Det med at anmelde nogen man kender :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Lenchick skriver:

Ingen sundhedsplejerske? Er den yngste ikke 4 måneder??? Det er da helt galt! Så ville jeg ringe til sundhedsplejerskerne i deres kommune og hører om der var et besøg. 

Jo den yngste er 4 måneder, ved ikke hvorfor der ikke kommer sundhedsplejerske, de siger selv at det kan man fravælge når det ikke er første barn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

gonefishing

Anonym skriver:

Først, jeg ved at meget af min familie kender min profil herinde, og hvis nogen kan genkende mig vil jeg sætte pris på at i accepterer at jeg er anonym !! 

Jeg står i en rigtig træls situation !  Jeg kender et par, som har 3 børn. De tænker meget sjældent på børnene og de virker meget ligeglade med om børnene mangler noget. 

Forleden dag da jeg passe deres to ældste, snakkede jeg med deres barn på 7, som fortæller mig at han ønsker sig nogle nye sko, det tænker jeg ikke så meget over, det er jo bare et ønske om nye sko, lige til barnet fortæller mig at de gamle sko har giver mærker på hælene fordi de er ved at være alt for små !!  Jeg var lige ved at falde bag over ! Hans forældre var til en arrangement de har betalt 700 kr for. Som DE for noget ud af og for en hyggelig aften ud af, mens deres barn har så små sko at det har sår på hælene forde de ikke passer !! 

Børnene er næsten altid i beskit tøj, det er deres forældre også, og der bliver MEGET sjældent købt nyt tøj. Så længe det kan lappes kan det vil bruges 

Der hvor de bor er en ren svinesti ! Sidst jeg var derude, var der så meget opvask at man ikke kunne stille en enkelt kop mere på deres køkkenbord ! samtidig med at der stod madrester med så meget mug på, at det minimun havde stået der en uge !!!  Mens de bare sad og så tv i sofaen 

Deres økonomi er pt. ikke ret god, da moren er på barsel og faren er under udd. alligevel har de valgt at om 2 måneder skal de giftes, og har brugt 2000 kr på ringe, og skal på bryllupsrejse til sydeuropa. hvor de har de penge fra kan jeg jo være ligeglad med, men det er jeg bare ikke når deres børn mangler de mest basale ting, så som sko de kan passe !! og tøj uden huller !  

Den mindste som er 4 måneder gammel, har ofte ikke ren ble på, der går ofte mange timer mellem bleskift og barnet sover i deres iskolde beskite støvede og generelt ulækre soveværelse, hvor de ikke engang selv sover mere, fordi de synes det er for koldt derinde, og de vil ikke bruge penge på at varme det op !! 

Jeg kunne blive ved ! 

Jeg har rigtig mange skupler ved IKKE at sige noget, og alligevel, så ved jeg godt at det SKAL jeg ! det kan gøres anonymt, men hvis de for fjernet deres børn vil jeg altid skulle passe på det ikke kom frem at det er mig der har sagt noget, jeg vil blive frosset ude. Det er tæt på, en slags familie. Og jeg har jo ikke lyst til at blive frosset ude af min egen familie  

Det SKAL frem, og hver dag ber jeg til at der er en anden der siger noget, og samtidig har jeg SÅ dårlig samvittighed over at JEG endnu ikke har sagt noget 

Jeg har ikke brug for at få at vide at jeg skal sige det, for det ved jeg godt, havde nok bare brug for at komme ud med det, lette mit hjerte, dette kan jeg kun gøre med min kæreste, som er helt enig med mig, men har lige så svært ved det. 

jeg håber en af jer, har en ide til hvordan jeg kan få det her sagt, ude at det splitter alt ad 

Tak fordi i gad læse med 

p.s er ikke plus bruger, så der kan desværre ikke svares anonymt 

Nu kender jeg ikke mange herinde, men det virker som om du arbejder med nogle af disse børn (baseret på ble skift osv, for hvor skulle du ellers vide det fra)

Hvis du er pædagog og oplever disse ting så er det din pligt at tage en samtale med forældrene og eventuelt kommunen for børnenens tarv er ordentlige.

Anmeld

3. februar 2012

MetteS81

Det lyder som om du allerede har besluttet dig for at gøre noget ved sagen...så gør det nu!

Du ved jo at din familie ikke vil bakke op om dig og hjælpe til, og så længe du ikke gør noget og bare venter, så er der 3 børn der har det forfærdeligt derhjemme. Hav det i tankerne når du løfter røret og anmelder dem.

Kan bestemt godt forstå at du ikke ønsker at familien vender dig ryggen...men hvis det er det der skal til for at de 3 børn får hjælp, så må det være det værd! Opret en ny mailadresse og skriv fra den, eller ring fra hemligt nr hvis det gør det nemmere, men få det nu gjort!

Ved godt det kommer til at lyde hårdt når jeg skriver, men prøver kun at få dig til at reagere nu! Jeg kan læse udfra det du skriver, at du har det rigtig skidt over det der foregår. Og det lader til at det kun er dig der kan stoppe det...så gør børnene den tjeneste og hjælp dem...

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Nu kender jeg ikke mange herinde, men det virker som om du arbejder med nogle af disse børn (baseret på ble skift osv, for hvor skulle du ellers vide det fra)

Hvis du er pædagog og oplever disse ting så er det din pligt at tage en samtale med forældrene og eventuelt kommunen for børnenens tarv er ordentlige.

Jeg arbejder ikke med børnene pædagogisk, og er ikke pædagog. Men i familie med dem. jeg ved det med ble skift fordi jeg har oplevet det når vi er på besøg derude. De kan tage den lille op for middagssøvn og så vente næsten 1½ time med at skifte hende, selvom hun tydeligvis lugter.

