Hvem styrer økonomien hjemme ved jer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2012

lio

Vi har ikke fælles øknomi, kun fælles udgifter så vi styrer 100% vores egen, og vi begge deltager også 100% i de fælles udgifter. Jeg ville slet ikke lade andet ske, det er/skal være et fælles ansvar, vil jeg mene.

Hos os altså, ikke sagt at andre bør tænke det samme om deres egen økonomi. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

Clisolka

An&Jo skriver:

jeg har nu ikke noget imod at bruge mit kort..

men jeg har altid en frygt for at det bliver afvist, det ville da være det pinligste.. Men det er det aldrig blevet udover da chippen gik i stykker, for har altid penge på min konto..

Ja jeg har også altid den frygt - selvom der altid er penge på kortet. Haha prøvede det et par gange som studerende 

Årrrh ja, de dumme chip!! Vi har kæmpet en brav kamp i vores lokale super best, men det er kortterminalen den er gal med 

Men jeg har det bedst med kontanter. Der er steder jeg kommer, der kan jeg heller ikke bruge mit mastercard 

Anmeld

7. februar 2012

sofiell89

I privatøkonomi idag snakkede vi om det med økonomien, og hvem der egentlig havde det store overblik derhjemme..
I de fleste hjem er det jo manden der styrer det, og har det store overblik, og i nogle få er det så kvinden..

Men hvordan ser det ud hjemme ved jer??

har lavet en afstemning men i må gerne uddybe jeres svar..

Hos os er det udelukkende mig der styrer økonomien. Min kæreste er god til at bruge penge, men utrolig dårlig til at styre om der nu er råd til regningerne inden han bruger..
Alt efter hans indtægt mdr for mdr - skal han overføre det fastebeløb til min budget konto (som jeg også gør - dog mindre beløb, da han betaler børnepenge osv. til sin X derpå). Han han løn til overs, plejer han at tage ud og købe stort ind af kød osv. og sine smøger. Og så er der ikke flere penge tilbage på hans konto. Og så kan jeg tage mig af små indkøbene i løbet af måneden, og styre med hård hånd Andre måneder overføre han bare hele sin løn til mig, og så kan jeg stå for indkøb og hans smøger. Hvilket passer mig fint når jeg alligevel går hjemme..

Jeg har valgt at få en daglig SMS fra banken hver morgen, med hvad der står på min konto, så hver dag hele måneden, er jeg klar over hvad vi har til rådighed  Jeg bliver helt forvirret hvis den ikke kommer til tiden, så vant til den er jeg blevet

Anmeld

7. februar 2012

MinNoah

Her er det også MIG (kvinden) der styrer økonomien med hård hånd Vi SKAL spare for tiden da kæresten er blevet fyret, så der er ikke råd til impulskøb osv. Så ja jeg har overblikket!

Anmeld

7. februar 2012

AdamsMor

Vi har til dels fælles økonomi, da vi har en konto som vi begge sætter et beløb ind på hver måned. Resten beholder vi selv og råder selv over.

Fælleskontoen bruges til alle fælles indkøb, som fx mad, benzin og ting til vores søn, samt gaver til div. fødselsdage og ligenende.

Derudover har vi eget firma og derigennem betales de faste udgifter til hus og lign.

Anmeld

9. februar 2012

Pige2009

An&Jo skriver:

det er godt at se at kvinderne er lidt med her.. så kan mændende ikke få alt æren mere..

Lige præcis. Jeg har det bedst med selv at være inde over ALT

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.