Baby 7 uger - kan ikke sove selv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.588 visninger
32 svar
1 synes godt om
1. februar 2012

Københavnermor

Har i nogle råd?

Min datter er 7 uger om 2 dage og hun vil kun sove hos mig... Om natten sover hun ved min side da jeg jo ammer hende (Hun kan/vil ikke sove i vuggen).

Om dagen vil hun også kun sove hos mig, så snart jeg lægger hende fra mig uanset hvor dybt hun sover så vågner hun efter få minutter.... 

Jeg kan få hende til at sove i voksien i barnevognen, men kun så længe barnevognen er i bevægelse, så hun vil ikk ligge på altanen... 

Hvad gør jeg galt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

Chewy

Nu som Moar skriver:

Har i nogle råd?

Min datter er 7 uger om 2 dage og hun vil kun sove hos mig... Om natten sover hun ved min side da jeg jo ammer hende (Hun kan/vil ikke sove i vuggen).

Om dagen vil hun også kun sove hos mig, så snart jeg lægger hende fra mig uanset hvor dybt hun sover så vågner hun efter få minutter.... 

Jeg kan få hende til at sove i voksien i barnevognen, men kun så længe barnevognen er i bevægelse, så hun vil ikk ligge på altanen... 

Hvad gør jeg galt?

Du gør ikke noget galt Er sikker på, det er en fase hun er i. Min søn gjorde det samme, men det ændrede sig igen. Jeg blev ved med at prøve at lægge ham, men for at han fik sin søvn, havde jeg ham også meget hos mig mens han sov. Det er pisse hårdt, men er sikker på det vil ændre sig igen. Du skal ikke være bange for at lade hende sove hos dig - du kan ikke give hende dårlige vaner allerede. Hun har tydeligvis brug for sin mor, og så synes jeg du skal lade hende....-hvis du kan holde til det. Jeg brugte en bæresele, som lillemanden sov i på mit bryst, så jeg ikke skulle sidde helt stille. Har også hørt godt om en slynge.

Held og lykke med det - og husk du ikke kan forkæle hende, hun har bare brug for dig

Anmeld

1. februar 2012

Filippa & Liva

Det lyder som om din datter har brug for rigtig meget tryghed og derfor elsker at ligge tæt op af dig hvor hun kan dufte og fornemme dig ved sin side.

Har du prøvet at lægge et stykke af dit tøj ved hendes ansigt f.eks. i vuggen?

Hun er stadig ikke så gammel endnu, så tænker at det nok er noget hun vokser fra - her ville min datter også kun sove hvis jeg eller far lå ved siden af hende eller holdte hende men nu kan vi sagtens bare lægge hende ind i sin seng og så sover hun selv.

Anmeld

1. februar 2012

delimus

Nu som Moar skriver:

Har i nogle råd?

Hvad gør jeg galt?

Jeg kigger lige med på denne her.

Hannah har ikke problemer med at sove om natten i sin egen seng overhovedet. Formiddagsluren går også okay, MEN så mener hun heller ikke hun skal sove mere før til midnat. Kun når hun er hos mig og som dig så kan jeg ikke ligge hende fra mig uden, at hun vågner. 
Til at starte med, sov hun fint om dagen, men lige pludselig har hun bestemt sig for, at det skal man ikke mere  

Anmeld

1. februar 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Du gør da absolut ikke noget galt.

Det er helt normalt, at babyer på 7 uger vil have deres mor 24 timer i døgnet. Hun VED, hun er 100 % afhængig af dig for at overleve.

Hvis du sætter dig selv i hendes sted, kan du sikkert forstår hvorfor hun panisk ønsker dig i sin nærhed hele tiden!!!

Min SP anbefalede jeg blev ved med, at forsøge at lægge min søn ned i vuggen, men jeg trodsede det og lod min søn bestemme suverænt.

Hvis han bad om tryghed fik han det. Og han voksede også fra det, men der gik lang tid.
Han var vist omkring 4 mdr før han kunne sove til middag i sin barnevogn og ikke på min mave. Og over 1 år før han kunne sove i sin egen seng om natten.

Men i dag hvor han er lidt over 2 år, er han en dreng, der udviser stor tillid og hviler i sig selv. Og jeg er ikke i tvivl om, at det er fordi han boede på mig i sin spæde barndom.

Anmeld

1. februar 2012

Sitrani

Nu som Moar skriver:

Har i nogle råd?

