Hjælp, Dem som bruger stofbleer (som ble)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.887 visninger
33 svar
0 synes godt om
6. februar 2012

lio

Hvordan gør i mht. afføring i bleerne? altså skyller dem i vasken eller hvordan klarer man det lige?

Går og leger med tanken om hvilke bleer vi vil bruge når vores baby kommer til sommer og er lidt nysgerrig om det praktiske ved genbrugs bleer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

Tona

Äiti Bianca skriver:

Hvordan gør i mht. afføring i bleerne? altså skyller dem i vasken eller hvordan klarer man det lige?

Går og leger med tanken om hvilke bleer vi vil bruge når vores baby kommer til sommer og er lidt nysgerrig om det praktiske ved genbrugs bleer??

Jeg kender nogle, som gør det at de skyller bleen under vandhanen til den er ren og så kommer den ned i en lufttæt box de har stående ved puslebordet. Hver aften kører de så en vask med dagens bleer  

Anmeld

6. februar 2012

morethanperfect

Äiti Bianca skriver:

Kigger lige med her ..

Har også tænkt på at bruge dem til vores næste baby

Anmeld

6. februar 2012

lio

Amandas-mor skriver:

Jeg kender nogle, som gør det at de skyller bleen under vandhanen til den er ren og så kommer den ned i en lufttæt box de har stående ved puslebordet. Hver aften kører de så en vask med dagens bleer  

Okay, ja praktisk hvis man har vaskemaskine men jeg skal i kælderen så den var værre..

Anmeld

6. februar 2012

TbCp

Det nemmeste er da at stikke bleen i toilettet og så skylle ud nogle gange og noget mere hygiejnisk end at skylle lort af i håndvasken

Anmeld

6. februar 2012

lio

TbCp skriver:

Det nemmeste er da at stikke bleen i toilettet og så skylle ud nogle gAnge og noget mere hygiejnisk end at skylle lort af i håndvaske 

Det var lige det jeg tænkte (hygiejne og afføring i vasken) men så stå og holde den i toilettet mens man skylder? (lyder nemt faktisk) hvis man slipper den ryger den jo med i systemet.

Hvad så når man er ude? så pakke den i tæt pose og lugtende med hjem??

Anmeld

6. februar 2012

frejsa

Man kan også købe ruller med rispapir-indlæg, som er beregnet til at lægge i stofbleerne - det er helt tyndt og forholdsvist blødt og koster koster ikke alverden (i Århus kan man købe det i Askeladen - man kan sikkert også købe det online forskellige steder, hvis du ikke bor i en storby, hvor de forhandler det). Når man skifter barnet, smider man bare rispapiret ud, ligesom man ville smide en engangsble ud. I rispapiret ligger alt det 'faste' af lorten, men 'saften' er sevet ud i bleen, så den skal selvfølgelig stadig vaskes... men man behøver måske ikke gøre det dagligt.

Anmeld

6. februar 2012

TbCp

Äiti Bianca skriver:

Det var lige det jeg tænkte (hygiejne og afføring i vasken) men så stå og holde den i toilettet mens man skylder? (lyder nemt faktisk) hvis man slipper den ryger den jo med i systemet.

Hvad så når man er ude? så pakke den i tæt pose og lugtende med hjem??

Ja bare i toilettet og så hold ved den

Jeg har ikke selv brugt stofbleer men min mor brugte det til min lillebror i sin tid og det var i hvertfald sådan hun gjorde det.

Anmeld

6. februar 2012

lio

frejsa skriver:

Man kan også købe ruller med rispapir-indlæg, som er beregnet til at lægge i stofbleerne - det er helt tyndt og forholdsvist blødt og koster koster ikke alverden (i Århus kan man købe det i Askeladen - man kan sikkert også købe det online forskellige steder, hvis du ikke bor i en storby, hvor de forhandler det). Når man skifter barnet, smider man bare rispapiret ud, ligesom man ville smide en engangsble ud. I rispapiret ligger alt det 'faste' af lorten, men 'saften' er sevet ud i bleen, så den skal selvfølgelig stadig vaskes... men man behøver måske ikke gøre det dagligt.

må lige undersøges

Anmeld

6. februar 2012

KLN

Äiti Bianca skriver:

Min mor brugte stofbleer til os, da vi var små, og hun skyllede dem i toilettet. Når vi var i byen eller blev passet, brugte hun engangsbleer, da det var det nemmeste.

Undskyld jeg spørger, men jeg er lidt nysgerrig på, hvorfor du vil bruge stofbleer? Det er ingen kritik, det er bare sjælendt man høre om folk, der frivilligt vil bruge stofbleer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.