Hjælp, Dem som bruger stofbleer (som ble)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2012

lio

KLN skriver:

Min mor brugte stofbleer til os, da vi var små, og hun skyllede dem i toilettet. Når vi var i byen eller blev passet, brugte hun engangsbleer, da det var det nemmeste.

Undskyld jeg spørger, men jeg er lidt nysgerrig på, hvorfor du vil bruge stofbleer? Det er ingen kritik, det er bare sjælendt man høre om folk, der frivilligt vil bruge stofbleer.

Det er helt iorden du spørger.

Jeg ved endnu ikke hvad det ender med at blive men, det er vores første barn så vil da lige undersøge mugligheder inden vi "bare" vælger som "vi har lært". Vi (kæresten og jeg) har en del niecer og nevøer og alle har brugt engangsbleer, synes jeg ville tage et valgt fra egen overbevisning ud fra egen "research" end at gøre som de andre har gjort.

Det der får mig til at overveje genbrugsbleer er mht. miljøet, økonomi og babys sarte numse. Men skal lige undersøge om det kan opvejes med engangbleer og hvad vi finder bedst. Tænker evt. at bruge genbrug/stof om natten og engangs i dagtimer med det er endnu bare en tanke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

Lone Jakobsen

Äiti Bianca skriver:

Jeg ved endnu ikke hvad det ender med at blive men, det er vores første barn så vil da lige undersøge mugligheder inden vi "bare" vælger som "vi har lært". Vi (kæresten og jeg) har en del niecer og nevøer og alle har brugt engangsbleer, synes jeg ville tage et valgt fra egen overbevisning ud fra egen "research" end at gøre som de andre har gjort.

Det der får mig til at overveje genbrugsbleer er mht. miljøet, økonomi og babys sarte numse. Men skal lige undersøge om det kan opvejes med engangbleer og hvad vi finder bedst. Tænker evt. at bruge genbrug/stof om natten og engangs i dagtimer med det er endnu bare en tanke.

jeg mener der blev lavet en undersøgelse engang der viste at det var lige så hårdt for naturen at vaske alle de stofbleer, som det var at man smed engangs bleerne ud.

men hæng mig endelig ikke op på det.

Anmeld

6. februar 2012

lio

Lone Jakobsen skriver:

jeg mener der blev lavet en undersøgelse engang der viste at det var lige så hårdt for naturen at vaske alle de stofbleer, som det var at man smed engangs bleerne ud.

det er ikke min største bekymring, så hænger dig ikke op på det.

Anmeld

6. februar 2012

Lone Jakobsen

Äiti Bianca skriver:

det er ikke min største bekymring, så hænger dig ikke op på det.

synes ellers din ide er god, og tror såmænd hurtigt at man vænner sig til den anderledes måde at skifte ble på

Anmeld

6. februar 2012

lio

Lone Jakobsen skriver:

synes ellers din ide er god, og tror såmænd hurtigt at man vænner sig til den anderledes måde at skifte ble på

Ja vi har jo ingen rutine idet vi ingen børn har endnu, så tænker ikke det bliver svært hjemme, mere ude, men lad os se hvad vi ender med.

Anmeld

6. februar 2012

KLN

Äiti Bianca skriver:

Det er altid godt, at tage sine egne beslutninger, og ikke altid bare gøre, som alle andre. Kan godt li, at du også overvejer miljøaspektet i det. Dt havde jeg ikke tænkt på, men det er da rgtigt. For mig vil stofbleer bare aldrig blive en mulighed. Der er så meget andet at se til med sådan en bette én Ville godt nok være træt af, at skulle vaske bleer hver aften. Har os en ide om at engangsbleer er bedre for deres numse. Engangsbleer suger jo noget bedre end stofbleer. Men der er jo fordele og ulemper ved alting. Fedt du lige overvejer det...

Og så lige et godt råd. Vi bruger altid hårtørren til at tørre babys numse med. Det er super effektivt - hun elsker det og har aldrig haft rød numse

Anmeld

6. februar 2012

marius' mor

Hvordan gør i mht. afføring i bleerne? altså skyller dem i vasken eller hvordan klarer man det lige?

Går og leger med tanken om hvilke bleer vi vil bruge når vores baby kommer til sommer og er lidt nysgerrig om det praktiske ved genbrugs bleer??

Jeg har brugt stofbleer til min søn.. både den slags man brugte da vi var børn, men også den ny mere moderne slags med trykknapper eller velkro.. Vi brugte både rispapir og i perioder ikke.. men syntes helt sikkert at rispapiret er mere hygiejnisk, selvom colibakterier godt kan vandre gennempapiret.. men det kan jo ikke ses med det blotte øje..

ellers vil jeg lige anbefale dig at kigge forbi slyngebarn.dk.. der står der rigtig meget om brugen af stofbleer, både det praktiske men de giver også gerne deres erfaring videre med hensyn til de forskellige mærker af bleer..

Anmeld

6. februar 2012

lio

KLN skriver:

Det er altid godt, at tage sine egne beslutninger, og ikke altid bare gøre, som alle andre. Kan godt li, at du også overvejer miljøaspektet i det. Dt havde jeg ikke tænkt på, men det er da rgtigt. For mig vil stofbleer bare aldrig blive en mulighed. Der er så meget andet at se til med sådan en bette én Ville godt nok være træt af, at skulle vaske bleer hver aften. Har os en ide om at engangsbleer er bedre for deres numse. Engangsbleer suger jo noget bedre end stofbleer. Men der er jo fordele og ulemper ved alting. Fedt du lige overvejer det...

Og så lige et godt råd. Vi bruger altid hårtørren til at tørre babys numse med. Det er super effektivt - hun elsker det og har aldrig haft rød numse

Tak for indputtet.

Kan bedst argumentere for et valg hvis man har overvejet alternativet.

Anmeld

6. februar 2012

marius' mor

Lone Jakobsen skriver:

lige en sidekommentar...

Hvis man undlader at tørretrumple stofbleerne belaster de miljøet mindre end papirsbleer..

Anmeld

6. februar 2012

lio

marius' mor skriver:

Jeg har brugt stofbleer til min søn.. både den slags man brugte da vi var børn, men også den ny mere moderne slags med trykknapper eller velkro.. Vi brugte både rispapir og i perioder ikke.. men syntes helt sikkert at rispapiret er mere hygiejnisk, selvom colibakterier godt kan vandre gennempapiret.. men det kan jo ikke ses med det blotte øje..

Ja det med bakterier er jeg lidt påpasselig med, tænker om der forbliver bakterier selvom de bliver vasket???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.