Huller i ørene som 2 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2012

raca

StineW79 skriver:

Jeg siger ik at det hverken er rigtigt eller forkert! De helt små som jeg har kendt gennem årene, har ik taget skade. Har aldrig set betændelse eller at andre børn har hevet dem ud osv. jeg ku i hvert fald sagtens finde være ting at udsætte børn for.

Som jeg også skrev, så går der nok også lige en del år inden min datter på 3 ska ha hul i sine øre. Vh stine

jeg taler også kun af egen efaring.. jeg kender mange der har aft bylder af betændelse i gangen fra øreningen år efter selve stiften hvar taget ud.. sådan man har kunne klemme end god klat betændelse ud.. selvom det blem renstet efter alle kunstens regler..

og min håndeksem og nikkel eksem er nok grundlagt der.. og blev så forstærket af en arbejdskade oveni..så har har det være en glidebane, der hedder nikkel/vand/parafume/citrusolier/alt sminke/en del medicinal produkter/ rigtig mange kryderrier.. 

og nej så galt går det ikke nær for alle.. men har man en allerrgi er man tilbøjlig til og udvikle flere og det er kendt at mange udvikler alergi ved dvs huller i kroppen..

så nej den unødige riciko villfe jeg slet ikke løbe.. lidt ligesom og give barnet parafume på eller koncekvent ryge i dens nærværd.. altså nogle kan tåle det og andre udvikler kraftige symtomer på det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

Maja_4000

Imod

Anmeld

7. februar 2012

Koen.

Imod...

Anmeld

7. februar 2012

3rollinger

Som jeg plejer at sige da jeg bor i Spanien og tit har skulle tage stilling til dette; hvis man giver dem hul i oerene, saa kan de da ligesaa godt samtidig faa en piercing i navlen, i tungen og i oejenbrynet. Det er reelt det samme.

Men ligesom mit barn ikke har piercinger nogen vegne, saa har de heller ikke huller i oerene. 

Hvis det stod til min spanske familie saa skulle mine doetre knap udenfor hospitalets mure foer de skulle have piercet oereflipperne. Ja, de kunne saadan set godt faa huller paa hospitalet, hvis det skulle vaere.

Jeg fik selv huller i oerene som 4 aarig da jeg insisterede, men det gjorde jo ondt og jeg ville helst bare have ét hul. Heldigvis fik min mor dog overtalt mig til to .

Saa mine doetre faar huller i oerene naar de kommer og beder om det. Ogsaa selvom de kun er 4 aar, for alle deres klassekammerater, veninder, osv har jo huller i oerene, ligesom mine havde da jeg var 4 aar. Og jeg kan godt forstaa at saa vil man gerne selv.

Anmeld

7. februar 2012

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Er imod huller i ørene til så små børn, men det er ikke noget der kommer mig ved Det må være op til de enkelte forældre at vælge.

Lige nu tænker jeg at min datter først skal have huller i ørene, når hun når konfirmationsalderen.

Fik det selv da jeg var 8-10 år og havde ikke andet end bøvl med det selvom de blev renset jævnligt og var forsigtig.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

7. februar 2012

Maise

er klart imod, forstår ikke hvorfor man vil udsætte sit barn for smerte fordi man synes det skal se fin ud. egentlig en grotesk tankegang.

Anmeld

7. februar 2012

Pige2009

2skønnebørn skriver:

Imod - jeg syntes ikke børn skal have det, før de selv kan håndtere det, selv skifte øreringe og selv rense det.

Helt enig. Alt andet er da for forældrenes skyld.

Anmeld

7. februar 2012

Ditte-3

jeg er værken imod eller for da jeg er ligeglad med hvad andre gør, mine børn må få huld i øret fra de bliver 6 år og min datter fik i 6 års fødselsdags gave hun havde snakked om det i 1½ år så hun var glad da hun endelig måtte

Anmeld

7. februar 2012

Muhmi

Må vist lige melde mig imod huller i ørerne på så små børn...

Kan ikke se nogen grund til at man vil tvinge sine børn til at se "kønnere" ud, for ens egen skyld... Der er så mange ting der kan gå galt...

For det første kan de blive revet ud under leg.

For det andet, kan man udvilke allergier overfor nikkel + flere

For det trejde, så stop dog.. Det kan da ikke være rigtigt at fordi man får et barn så skal man straks lege "klæd ud" med dem... Jo gi' den gas med tøj, men ej, huller i kroppen? Nu må man liiige...

Jeg kunne ikke finde på at give mine børn, om de beder om det eller ej, huller hverken her eller der, før de er over 12 år.

Anmeld

7. februar 2012

Sommerfugl86

Jeg er RIGTIG meget imod, og kan slet ikke holde min mund hvis nogen jeg kender giver deres børn, huler i ørene, og det uden tvivl er forældrenes behov, hvilket det er ved en 2 årig.
Jeg har ingen specifik alder på, hvor gammel Jessica skal være, men det skal være hendes eget ønske, gennemtænkt og ønsket længe.
Jessica er 2 år og 9 måneder, og hun fik i julegave af sin oldermor, et sæt udklædningstøj, til prinsesse, hvor der blandt andet var et par clips øreringe med, og dem TØR hun IKKE prøve, hun er rigtig bange for det gør ondt, og syns kun det er mor (og far, men han nægter) der skal have dem på, så tanken om at hun skulle have rigtige huller i ørene, på nuværende tidspunkt, giver mig kvalme

Karina.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.