Hvad gør jeg galt?

Det lyder som min datter, da hun var lille..... Hun kunne også kun falde i søvn på mig, og meget sjældent sove alene i vuggen.... og så snart vi lagde hende, begyndte hun at klynke og vågne....

Men det er jo klart... Du skal regne med, at hun har været inde i din krop i rigtig mange måneder, og nu er hun ude, men har stadig meget brug for din nærkontakt/kropskontakt, også når hun sover/skal sove.... Men kan kun sige, at det går stille og roligt i sig selv efterhåneden... Hun er jo også kun knap 2 måneder Så hun er nok en lille pige, lige som min, som har brug for den tryghed det er, at ligge hos mor.....

Jeg gjorde det, at jeg lod hende falde i søvn hos mig, og så svøbte jeg hende i et lille lagen, så hun stadig kunne mærke den der tryghed rundt om sig.. og så lagde jeg måske en top jeg havde haft på hele dagen sammen med hende i vuggen, for så dufter det da lidt af mor Prøv dig frem.. Det skal nok komme!

Anmeld

1. februar 2012

Gaia

Prøv at lade hende ligge i liften ved siden af dig når du f.eks. Sidder i sofaen. Når hun så er ved at vågne, lægger du en hånd på hende evt. Stryger hendes kind og tysser lige så stille. Aå ved hun du stadig er lige bed hende og at hun roligt kan sove fordi du gør det trygt. 

Anmeld

1. februar 2012

Københavnermor

Chewy skriver:

Du gør ikke noget galt Er sikker på, det er en fase hun er i. Min søn gjorde det samme, men det ændrede sig igen. Jeg blev ved med at prøve at lægge ham, men for at han fik sin søvn, havde jeg ham også meget hos mig mens han sov. Det er pisse hårdt, men er sikker på det vil ændre sig igen. Du skal ikke være bange for at lade hende sove hos dig - du kan ikke give hende dårlige vaner allerede. Hun har tydeligvis brug for sin mor, og så synes jeg du skal lade hende....-hvis du kan holde til det. Jeg brugte en bæresele, som lillemanden sov i på mit bryst, så jeg ikke skulle sidde helt stille. Har også hørt godt om en slynge.

Held og lykke med det - og husk du ikke kan forkæle hende, hun har bare brug for dig

Hvor længe varede den fase for din søn?

Jeg har en vikle jeg er begyndt at bruge for bare at kunne lave et eller andet imens hun sover.. Der sover hun rigtig fint og gerne 3-3.5 time af gangen.. Det er bare lidt hårdt at man ikke kan lægge hende fra sig, så man kunne få lov at være sig selv i bare et kvarter... 

Jeg må vist prøve at nyde at min datter er afhægig af mig, den lille fis.. 

Anmeld

1. februar 2012

Københavnermor

BigBabyWish skriver:

Det lyder som om din datter har brug for rigtig meget tryghed og derfor elsker at ligge tæt op af dig hvor hun kan dufte og fornemme dig ved sin side.

Har du prøvet at lægge et stykke af dit tøj ved hendes ansigt f.eks. i vuggen?

Hun er stadig ikke så gammel endnu, så tænker at det nok er noget hun vokser fra - her ville min datter også kun sove hvis jeg eller far lå ved siden af hende eller holdte hende men nu kan vi sagtens bare lægge hende ind i sin seng og så sover hun selv.

Jeg har forsøgt med et stykke tøj i vuggen, men hun er desværre ikke til at narre .. 

Jeg prøvede også at ligge et tæppe nederst som jeg havde lunet på radistoren så hun ikke gik fra min varme krop til den køligere vugge, og derved vågnede af temperaturforskellen.. Det virkede også nogle gange, men så hoppede hun ikke på den længere.. 

Vi må se hvornår hun vokser fra det.. 

Anmeld

1. februar 2012

Københavnermor

delimus skriver:

Jeg kigger lige med på denne her.

Hannah har ikke problemer med at sove om natten i sin egen seng overhovedet. Formiddagsluren går også okay, MEN så mener hun heller ikke hun skal sove mere før til midnat. Kun når hun er hos mig og som dig så kan jeg ikke ligge hende fra mig uden, at hun vågner. 
Til at starte med, sov hun fint om dagen, men lige pludselig har hun bestemt sig for, at det skal man ikke mere  

Du kigger bare med.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.