Dagpleje i Silkeborg...... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2012

grøn · ært

nettemor skriver:

hvad med de offentlige dagplejer? kan da ikke passe der ikke er nogen af dem i din ende af byen

Jeg søger: "Dagpleje Silkeborg" på google.dk og der dukker 3 private dagplejer op.... Og så nogle artikler om, at mange dagplejemødre er fyrret pga. besparelser i Silkeborg kommune. Jeg finder selvfølgelig flere i hele Silkeborg kommune, men jeg kan altså ikke cykle 20 km til en dagplejer, når jeg skal møde i skole kl. 08....

Kan man evt. gå på kommunen og høre om de ved noget..? ...jeg ved bare, at sidst jeg bad om en oversigtsseddel på vuggestuer og børnehaver i Silkeborg kommune (pga. arbejde) fik jeg at vide, at sådan noget havde de altså ikke.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

grøn · ært

2skønnebørn skriver:

du nævnte ikke noget om at det skulle være en privat.....du vil jo så sagtens kunne få en komunaldagplejer som ligger tættere på.

Jeg søger: "Dagpleje Silkeborg" på google.dk - og der dukker 3 private op, som ligger mere eller mindre i Silkeborg... Altså, mindst 7 km. væk. De tre er alle private - der dukker ingen kommunale op.

Anmeld

4. februar 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
grøn · ært skriver:

Jeg søger: "Dagpleje Silkeborg" på google.dk - og der dukker 3 private op, som ligger mere eller mindre i Silkeborg... Altså, mindst 7 km. væk. De tre er alle private - der dukker ingen kommunale op.

du skal i kontakt med pladsanvisningen på kommunen - du kan ikke se de kommunale andre steder.

Anmeld

4. februar 2012

Bullerfnis

Du skal kontakte pladsanvisningen på kommunen, som så kan hjælpe dig med det praktiske. Dagplejeområdet er inddelt i distrikter, og pladsanvisningen prøver så vidt muligt at tilbyde en plads i det distrikt man bor i.

Anmeld

4. februar 2012

Angelspot

Er ked af at sige det, men det er akkurat det samme i Herning hvor jeg bor. Der er ingen i selve Herning by, men der er 14 i Herning kommune. Synes det er rigtig ærgeligt, men de private har det ikke nemt. Så sådan er det. Til gengæld er der flere i nærheden af de kommunale og har fået en sød dagplejer der bor kun 10 min gang væk. Og jeg ville også have en privat til at starte med, men det kan ikke lade sig gøre her hos mig, da jeg ikke vil køre 10 km i bil for at aflevere min dreng kl lort om morgenen. 

Anmeld

4. februar 2012

Nettemor

grøn · ært skriver:

Jeg søger: "Dagpleje Silkeborg" på google.dk og der dukker 3 private dagplejer op.... Og så nogle artikler om, at mange dagplejemødre er fyrret pga. besparelser i Silkeborg kommune. Jeg finder selvfølgelig flere i hele Silkeborg kommune, men jeg kan altså ikke cykle 20 km til en dagplejer, når jeg skal møde i skole kl. 08....

Kan man evt. gå på kommunen og høre om de ved noget..? ...jeg ved bare, at sidst jeg bad om en oversigtsseddel på vuggestuer og børnehaver i Silkeborg kommune (pga. arbejde) fik jeg at vide, at sådan noget havde de altså ikke.... 

jeg fandt den her når jeg googlede kommunal dagplejer Silkeborg.

du kan ikke se hver enkel kommunal dagplejer men det kan vi heller ikke her i Viborg. men tilgengæld kan du se nogle numre til nogle kontakt personer inden for dagplejen samt du kan læse lidt om deres hverdag. derudover vil jeg råde dig til at ringe til pladsanvisningern. det er dem der har med de kommunale at gøre..

du kan ikke finde kommunale dagplejers hjemmesider da de ikke behøver at reklamere for sig selv og finde nye børn selv. det klarer pladsanvisningen for dem

håber du kunne bruge det lidt.. og bare rolig der skal nok være nogen i nærheden af dig så du kan nå at aflevere dit guld inden kl 8

Anmeld

4. februar 2012

Angelspot

Vil så lige sige, at i Herning har du ingen indflydelse på hvilken kommunal dagplejer du får med mindre dit barn og dpmor ikke har kemi sammen. Du får et tilbud som du kan tage imod eller ej, men hvis du søger med pladsgaranti, så ryger den ved det første tilbud. Så du kan ikke, i det kommunale, selv bestemme hvor du vil have en dp henne, kun hvilket distrikt du ønsker! Du får ikke en liste med alle dp hvor du selv kan sidde og vælge. De vælger for dig, det har du ingen indflydelse i.

