Baby 7 uger - kan ikke sove selv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2012

Sitrani

Nu som Moar skriver:

Tak for dit svar, det giver god mening det du skriver! 

Så må jeg lade hende ligge hos mor noget tid endnu, og så prøve mig lidt frem med de fif jeg har fået her i tråden.. God idé at svøbe hende, det må afprøves.. Hvordan gør man sådan helt nøjagtigt?

Jeg tog et lille tæppe elller et lagen og bukkede det ene hjørne lidt ned og der skulle hendes hoved så stikke op... Og så foldede jeg først den ene snip ind over hende, og så den anden og så lå hun oven på den snip, som var foldet rundt om hende.. lidt svært at forklare.. men mankan finde videoer på nettet som viser det, mener jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Nu som Moar skriver:

Det giver jo super god mening det du skriver! Så må jeg bare give hende det nærhed hun har brug for..  Jeg vil jo gerne have en glad og tilpas datter som kan vokse godt op ligesom din søn.. 

Det er da bare lidt hårdt at skulle være på hele tiden, men det er jo så kun for en tid... Kunne være dejligt hvis hun også kunne sove selv i barnevognen ved 4-måneders alderen.. Jeg håber!

Ja, det kan godt være lidt hårdt.

Jeg kan godt huske, hvordan jeg krabbede mig sidelæns hen til sofaen, når han var faldet i søvn, for selv at kunne lægge mig lidt.

Og så opdagede man pludselig, at man var tørstig og der intet vand var i nærheden. Hehe..

Jeg blev god til at have alt muligt i nærheden, når jeg vidste det var ved at være sovetid.

Anmeld

1. februar 2012

dorthemus

Chewy skriver:

Du gør ikke noget galt Er sikker på, det er en fase hun er i. Min søn gjorde det samme, men det ændrede sig igen. Jeg blev ved med at prøve at lægge ham, men for at han fik sin søvn, havde jeg ham også meget hos mig mens han sov. Det er pisse hårdt, men er sikker på det vil ændre sig igen. Du skal ikke være bange for at lade hende sove hos dig - du kan ikke give hende dårlige vaner allerede. Hun har tydeligvis brug for sin mor, og så synes jeg du skal lade hende....-hvis du kan holde til det. Jeg brugte en bæresele, som lillemanden sov i på mit bryst, så jeg ikke skulle sidde helt stille. Har også hørt godt om en slynge.

Held og lykke med det - og husk du ikke kan forkæle hende, hun har bare brug for dig

Er helt enig med dig

Anmeld

1. februar 2012

dorthemus

RGN skriver:

Du gør da absolut ikke noget galt.

Det er helt normalt, at babyer på 7 uger vil have deres mor 24 timer i døgnet. Hun VED, hun er 100 % afhængig af dig for at overleve.

Hvis du sætter dig selv i hendes sted, kan du sikkert forstår hvorfor hun panisk ønsker dig i sin nærhed hele tiden!!!

Min SP anbefalede jeg blev ved med, at forsøge at lægge min søn ned i vuggen, men jeg trodsede det og lod min søn bestemme suverænt.

Hvis han bad om tryghed fik han det. Og han voksede også fra det, men der gik lang tid.
Han var vist omkring 4 mdr før han kunne sove til middag i sin barnevogn og ikke på min mave. Og over 1 år før han kunne sove i sin egen seng om natten.

Men i dag hvor han er lidt over 2 år, er han en dreng, der udviser stor tillid og hviler i sig selv. Og jeg er ikke i tvivl om, at det er fordi han boede på mig i sin spæde barndom.

Har præcis de samme erfaringer som dig

Anmeld

1. februar 2012

Fenja09

Du gør overhovedet ikke noget galt - sådan tror jeg bare at det er med så små børn. Sådan var Alberte også da hun ikke var ældre. De fleste spædbørn har brug for rigtig meget tryghed og nærhed, og måske heller ikke så underligt når man tænker på at de har været vant til at ligge trygt og godt inde i mors mave og hørt hendes hjertebanken

Men kan love dig, at det bliver bedre og nemmere som tiden går og din datter bliver ældre.

/Fenja

Anmeld

1. februar 2012

LR85

RGN skriver:

Du gør da absolut ikke noget galt.

Det er helt normalt, at babyer på 7 uger vil have deres mor 24 timer i døgnet. Hun VED, hun er 100 % afhængig af dig for at overleve.

Hvis du sætter dig selv i hendes sted, kan du sikkert forstår hvorfor hun panisk ønsker dig i sin nærhed hele tiden!!!

Min SP anbefalede jeg blev ved med, at forsøge at lægge min søn ned i vuggen, men jeg trodsede det og lod min søn bestemme suverænt.

Hvis han bad om tryghed fik han det. Og han voksede også fra det, men der gik lang tid.
Han var vist omkring 4 mdr før han kunne sove til middag i sin barnevogn og ikke på min mave. Og over 1 år før han kunne sove i sin egen seng om natten.

