jeg har brugt stofbleer on/off til begge børn. og ja der er mange myter om stof men der er sket rigtig meget på stofble området de sidste 10 år.
de stofbleer der findes pt suger rigtig godt, og er nemme at håntere. de fås i en form der ligner engangsbleerne..
babyens hud bliver ikke våd i stofbleerne da der oftes er et drænlag i toppen.. oftes fleece eller velour inden under er der så en sugende kærne, dette kan være i mange forskellige matrialer
unden på blen kan man havde uldbukser eller pul bukser ( afløseren for plast buksen.. pul er åndbarnt.. )
nogle bleer har et pul lag yderst de såkaldte aio..
om det kan svar esig for naturen, et er svært spørgsmål.. men meget tyder på at det kan det.. det er ikke helt let af sammenligne..men prøv og kik på slyngebarn.dk de har stor viden om bleer... og et salgsforum hvor man kan købe lidt af hvert.. og afprøve det.
når man er i byen har man en pul pose med hvor de brugte bleer kommer i.. man lyner så bare posen op når man kommer hjem og spider dem til vask..
jeg havde ca 30 bleer.. dvs 10 bleer til hver dag + natbleer så jeg behøvede kun og vaske hver 2 dag.. til sidst hver 3 dag..
og jeg syntes ikke det var spor mere besværligt end papir.. om jeg skal spide en pose i skrallespanden eller en vaskemaskinene betyder ikke det store for mig.
Anmeld