Huller i ørene som 2 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Helt klart imod. Jeg synes det er virkelig dårlig stil og må indrømme, at jeg tænker mit, når jeg ser små børn med huller i ørerne...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

Hollybaby

Så absolot imod tilså små børn! Jeg blir faktisk en smule forarget over forældre, der har lyst til at påføre sit barn den smerte, fordi de synes det ser sødt ud. Óg ikke bare smerte, så er det da enormt farligt i vild leg, øreflippen kan hurtigt flække! Jeg fik selv huller i ørene som 7 årig,  og jeg husker tydelig smerten, især ved betændelse. Men jeg blir godt nok helt dårlig ved tanken, hvis min 2 årige datter, skulle pierces i ørene!

Anmeld

7. februar 2012

MorEllen

Jeg er SÅ imod, som de fleste andre her. Har ingen forståelse for at forældre gir sine børn huller i ørene.. Det er nemt at tænke at huller i ørene er helt harmløst, men det er dog nogle risici ved det i form af infektioner og det faktum at børns leg kan være ret voldsom nogle gange -de kan jo hive ørepynten ud!

La' børn være børn!!

Anmeld

7. februar 2012

dorthemus

Det er jeg meget imod.

Anmeld

7. februar 2012

Laura.

Maise skriver:

er klart imod, forstår ikke hvorfor man vil udsætte sit barn for smerte fordi man synes det skal se fin ud. egentlig en grotesk tankegang.

Ja, jeg forstår det simpelthen heller ikke. Jeg husker en anden debat som også handlede om huller i ørene på babyer/små børn, og der var der en bruger som havde fået det lavet på sin lille pige, bare fordi hun synes det var flot !?

Anmeld

7. februar 2012

Nolle

Jeg kender en DEL der har fået huller i ørene ind de er 2 år.
jeg kan ikke se hvorfor de ikke skulle få det, få de ville alligevel have det når de bliver støre og i den alder ville de jo pille og være ved med de øreringe, og når de er så små gør de jo ikke noget ved det, og de græder alligevel så hvorfor ikke tænker jeg. 

jeg er opvosket med piger får huller i ørene som baby, og drenge bliver omskåret.

Anmeld

7. februar 2012

Frk.S

Jeg et 100 % imod.

Jeg kan ikke se hvad det skal gøre godt for i den alder - som andre også skriver, så er det da forældrenes behov der bliver dækket her.

Jeg mener at barnet som minimum skal være gammel nok til selv at udtrykke ønske om hul i ørerne.
Selv var jeg 7 da jeg fik. Jeg havde ønsket det længe og fik det så i 7 års fødselsdagsgave af mine storesøstre (med mine forældres accept, selvfølgelig!).

Freja får nok også lov ved 7 års alderen - hvis hun beder om det selvfølgelig.

Anmeld

7. februar 2012

M&N

Jeg er imod at få det som 2 årig...

Men min moster tog mig engang ned i den lokale guldsmed, og fik lavet huller i ørerne, som 6 årig.. Min far blev sur, haha, men jeg er faktisk glad for den dag idag, - har stadig huller i ørerne fra dengang 

Anmeld

7. februar 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Hollybaby skriver:

Så absolot imod tilså små børn! Jeg blir faktisk en smule forarget over forældre, der har lyst til at påføre sit barn den smerte, fordi de synes det ser sødt ud. Óg ikke bare smerte, så er det da enormt farligt i vild leg, øreflippen kan hurtigt flække! Jeg fik selv huller i ørene som 7 årig,  og jeg husker tydelig smerten, især ved betændelse. Men jeg blir godt nok helt dårlig ved tanken, hvis min 2 årige datter, skulle pierces i ørene!

Præcis mine tanker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.