Dagpleje i Silkeborg...... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2012

Nettemor

grøn · ært skriver:

Endnu en ulempe ved det kommunale frem for det private.... 

det er lidt relativt.. i hvert fald her i Viborg. ved ikke hvordan det forholder sig i Silkeborg men vi havde først fået tildelt en dagplejer hvor det bare slet ikke passede med afstanden og andre ting som ikke lige passede for os og så ringede vi til pladsanvisnings kontoret og fik tilbudt en ny..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
grøn · ært skriver:

ØV altså, hvor er det bare surt :-( ....vi må på kommunen så, og se hvad de kommunale kan tilbyde.

Jeg ser bare kun fordele ved en privat dagplejemor og synes slet ikke Silkeborg Kommune har forstand på pleje af børn...sorry  Men nu har jeg godt nok hørt meget, efter min kæreste har arbejdet som pædagog her - nu er han heldigvis på et privat opholdssted, hvor kommunen ikke har noget at sige.

ØVØVØV!!! Men der er jo ikke noget at gøre - for jeg synes GODT nok også det er langt at transportere 7 km, når jeg skal møde kl. 8 i skole. Og det er jo ikke hver dag min kæreste kan cykle - og så skal jeg satme tidligt op, for at aflevere vores barn 

Der er dygtige, kommunale dagplejere i Silkeborg - og for den sags skyld også gode daginstitutioner.

Hvis du holder fast i, at det skal være en af de private, kan du tage bussen til Sejs og tilbage - den går hver halve time - men det er da klart noget bøvl, og jeg tror ærligt talt ikke, du kan mærke den store forskel på de private og de kommunale dagplejere.

Anmeld

4. februar 2012

BellaCiinea

grøn · ært skriver:

Jeg ved ikke om vi er tidligt ude. Vores lille kommer til maj - og skal starte i dagpleje til september..... UANSET, så har jeg ledt og søgt efter en dagplejer nær os, men det tætteste er 7 km. væk  HVAD skal vi gøre?? Skal vi anskaffe en bil - eller er jeg nødt til at tage den lille med i skole hver dag...det sidste er jo ikke nogen løsning nej. Jeg er bare vildt ked af det lige nu, for der er slet ingen!! ...jeg kan i hvert fald ikke finde dem!

Kan kun sige; en skam jeg ikk er startet som dagplejer endnu  

Men håber du finder ud af det!

Anmeld

4. februar 2012

grøn · ært

IsabellaCiinea skriver:

Kan kun sige; en skam jeg ikk er startet som dagplejer endnu  

Men håber du finder ud af det!

Kom i sving dame!!!! ;-D Hehe... men ja, det er da godt nok en skam! Vi ser kun fordele i privat dagpleje og ved godt det måske er lidt snobberi...men sådan er vores holding nu altså bare.. Vi er meget ueing med Silkeborg kommune og den måde de kører børnehaverne på - og går ud fra, at de har samme holding til børn i 0-3 års alderen.. 

Anmeld

4. februar 2012

GUSO

grøn · ært skriver:

Jeg ved ikke om vi er tidligt ude. Vores lille kommer til maj - og skal starte i dagpleje til september..... UANSET, så har jeg ledt og søgt efter en dagplejer nær os, men det tætteste er 7 km. væk  HVAD skal vi gøre?? Skal vi anskaffe en bil - eller er jeg nødt til at tage den lille med i skole hver dag...det sidste er jo ikke nogen løsning nej. Jeg er bare vildt ked af det lige nu, for der er slet ingen!! ...jeg kan i hvert fald ikke finde dem!

Hmm.. Noget helt andet er at du nok slet ikke kan få lillen passet til september!! Mener de skal være fyldt 6 mdr, men er ikke sikker..
camilla

Anmeld

4. februar 2012

BellaCiinea

grøn · ært skriver:

Kom i sving dame!!!! ;-D Hehe... men ja, det er da godt nok en skam! Vi ser kun fordele i privat dagpleje og ved godt det måske er lidt snobberi...men sådan er vores holding nu altså bare.. Vi er meget ueing med Silkeborg kommune og den måde de kører børnehaverne på - og går ud fra, at de har samme holding til børn i 0-3 års alderen.. 

Altså vil sige, at jeg var i praktik hos en kommunal dagplejer i 4mdr. sidste år.. og hun var fantastisk! Ligesom resten af gruppen.! Der var virkelig ikke noget at sætte en finger på

Selv ved jeg ikk om jeg vil være privat dagplejer eller kommunal endnu.. Men er også kun 21 (snart 22). Så har god tid at løbe på enndu, men ved at det er dagplejer jeg vil være..

Men hvis jeg vil være privat, så skal der jo også være nogle børn til mig =D

Anmeld

5. februar 2012

grøn · ært

GUSO skriver:

Hmm.. Noget helt andet er at du nok slet ikke kan få lillen passet til september!! Mener de skal være fyldt 6 mdr, men er ikke sikker..
camilla

Det har jeg nu ikke hørt noget om. Men det kan jo være forskelligt fra kommune til kommune. Håber da bestemt de vil tage den til september - ellers må den og jeg bare overleve, at den skal med i skole.

Anmeld

5. februar 2012

grøn · ært

Angelspot skriver:

Ja der er fordele og ulemper ved begge dele, men er nu rigtig glad for den dp Oliver har fået. Jeg tror jeg har gjort som det lyder til du gør, skærer alle over en kam og generaliserer og siger at kommunen gør sådan og sådan, men i virkeligheden drejer det sig ikke om kommunen. Men om den dagplejer du får til dit barn. Og min søn er ligeglad med om hun er privat eller kommunal og hvis de har det godt sammen gør det mig ikke så meget. Nu. Men før ville jeg kun have en privat, men må sige at jeg har ændret lidt mening. Men vil nu søge en prvat alligevel næste gang

Ja - du har helt sikkert ret, at jeg skærer alle over én kam.. Men ligesom du havde, sidder jeg nu stadig med min holding om, at jeg helst vil have en privat frem for en kommunal. Og det får jeg nok ikke lavet om på, med mindre jeg får en oplevelse ligesom du har fået. 

--og det er også okay :-) Hvis det ikke kan blive en privat, er jeg jo nødt til at finde en kommunal. Men de bliver vist tydeligvis ikke oplyst ved et søgeresultat på google..

Anmeld

5. februar 2012

L&V

GUSO skriver:

camilla

Man kan komme i vuggestue som 5måneder så kan ikke se hvorfor man ikke sku kunne komme i dp

Anmeld

5. februar 2012

L&V

grøn · ært skriver:

Endnu en ulempe ved det kommunale frem for det private.... 

Kan kun sige jeg er enig med dig.. Vi sku skrive vores datter op til dp og spurgte så om jeg ku få at vide hvor jeg kunne finde deres læreplaner som de jo ligesom bruger kurser og penge på at lære at lave også får man afvide at de er ikke offentligt tilgængeligt, så tænker jeg hvorfor ska de så lave dem Det ska de jo være i andre typer institutioner. Så derfor har vi også valgt privat

Vil gerne vide hva personen der skal passe mit barn har at tilbyde os vægter i dagligdagen.. Det sku jo gerne være udviklende og et fedt sted for hende at komme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.