Det med at anmelde nogen man kender :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

_-Kathrine-_

Åha, det er bare ikke sjovt, når der erbørn involveret....!
Du kan gøre det at du sætter din tlf. På anonymt, så man ikke kan spore dit nr., og så ringe og fortælle hvad du ved!
Er der flere du kender, som også er bekymrede for familien, skal du prøve at opfordre dem til at ringe også - jo flere der indberetter, jo bedre!
Håber du gør noget ved det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Gaia

Har man ikke indberetningapligt, hvis eller når man er vidne til omsorgssvigt?! Synes du skal melde det- men forsøg at lave en aftale med kommunen om at du er ano pga. Familiemæssige konsekvenser for dig. D må kunne lade sig gøre. Synes du skylder børnene at melde forældrene, så de alle kan få den rette hjælp, støtte Mv. 

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg har også tænkt, at jeg evt. kunne snakke med hele familien, og sammen med dem aftale at snakke med dem om det. altså stå sammen og fortælle dem at der SKAL gøres noget, og at vi gerne vil hjælpe dem, men hvis de ikke vil have hjælp må vi få kommunen til at hjælpe. 

Der er bare SÅ minimal en chance for at familien vil være med til det. en stor bunke kujoner incl. mig selv. selvom jeg godt ved jeg ender med at gøre ET eller andet. 

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Har man ikke indberetningapligt, hvis eller når man er vidne til omsorgssvigt?! Synes du skal melde det- men forsøg at lave en aftale med kommunen om at du er ano pga. Familiemæssige konsekvenser for dig. D må kunne lade sig gøre. Synes du skylder børnene at melde forældrene, så de alle kan få den rette hjælp, støtte Mv. 

Jo, jeg har pligt til at melde det, og det gør jeg også, men jeg ville hellere hvis man kunne finde en løsning, hvis familien kunne stå sammen, og snakke med dem og hjælpe dem på rette vej. uden at indblande kommunen. for hele familien er enige om at der skal gøres noget, det bliver bare ikke gjort 

Anmeld

3. februar 2012

Nessie

De største kujoner er dem der kan se at noget er galt, men siger at man ikke skal blande sig, fordi det er familie. Sådan noget bavl.

Hvis de ikke selv har r.. nok i bukserne til at ruske op i de forældre, eller ringe til kommunen, så er de lige så meget med til at udøve omsorgssvigt overfor de stakkels børn.

Du er i det mindste nået det skridt videre at du VED, at der skal gøres noget, og er begyndt at tage det op herinde, det er et godt skridt i den rigtige retning.

Ville ønske at jeg kunne hjælpe dig, men du må nøjes med støtten herfra, og et kæmpe skulderklap for at du vil forsøge at give disse børn en bedre barndom, og muligvis en bedre fremtid.

Pøj  pøj med det  

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

De største kujoner er dem der kan se at noget er galt, men siger at man ikke skal blande sig, fordi det er familie. Sådan noget bavl.

Hvis de ikke selv har r.. nok i bukserne til at ruske op i de forældre, eller ringe til kommunen, så er de lige så meget med til at udøve omsorgssvigt overfor de stakkels børn.

Du er i det mindste nået det skridt videre at du VED, at der skal gøres noget, og er begyndt at tage det op herinde, det er et godt skridt i den rigtige retning.

Ville ønske at jeg kunne hjælpe dig, men du må nøjes med støtten herfra, og et kæmpe skulderklap for at du vil forsøge at give disse børn en bedre barndom, og muligvis en bedre fremtid.

Pøj  pøj med det  

Mange tak  men føler nu ikke jeg er en skid bedre end dem 

Anmeld

3. februar 2012

Nessie

Anonym skriver:

Mange tak  men føler nu ikke jeg er en skid bedre end dem 

Du er i det mindste kommet til den erkendelse at der skal gøres noget for de stakkels børn, det er jo åbenbart langt mere end resten af familien har tænkt

Anmeld

3. februar 2012

IT-nørd

Som de andre skriver, synes jeg du skal underette social forvaltningen og gerne følge op på din henvendelse. Måske ligger der flere henvendelser fra skolen og sundhedsplejersken?

Jeg er selv plejemor til en lille pige på 7 måneder, som blev anbragt fra fødsel (vi hentede hende på sygehuset), så jeg kender en del til systemet. Vores pige har halvsøskende og en kusine som også er anbragt, netop pga omsorgssvigt. Det er også grunden til hun aldrig kom hjem med sine forældre.

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Lenchick skriver:

Som de andre skriver, synes jeg du skal underette social forvaltningen og gerne følge op på din henvendelse. Måske ligger der flere henvendelser fra skolen og sundhedsplejersken?

Jeg er selv plejemor til en lille pige på 7 måneder, som blev anbragt fra fødsel (vi hentede hende på sygehuset), så jeg kender en del til systemet. Vores pige har halvsøskende og en kusine som også er anbragt, netop pga omsorgssvigt. Det er også grunden til hun aldrig kom hjem med sine forældre.

Børnene er ikke i institution nogen af dem, barnet på 7 går i skole men det er det. og der kommer ingen sundhedsplejer hjemme hos dem, så jeg tror ikke der er nogen som helst myndigheder der har nys om hvad der sker 

Anmeld

3. februar 2012

IT-nørd

Ingen sundhedsplejerske? Er den yngste ikke 4 måneder??? Det er da helt galt! Så ville jeg ringe til sundhedsplejerskerne i deres kommune og hører om der var et besøg. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.