Det med at anmelde nogen man kender :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

Muffinmus

Tit får man kun besøg 2-3 gange måske som anden gangs mor..resten er sparet væk desværre. Enets egrund til vi fik lidt fler besøg med nr 2 var at hun var undervægtigt og vi skulle have gode råd til så fed man som muligt, så vi bad om flere besøg for vores egen skyld:-) Ellers havde vi ikke fået mere end 2 besøg i starten og et ved omkring de 7-8 mdr.

Men ang sagen, så er det klart at man er nødt til at melde det. Børnene kan jo ikke være tjent med at stå nederst på listen og leve i en svinesti. Jeg kan godt forstå du ikke ønsker at blive nævnt, man føler jo noget for de her mennesker selv om de lever forkert. Med lidt hjælp kan de måske få rettet op på det så alle får en tålelig hverdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Tit får man kun besøg 2-3 gange måske som anden gangs mor..resten er sparet væk desværre. Enets egrund til vi fik lidt fler besøg med nr 2 var at hun var undervægtigt og vi skulle have gode råd til så fed man som muligt, så vi bad om flere besøg for vores egen skyld:-) Ellers havde vi ikke fået mere end 2 besøg i starten og et ved omkring de 7-8 mdr.

Men ang sagen, så er det klart at man er nødt til at melde det. Børnene kan jo ikke være tjent med at stå nederst på listen og leve i en svinesti. Jeg kan godt forstå du ikke ønsker at blive nævnt, man føler jo noget for de her mennesker selv om de lever forkert. Med lidt hjælp kan de måske få rettet op på det så alle får en tålelig hverdag.

jeg ville have skrevet det samme i alle sammen skriver til mig, hvis det ikke var mig der stod i situationen, men det er bare noget andet når man er på denne side af sagen 

Anmeld

3. februar 2012

Muffinmus

Anonym skriver:

jeg ville have skrevet det samme i alle sammen skriver til mig, hvis det ikke var mig der stod i situationen, men det er bare noget andet når man er på denne side af sagen 

Jeg ved det godt, det er altid nemmere at stå udenfor og se ind....

men når nu man ved de lider mangel på basale ting som fodtøj der passer de skal gå i hver eneste dag, så må man gøre op med sig selv om man kan ofre børnene i forhold til ens relationer til andre voksne der burde være ansvarlige forældre....og svaret er jo bare NEJ....selv om det er er skide svært og man ikke har lyst på nogen måde.

Det samme gælder forældre der aldrig køber vinterjakke og vinterstøvler til dres børn fordi en tyk trøje eller et par ekstra strømper sikkert ere mere end rigeligt...Dur bare ikke og børnene møg fryser og har det ikke godt. Vi fik det nemlig af vide da den første staretde i BH, at de desværre havde været ude for forædlre der ikke gav deres børn årstids relateret tøj med, såsom vintertøj og at det ikke var acceptabelt. ØV ØV for de børn det går ud  over.

Håber du finder ud af det. Send evt et brev, uden decideret afsender på, og ring derefter op for at høre om det er modtaget, men stadig som anonym... Så hjælper det ikke hvis de beder om agtindsigt.

Anmeld

3. februar 2012

Nitz - <3 David

Anonym skriver:

De kan ikke selv se problemet. Hendes egen mor, har sagt til hende at hun synes de skal tænke sig om og få rettet op på tingene. For hvis der en dag står for eksempel en forælder til deres barn på 7 og skal hente en legekammeret eller sådan, så kan de finde på at sige noget. Det vil hun slet ikke høre tale om, for deres børn har det efter hendes hovede helt fint 

Ja okay, så hjælper det ikke meget at sige noget til dem..
Du må holde hovedet koldt og få snakket med noget kommune om det.. kan skole/børnehave/dagpleje mon ikke se der er noget galt? Så kunne de evt. tage kontakt til nogle der kan hjælpe dem.. Det må være anstrængende for børnene at leve under sådan noget..

Anmeld

3. februar 2012

Barbamama

Nu har jeg ikke læst de andres svar. MEN du kan til enhver tid ringe ANONYMT til børn og unge forvaltningen i din kommune og lave en underretning. Hvis de spørger til hvem du er så bare fasthold at du ønsker at være anonym. Det er simpelthen så synd for børn der er tvunget til at leve under så kummerlige forhold. De skal sendes et sted hen hvor der er nogen der vil tage sig af dem. Puha mit hjerte bløder sgu for dem!

Underret hellere i dag end i morgen. Og oplever du at kommunen ikke tager affære underretter du igen. Nogle gange skal der flere til før der sker noget. Desværre! Kan du evt snakke med børnenes pædagoger/lærere?? De har PLIGT til at underrette og har tavshedspligt angående hvem de har deres informationer fra!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.