holde hende den første gang,.. fik hende i armene 30min efter først... far måtte det første døgn skifte hende osv.. give hende til mig når hun skulle have mad.. fordi jeg ikke kunne rejse mig op...

jeg føler jeg er gået glip af en masse lige der og jeg var helt helt afklaret med jeg skulle have PKS.. havde jeg vidst i 3 måneder, men min krop var ikke afklaret.. den var ikke gennem den proces man er i en fødsel og lige pludselig var jeg bare mor

Anmeld

25. februar 2012

Gry91

prettybutterfly skriver:

Jeg fik selv PKS da min datter lå helt forkert derinde, men jeg vil IKKE råde nogen til at få det! Både jeg og min datter havde det forfærdeligt bagefter! Jeg fik så mange smerter at jeg ikke kunne trække vejret, og datteren blev helt blå(ok ku være sket alligevel) og skulle i varmekasse i lang tid. Men selv havde jeg det SÅ skidt at jeg ikke kunne holde hende måske de første 6 timer, hvilket jeg tror påvirkede amningen rigtig meget, som bare aldrig kom til at fungere rigtig godt. Jeg syntes bestemt ikke det var "den nemme løsning"!!!

Men held og lykke med det!

Øv det lyder virkelig som en træls oplevelse for jer!

Der er desværre både gode og dårlige oplevelser med ks, men heldigvis flest gode! Derfor "tør" jeg også godt sådan er det jo også med alm. fødsel, nogle har fantastiske oplevelser, hvor andre kan fortælle nærmest skræk historier

Men jeg forstår godt at du har det sådan, for det lyder virkelig som en rigtig dårlig oplevelse! Som skulle have været rigtig god.. øv

Anmeld

25. februar 2012

Pernille84

Gry91 skriver:

Ja jeg har været lidt sent ude men skal til samtale på sygehuset næste uge, så nu sker der heldigvis noget

Hvornår skal du have pks ?

14 dage før termin bliver det

Anmeld

26. februar 2012

Maja_4000

Gry91 skriver:

Jeg skal til samtale med sygehuset næste uge så nu sker der noget!

Jeg har også sat mig rimelig godt ind i det (synes jeg selv), har læst sygehusets "pjece" om kejsersnit uden medicinsk grund, snakket med andre som har prøvet og er stadig sikker på at det er det jeg vil

Anmeld

26. februar 2012

Gry91

Pernille84 skriver:

14 dage før termin bliver det

Det var tidligt

Håber det hele går godt!

Anmeld

26. februar 2012

Pernille84

Gry91 skriver:

Det var tidligt

Håber det hele går godt!

Det er pga at jeg selv kunne vælge datoen, og det var enten 38+0 eller 38+4 så valgte jo bare den første dato.

Anmeld

26. februar 2012

Gry91

Pernille84 skriver:

Det er pga at jeg selv kunne vælge datoen, og det var enten 38+0 eller 38+4 så valgte jo bare den første dato.

Forståeligt nok  

Anmeld

26. februar 2012

Pernille84

Gry91 skriver:

Forståeligt nok  

hehe ja ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.