Hjælp, Dem som bruger stofbleer (som ble)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2012

marius' mor

Äiti Bianca skriver:

Ja det med bakterier er jeg lidt påpasselig med, tænker om der forbliver bakterier selvom de bliver vasket???

Ikke hvis du kogevasker dem.. du kan få stofbleer der er lavet i mange forskellige materialer.. de fleste materialer tåler fint kogevask... det har jeg gjort med alle mine med fin succes..

Et lille tip: så kan man hælde lidt vand og eddike  i opbevaringsspanden til de brugte bleer.. så undgår du at det lugter hvis du ikke lige vasker hver dag (og hvem har lige tid til det) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

lio

marius' mor skriver:

Ikke hvis du kogevasker dem.. du kan få stofbleer der er lavet i mange forskellige materialer.. de fleste materialer tåler fint kogevask... det har jeg gjort med alle mine med fin succes..

Et lille tip: så kan man hælde lidt vand og eddike  i opbevaringsspanden til de brugte bleer.. så undgår du at det lugter hvis du ikke lige vasker hver dag (og hvem har lige tid til det) 

Men en spand med vand og eddike vil da også lugte, og baby skal vel ikke være i sådan en lugt??

Anmeld

6. februar 2012

marius' mor

Men en spand med vand og eddike vil da også lugte, og baby skal vel ikke være i sådan en lugt??

det vi gjorde var at bleerne stod i en spand på badeværelset.. en lufttæt med låg på.. så lugtede det kun meget lidt når man lige åbnede op og smed en ny i... Jeg er lidt hys med lugt og hygiejne, men syntes egentlig at det fungerede ok..

Anmeld

6. februar 2012

lio

marius' mor skriver:

det vi gjorde var at bleerne stod i en spand på badeværelset.. en lufttæt med låg på.. så lugtede det kun meget lidt når man lige åbnede op og smed en ny i... Jeg er lidt hys med lugt og hygiejne, men syntes egentlig at det fungerede ok..

nå ja, okay.

Anmeld

6. februar 2012

marius' mor

nå ja, okay.

Jeg vil anbefale dig at prøve de gammeldags bleer først.. mest fordi det er rigtig mange bleer der skal skiftes når de er helt små. På den måde skal i heller ikke ud og købe et stort dyrt lager ind inden i finder ud af om i kan få det til at hænge sammen rent praktisk.. Men selvfølgelig er de mere moderne bleer lettere at give på, men som sagt ærgerligt at bruge penge på dem, hvis i finder ud af at det ikke er jer alligevel..

Anmeld

6. februar 2012

lio

marius' mor skriver:

Jeg vil anbefale dig at prøve de gammeldags bleer først.. mest fordi det er rigtig mange bleer der skal skiftes når de er helt små. På den måde skal i heller ikke ud og købe et stort dyrt lager ind inden i finder ud af om i kan få det til at hænge sammen rent praktisk.. Men selvfølgelig er de mere moderne bleer lettere at give på, men som sagt ærgerligt at bruge penge på dem, hvis i finder ud af at det ikke er jer alligevel..

lige nu undersøger jeg bare mulighederne, for at se om det ene udelukker det andet og hvordan det vil fungere for os.

men tak.

Anmeld

6. februar 2012

marius' mor

Äiti Bianca skriver:

lige nu undersøger jeg bare mulighederne, for at se om det ene udelukker det andet og hvordan det vil fungere for os.

men tak.

okay helt fint..

Hvis du kommer på nogle spørgsmål, må du gerne skrive en pb, så må vi se om jeg kan hjælpe..

Anmeld

6. februar 2012

lio

marius' mor skriver:

okay helt fint..

Hvis du kommer på nogle spørgsmål, må du gerne skrive en pb, så må vi se om jeg kan hjælpe..

tak.

Anmeld

6. februar 2012

Rikke, Liam & Linus

Vi har kun brugt stofbleer til vores søn, han er 2,5 nu og bruger stadig stofbleer. Lillebror der ankommer til foråret skal også bruge stofbleer. Vi er rigtig glade for vores valg og ville aldrig putte en plastik ble på mit barns numse. Bare spørg løs hvis du er i tvivl om noget.

Anmeld

6. februar 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Laijona Äiti skriver:

det er ikke min største bekymring, så hænger dig ikke op på det.

Jeg fik at vide på sygehset at de nye typer bleer (engangs) er mere skånsomme for baby sarte hud end stofbleer.

Vi bruger pampers babydry, specielt babydry holder numsen 100% tør og så er den tynd så den er nem at bevæge sig i og huden ikke bliver for varm inden under og fugtig. Når bleen bliver våd bliver det suget under de første lag og bliver til chele.

De er fantastisk gode! Vi har også prøvet en masse andre typer, men de her er bedst synes vi.

Håber de finder dem som er bedst for jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.