Anmeld

4. februar 2012

grøn · ært

Angelspot skriver:

Er ked af at sige det, men det er akkurat det samme i Herning hvor jeg bor. Der er ingen i selve Herning by, men der er 14 i Herning kommune. Synes det er rigtig ærgeligt, men de private har det ikke nemt. Så sådan er det. Til gengæld er der flere i nærheden af de kommunale og har fået en sød dagplejer der bor kun 10 min gang væk. Og jeg ville også have en privat til at starte med, men det kan ikke lade sig gøre her hos mig, da jeg ikke vil køre 10 km i bil for at aflevere min dreng kl lort om morgenen. 

ØV altså, hvor er det bare surt :-( ....vi må på kommunen så, og se hvad de kommunale kan tilbyde.

Jeg ser bare kun fordele ved en privat dagplejemor og synes slet ikke Silkeborg Kommune har forstand på pleje af børn...sorry  Men nu har jeg godt nok hørt meget, efter min kæreste har arbejdet som pædagog her - nu er han heldigvis på et privat opholdssted, hvor kommunen ikke har noget at sige.

ØVØVØV!!! Men der er jo ikke noget at gøre - for jeg synes GODT nok også det er langt at transportere 7 km, når jeg skal møde kl. 8 i skole. Og det er jo ikke hver dag min kæreste kan cykle - og så skal jeg satme tidligt op, for at aflevere vores barn 

Anmeld

4. februar 2012

grøn · ært

Angelspot skriver:

Vil så lige sige, at i Herning har du ingen indflydelse på hvilken kommunal dagplejer du får med mindre dit barn og dpmor ikke har kemi sammen. Du får et tilbud som du kan tage imod eller ej, men hvis du søger med pladsgaranti, så ryger den ved det første tilbud. Så du kan ikke, i det kommunale, selv bestemme hvor du vil have en dp henne, kun hvilket distrikt du ønsker! Du får ikke en liste med alle dp hvor du selv kan sidde og vælge. De vælger for dig, det har du ingen indflydelse i.

Endnu en ulempe ved det kommunale frem for det private.... 

Anmeld

4. februar 2012

Angelspot

grøn · ært skriver:

ØV altså, hvor er det bare surt :-( ....vi må på kommunen så, og se hvad de kommunale kan tilbyde.

Jeg ser bare kun fordele ved en privat dagplejemor og synes slet ikke Silkeborg Kommune har forstand på pleje af børn...sorry  Men nu har jeg godt nok hørt meget, efter min kæreste har arbejdet som pædagog her - nu er han heldigvis på et privat opholdssted, hvor kommunen ikke har noget at sige.

ØVØVØV!!! Men der er jo ikke noget at gøre - for jeg synes GODT nok også det er langt at transportere 7 km, når jeg skal møde kl. 8 i skole. Og det er jo ikke hver dag min kæreste kan cykle - og så skal jeg satme tidligt op, for at aflevere vores barn 

Ja der er fordele og ulemper ved begge dele, men er nu rigtig glad for den dp Oliver har fået. Jeg tror jeg har gjort som det lyder til du gør, skærer alle over en kam og generaliserer og siger at kommunen gør sådan og sådan, men i virkeligheden drejer det sig ikke om kommunen. Men om den dagplejer du får til dit barn. Og min søn er ligeglad med om hun er privat eller kommunal og hvis de har det godt sammen gør det mig ikke så meget. Nu. Men før ville jeg kun have en privat, men må sige at jeg har ændret lidt mening. Men vil nu søge en prvat alligevel næste gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.