I privatøkonomi idag snakkede vi om det med økonomien, og hvem der egentlig havde det store overblik derhjemme..
I de fleste hjem er det jo manden der styrer det, og har det store overblik, og i nogle få er det så kvinden..
Men hvordan ser det ud hjemme ved jer??
har lavet en afstemning men i må gerne uddybe jeres svar.. 
Hos os er det udelukkende mig der styrer økonomien. Min kæreste er god til at bruge penge, men utrolig dårlig til at styre om der nu er råd til regningerne inden han bruger..
Alt efter hans indtægt mdr for mdr - skal han overføre det fastebeløb til min budget konto (som jeg også gør - dog mindre beløb, da han betaler børnepenge osv. til sin X derpå). Han han løn til overs, plejer han at tage ud og købe stort ind af kød osv. og sine smøger. Og så er der ikke flere penge tilbage på hans konto.
Og så kan jeg tage mig af små indkøbene i løbet af måneden, og styre med hård hånd
Andre måneder overføre han bare hele sin løn til mig, og så kan jeg stå for indkøb og hans smøger. Hvilket passer mig fint når jeg alligevel går hjemme..
Jeg har valgt at få en daglig SMS fra banken hver morgen, med hvad der står på min konto, så hver dag hele måneden, er jeg klar over hvad vi har til rådighed
Jeg bliver helt forvirret hvis den ikke kommer til tiden, så vant til den er jeg blevet 

Anmeld