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

MetteS81 skriver:

Det lyder som om du allerede har besluttet dig for at gøre noget ved sagen...så gør det nu!

Du ved jo at din familie ikke vil bakke op om dig og hjælpe til, og så længe du ikke gør noget og bare venter, så er der 3 børn der har det forfærdeligt derhjemme. Hav det i tankerne når du løfter røret og anmelder dem.

Kan bestemt godt forstå at du ikke ønsker at familien vender dig ryggen...men hvis det er det der skal til for at de 3 børn får hjælp, så må det være det værd! Opret en ny mailadresse og skriv fra den, eller ring fra hemligt nr hvis det gør det nemmere, men få det nu gjort!

Ved godt det kommer til at lyde hårdt når jeg skriver, men prøver kun at få dig til at reagere nu! Jeg kan læse udfra det du skriver, at du har det rigtig skidt over det der foregår. Og det lader til at det kun er dig der kan stoppe det...så gør børnene den tjeneste og hjælp dem...

Jeg vil gerne hjælpe dem, men mener at jeg må lede efter en mellemvej inden jeg bare anmelder dem. Ville så gerne at familien bare kunne stå sammen, og alle sammen sætte sig ned og snakke med dem, og tilbyde dem hjælp så de kan komme på rette spor igen. men santidig også gøre det klart for dem at der bliver sagt noget hvis ikke de ændre deres levemåde i forhold til børnene.

Anmeld

3. februar 2012

gonefishing

Anonym skriver:

Jeg arbejder ikke med børnene pædagogisk, og er ikke pædagog. Men i familie med dem. jeg ved det med ble skift fordi jeg har oplevet det når vi er på besøg derude. De kan tage den lille op for middagssøvn og så vente næsten 1½ time med at skifte hende, selvom hun tydeligvis lugter.

ahhh ok ja den er så hård... Men jeg ville udelukkende tænke på børnene.

Jeg ville nok tage en samtale med dem, sådan lidt: "vi ville høre om I har det hårdt økonomisk", du ved prøve at få dem til at se, at den er gal.. Hvis ikke, altså hvis de er ligeglade og kun tænker på dem selv, ville jeg være kold bagi og anmelde dem. Så de proffe kunne prøve at få noget fornuft i hoved på dem. (kommunen tager jo ikke børnene af man fortæller dem ens bekrymringer -se selv på de sager i aviserne hvor kommunerne har været klar over det i mange år, før der skete noget).

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

ahhh ok ja den er så hård... Men jeg ville udelukkende tænke på børnene.

Jeg ville nok tage en samtale med dem, sådan lidt: "vi ville høre om I har det hårdt økonomisk", du ved prøve at få dem til at se, at den er gal.. Hvis ikke, altså hvis de er ligeglade og kun tænker på dem selv, ville jeg være kold bagi og anmelde dem. Så de proffe kunne prøve at få noget fornuft i hoved på dem. (kommunen tager jo ikke børnene af man fortæller dem ens bekrymringer -se selv på de sager i aviserne hvor kommunerne har været klar over det i mange år, før der skete noget).

også det jeg håber på, at hele familien vil stå sammen og tage en fælles snak med dem, tilbyde dem hjælp osv. og så også gøre det klart at tager de ikke imod sættes der myndigheder på sagen.

Anmeld

3. februar 2012

Carina:-)

Som du selv skriver.

Så skal du gøre noget.

Jeg blev selv omsorgssvigtet som barn,og har i dag store psykiske ar efter det.

Og det kan gøre en bitter at få at vide at familiemedlemmer godt vidste hvad der foregik,men holdt mund af hensyn til familefreden.

Anmeld

3. februar 2012

Carina:-)

Anonym skriver:

Jo den yngste er 4 måneder, ved ikke hvorfor der ikke kommer sundhedsplejerske, de siger selv at det kan man fravælge når det ikke er første barn 

Og det er korrekt at det kan man.

Men hvis du gerne vil være anonym ,så ville jeg anbefale dig ikke at snakke mere om det ,men tage affære.

Hvis du snakker om det med resten af familien og de ikke vil hjælpe-Ja så er der nok nogen der kan ligge 2 og 2 sammen og gætte det er dig når du anmelder det.

Så ikke mere snak,men handling groft sagt

Anmeld

3. februar 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Alle i familien er enige i at det er gal, men de er af den overbevisning at man sladre ikke om sin familie med sådan noget ! og hvis det kom frem og der blev gjort noget drastisk fra myndighedernes side, så bliver samtalemnet "hvor er det synd for dem" selv om de mener det modsatte ! Er så træt af at man ikke bare kan sige sin mening, jeg kunne aldrig finde på at sidde og sige at det er ih oh åh så synd for dem at kommunen er efter dem, når jeg mener det modsatte. og min kæreste har det på samme måde. 

Jeg har en veninde som jeg snakker med det om også, hun kender dem ikke og ved kun de ting jeg fortæller hende, men hun er enig, der skal gøres noget ! Det er bare så skide svært når man risikerer at splitte ikke bare den familie men HELE familien 

Samtidig vil jeg have SÅ dårlig samvittighed hvos børnene senere i livet bliver mærket af deres barndom, og jeg kan sidde og tænke "jeg kunne havde gjort noget" 

Jeg er fuldstændig ligeglad om det er familie, venner, bekendte eller what ever - børnene har IKKE selv valgt at være der, de fortjener omsorg, kærligehed og ikke mindst opmærksomhed, gør noget, inden det er alt for sent!

Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor man så får børn, det er da de sødeste mennesker man overhovedet kan finde og fortjener at blive behandlet med respekt!

Det er slet ikke en hets mod dig, TS - men for filan hvor skær det i moderhjertet, når jeg læser sådan noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.