Dagpleje i Silkeborg...... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2012

grøn · ært

Månsson skriver:

Man kan komme i vuggestue som 5måneder så kan ikke se hvorfor man ikke sku kunne komme i dp

:-) --de dagplejer jeg har fundet, skriver nu heller ingen aldersbegrænsning. Kun at de har børn fra 0-3 år. Så går selvfølgelig ud fra, at de tager børn der er "alt mellem 0-3", altså, også 4 mdr. :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

L&V

grøn · ært skriver:

:-) --de dagplejer jeg har fundet, skriver nu heller ingen aldersbegrænsning. Kun at de har børn fra 0-3 år. Så går selvfølgelig ud fra, at de tager børn der er "alt mellem 0-3", altså, også 4 mdr. :-)

Ville da os være underligt hvis du har fået at vide at sådan er det, hun ska afsted og at det så ikke ku lade sig gøre.. Går ud fra det er kommunen der har sagt det.. Så mon ikke de ved det

Anmeld

5. februar 2012

grøn · ært

Kan kun sige jeg er enig med dig.. Vi sku skrive vores datter op til dp og spurgte så om jeg ku få at vide hvor jeg kunne finde deres læreplaner som de jo ligesom bruger kurser og penge på at lære at lave også får man afvide at de er ikke offentligt tilgængeligt, så tænker jeg hvorfor ska de så lave dem Det ska de jo være i andre typer institutioner. Så derfor har vi også valgt privat

Vil gerne vide hva personen der skal passe mit barn har at tilbyde os vægter i dagligdagen.. Det sku jo gerne være udviklende og et fedt sted for hende at komme..

PRÆCIS!!!!! Og jeg har endda kunne læse lærerplaner på de private jeg har fundet! Plus, jeg kan få lov til HELT SELV at bestemme, hvem mit barn skal gå hos. Min kæreste og jeg interesserer og meget for naturen, dyr og intens hygge i hjemmet - derfor vil vi gerne finde en dagplejer, med samme værdier. Det er jeg sikker på at gøre, når jeg selv kan vælge! Og vi har fundet to, som har præcis samme værdier som os! Vi har fået snakket en hulens masse og fundet ud af, at min kæreste faktisk aldrig møder før efter kl. ni om morgen (med mindre han skal overnatte på jobbet, så er han ikke hjemme den næste morgen til at køre barnet). Men ellers kan det faktisk måske alligevel lade sig gøre, at få den lille transporteret ud til en af de private dagplejemødre! For jeg har godt nok meget lidt lyst til at give mig i det stykke. Det kan godt være mit barn ikke mærker forskellen fra kommunal til privat, men vi har nogle ting, som vi gerne vil lærer vores barn - og når vi ikke kan det, men er nødt til at overlade det til en dagplejemor, har vi brug for, at hun lærer vores barn, de samme ting som vi gør.

....håber det gav mening... :-)

Anmeld

5. februar 2012

serinasmor

de kommunale dagplejere er ikke at finde på google

når tiden er inde til at skrive sig op til dp-plads så kontakt pladsanvisningen i kommunen .. så vil du finde ud af at der er MASSER af dp-mødre

Jeg fik samme bange anelser da jeg forsøgte at finde dp her i aalborg .. det viste sig slet ikke at være noget problem for de kommunale dp'ere er slet ikke listede nogen steder

Anmeld

5. februar 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Hvilke værdier er det du eftersøger, som du ikke mener jeres barn kan få i institution eller kommunal dagpleje?

Anmeld

5. februar 2012

Angelspot

Månsson skriver:

Man kan komme i vuggestue som 5måneder så kan ikke se hvorfor man ikke sku kunne komme i dp

Vil lige sige at i Herning må man først få sin baby ud når han/hun er 26 uger. De vil ikke have dem før, fordi de mener at børnene har bedst af at være hos deres primærpersoner de første måneder af deres liv. Dette er så i dagplejen, ved ikke hvordan det er i vs.

Anmeld

5. februar 2012

L&V

Angelspot skriver:

Vil lige sige at i Herning må man først få sin baby ud når han/hun er 26 uger. De vil ikke have dem før, fordi de mener at børnene har bedst af at være hos deres primærpersoner de første måneder af deres liv. Dette er så i dagplejen, ved ikke hvordan det er i vs.

Tror jeg også er rigtig nok men i nogle tilfælde er det kommunen der beder om det også kan det lade sig gøre i både vg og pd

Anmeld

5. februar 2012

L&V

grøn · ært skriver:

PRÆCIS!!!!! Og jeg har endda kunne læse lærerplaner på de private jeg har fundet! Plus, jeg kan få lov til HELT SELV at bestemme, hvem mit barn skal gå hos. Min kæreste og jeg interesserer og meget for naturen, dyr og intens hygge i hjemmet - derfor vil vi gerne finde en dagplejer, med samme værdier. Det er jeg sikker på at gøre, når jeg selv kan vælge! Og vi har fundet to, som har præcis samme værdier som os! Vi har fået snakket en hulens masse og fundet ud af, at min kæreste faktisk aldrig møder før efter kl. ni om morgen (med mindre han skal overnatte på jobbet, så er han ikke hjemme den næste morgen til at køre barnet). Men ellers kan det faktisk måske alligevel lade sig gøre, at få den lille transporteret ud til en af de private dagplejemødre! For jeg har godt nok meget lidt lyst til at give mig i det stykke. Det kan godt være mit barn ikke mærker forskellen fra kommunal til privat, men vi har nogle ting, som vi gerne vil lærer vores barn - og når vi ikke kan det, men er nødt til at overlade det til en dagplejemor, har vi brug for, at hun lærer vores barn, de samme ting som vi gør.

....håber det gav mening... :-)

Forstår godt hvad du mener.. Jeg har det også bedst med selv at vælge, jeg vælger jo også selv hvilke bhv hun ska skrives op til ud fra nogle kriterier som vi her hjemme har sat op. Så ser det ikke anderledes end det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.