Min datter var præcis på samme måde indtil for en uge siden (hun er 8 uger på lørdag)
Hun ville kun sove hos mig og helst helt oppe i armhulen eller inde i min mave. Desuden ville hun kun falde i søvn hvis hun fik bryst. Jeg synes nærheden var rigtig dejlig men vi fik intet søvn, jeg kunne ikke bevæge mig da hun sover meget let og registrerede enhver bevægelse jeg lavede, ligesåvel som jeg reagerede på hendes lyde/bevægelder (som ofte bare var i søvne) Sammenlagt som hun ca 8-10 timer i døgnet og aldrig mere end 1 time af gangen.Så hun var ALDRIG udhvilet
Hun vågnede med det samme når jeg prøvede at lægge hende fra mig.
Nu sover hun i sin lift og falder selv i søvn- det skete fra den ene dag til den anden og jeg synes stadigvæk det er lidt for godt til at være sandt 
Det jeg gjorde var at jeg ammede til hun var lige ved at falde i søvn og så lagde jeg hende, så hun selv faldt i søvn og derfor ikke blev bange og forvirret når hun vågnede. Hvis hun så blev utilfreds tog jeg hende op og ammede lidt mere og så ned igen, så hun aldrig nåede at blive ked af det. Derudover var det vigtigt for mig at hun var tryg ved liften, så et par dage i træk lagde jeg hende i den imens hun var vågen og glad, så hun lærte den at kende som et rart sted.
Jeg ved ikke om det er den naturlige udvikling der har gjort det, eller om det er vores indsats, ihvertfald sover hun nu op mod 2-5timer af gangen nu og er en helt anden pige- glad og udhvilet ( og moderen ligeså) Vi putter stadigvæk og hun får lov til at falde i søvn ved brystet af og til, da det er et behov vi begge har
Desuden har jeg liften til at stå i hendes tremmeseng som står klods op af vores, så det er næsten som at ligge ved siden af moar
Fra at amme 6-7 gange om natten, ammer jeg nu ca 2 gange bare af længere varighed.
Kan anbefale bogen der hedder "sov igennem uden gråd" Den indeholder nogle gode pointer og relevant viden omkring spædbørns søvn. Endvidere kan den bruges når man senere skal til at indarbejde nogle søvn- rutiner/ritualer.
Men ellers vil jeg bare sige - NYD nærheden
Det skal nok komme
Anmeld