Men i dag hvor han er lidt over 2 år, er han en dreng, der udviser stor tillid og hviler i sig selv. Og jeg er ikke i tvivl om, at det er fordi han boede på mig i sin spæde barndom.

og det er fandeme kærlighed

et barn på 7 uger skal jo ikke lære a sove selv. De skal have deres mor så tæt på de kan hele tiden

Anmeld

1. februar 2012

Københavnermor

RGN skriver:

Ja, det kan godt være lidt hårdt.

Jeg kan godt huske, hvordan jeg krabbede mig sidelæns hen til sofaen, når han var faldet i søvn, for selv at kunne lægge mig lidt.

Og så opdagede man pludselig, at man var tørstig og der intet vand var i nærheden. Hehe..

Jeg blev god til at have alt muligt i nærheden, når jeg vidste det var ved at være sovetid.

Ihh hvor jeg kender det... Når det er ved at være sovetid, sørger jeg for at have bærbaren, fjernebetjeningen, mobilen, en kande vand, en stofble og et tæppe inden for rækkevidde fra pladsen i sofaen.. Så uanset om jeg har brug for at sove eller få lidt adspredelse skal jeg ikke begynde at fumle rundt efter det.. 

Anmeld

1. februar 2012

Københavnermor

Fenja09 skriver:

Du gør overhovedet ikke noget galt - sådan tror jeg bare at det er med så små børn. Sådan var Alberte også da hun ikke var ældre. De fleste spædbørn har brug for rigtig meget tryghed og nærhed, og måske heller ikke så underligt når man tænker på at de har været vant til at ligge trygt og godt inde i mors mave og hørt hendes hjertebanken

Men kan love dig, at det bliver bedre og nemmere som tiden går og din datter bliver ældre.

/Fenja

Man tænker bare når man hører om folks små poder der sover til middag ude i barnevognen fra de er spæde, at så gør jeg måske noget galt når min tut ikke kan... 

Men kan høre på de fleste der har svaret i denne tråd at det er helt normalt og det bare er for en tid.. 

Mange tak for svar.. 

Anmeld

1. februar 2012

Fenja09

Nu som Moar skriver:

Man tænker bare når man hører om folks små poder der sover til middag ude i barnevognen fra de er spæde, at så gør jeg måske noget galt når min tut ikke kan... 

Men kan høre på de fleste der har svaret i denne tråd at det er helt normalt og det bare er for en tid.. 

Mange tak for svar.. 

Min datter kunne slet ikke sove i barnevognen, heller ikke selvom vi gik lange ture med hende - først da hun blev omkring 3- 3 1/2 måned vendte det og nu kan hun godt ligge i den. Det er ikke favoritten, men vi har heller ikke brugt det så meget, som mange andre...endnu

Det skal nok blive bedre og ja, det lyder fuldstændig normalt  

Anmeld

2. februar 2012

Leonora25

Min datter var præcis på samme måde indtil for en uge siden (hun er 8 uger på lørdag)

Hun ville kun sove hos mig og helst helt oppe i armhulen eller inde i min mave. Desuden ville hun kun falde i søvn hvis hun fik bryst. Jeg synes nærheden var rigtig dejlig men vi fik intet søvn,  jeg kunne ikke bevæge mig da hun sover meget let og registrerede enhver bevægelse jeg lavede, ligesåvel som jeg reagerede på hendes lyde/bevægelder (som ofte bare var i søvne) Sammenlagt som hun ca 8-10 timer i døgnet og aldrig mere end 1 time af gangen.Så hun var ALDRIG udhvilet Hun vågnede med det samme når jeg prøvede at lægge hende fra mig.

Nu sover hun i sin lift og falder selv i søvn- det skete fra den ene dag til den anden og jeg synes stadigvæk det er lidt for godt til at være sandt

Det jeg gjorde var at jeg ammede til hun var lige ved at falde i søvn og så lagde jeg hende, så hun selv faldt i søvn og derfor ikke blev bange og forvirret når hun vågnede. Hvis hun så blev utilfreds tog jeg hende op og ammede lidt mere og så ned igen, så hun aldrig nåede at blive ked af det.  Derudover var det vigtigt for mig at hun var tryg ved liften, så et par dage i træk lagde jeg hende i den imens hun var vågen og glad, så hun lærte den at kende som et rart sted.

Jeg ved ikke om det er den naturlige udvikling der har gjort det, eller om det er vores indsats, ihvertfald  sover hun nu op mod 2-5timer af gangen nu og er en helt anden pige- glad og udhvilet ( og moderen ligeså)  Vi putter stadigvæk og hun får lov til at falde i søvn ved brystet af og til, da det er et behov vi begge har   Desuden har jeg liften til at stå i hendes tremmeseng som står klods op af vores, så det er næsten som at ligge ved siden af moar Fra at amme 6-7 gange om natten, ammer jeg nu ca 2 gange bare af længere varighed.

Kan anbefale bogen der hedder "sov igennem uden gråd" Den indeholder nogle gode pointer og relevant viden omkring spædbørns søvn. Endvidere kan den bruges når man senere skal til at indarbejde nogle søvn- rutiner/ritualer.

Men ellers vil jeg bare sige - NYD nærheden Det skal nok komme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.