Baby 7 uger - kan ikke sove selv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2012

Københavnermor

RGN skriver:

Du gør da absolut ikke noget galt.

Det er helt normalt, at babyer på 7 uger vil have deres mor 24 timer i døgnet. Hun VED, hun er 100 % afhængig af dig for at overleve.

Hvis du sætter dig selv i hendes sted, kan du sikkert forstår hvorfor hun panisk ønsker dig i sin nærhed hele tiden!!!

Min SP anbefalede jeg blev ved med, at forsøge at lægge min søn ned i vuggen, men jeg trodsede det og lod min søn bestemme suverænt.

Hvis han bad om tryghed fik han det. Og han voksede også fra det, men der gik lang tid.
Han var vist omkring 4 mdr før han kunne sove til middag i sin barnevogn og ikke på min mave. Og over 1 år før han kunne sove i sin egen seng om natten.

Men i dag hvor han er lidt over 2 år, er han en dreng, der udviser stor tillid og hviler i sig selv. Og jeg er ikke i tvivl om, at det er fordi han boede på mig i sin spæde barndom.

Det giver jo super god mening det du skriver! Så må jeg bare give hende det nærhed hun har brug for..  Jeg vil jo gerne have en glad og tilpas datter som kan vokse godt op ligesom din søn.. 

Det er da bare lidt hårdt at skulle være på hele tiden, men det er jo så kun for en tid... Kunne være dejligt hvis hun også kunne sove selv i barnevognen ved 4-måneders alderen.. Jeg håber!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

Københavnermor

STN skriver:

Det lyder som min datter, da hun var lille..... Hun kunne også kun falde i søvn på mig, og meget sjældent sove alene i vuggen.... og så snart vi lagde hende, begyndte hun at klynke og vågne....

Men det er jo klart... Du skal regne med, at hun har været inde i din krop i rigtig mange måneder, og nu er hun ude, men har stadig meget brug for din nærkontakt/kropskontakt, også når hun sover/skal sove.... Men kan kun sige, at det går stille og roligt i sig selv efterhåneden... Hun er jo også kun knap 2 måneder Så hun er nok en lille pige, lige som min, som har brug for den tryghed det er, at ligge hos mor.....

Jeg gjorde det, at jeg lod hende falde i søvn hos mig, og så svøbte jeg hende i et lille lagen, så hun stadig kunne mærke den der tryghed rundt om sig.. og så lagde jeg måske en top jeg havde haft på hele dagen sammen med hende i vuggen, for så dufter det da lidt af mor Prøv dig frem.. Det skal nok komme!

Tak for dit svar, det giver god mening det du skriver! 

Så må jeg lade hende ligge hos mor noget tid endnu, og så prøve mig lidt frem med de fif jeg har fået her i tråden.. God idé at svøbe hende, det må afprøves.. Hvordan gør man sådan helt nøjagtigt?

Anmeld

1. februar 2012

Moms

RGN skriver:

Du gør da absolut ikke noget galt.

Det er helt normalt, at babyer på 7 uger vil have deres mor 24 timer i døgnet. Hun VED, hun er 100 % afhængig af dig for at overleve.

Hvis du sætter dig selv i hendes sted, kan du sikkert forstår hvorfor hun panisk ønsker dig i sin nærhed hele tiden!!!

Min SP anbefalede jeg blev ved med, at forsøge at lægge min søn ned i vuggen, men jeg trodsede det og lod min søn bestemme suverænt.

Hvis han bad om tryghed fik han det. Og han voksede også fra det, men der gik lang tid.
Han var vist omkring 4 mdr før han kunne sove til middag i sin barnevogn og ikke på min mave. Og over 1 år før han kunne sove i sin egen seng om natten.

Men i dag hvor han er lidt over 2 år, er han en dreng, der udviser stor tillid og hviler i sig selv. Og jeg er ikke i tvivl om, at det er fordi han boede på mig i sin spæde barndom.

Anmeld

1. februar 2012

Moms

Min søn er 7 uger og er nøjagtig på samme måde.

Sommetider har jeg indtryk af, at jeg ammer ham uafbrudt - også fordi han kan tage små power naps ved brystet.

Han sover i barnevognen - så længe vi går. Står den stille går der max 1 minut, så er han vågen.

Jeg accepterer bare at sådan er det. Og takker samfundet for, at jeg har barsel og kan være der for ham. Herregud, det er jo derfor jeg har barsel. Alt andet betyder ikke så meget.

Moms

Anmeld

1. februar 2012

Københavnermor

Moms skriver:

Min søn er 7 uger og er nøjagtig på samme måde.

Sommetider har jeg indtryk af, at jeg ammer ham uafbrudt - også fordi han kan tage små power naps ved brystet.

Han sover i barnevognen - så længe vi går. Står den stille går der max 1 minut, så er han vågen.

Jeg accepterer bare at sådan er det. Og takker samfundet for, at jeg har barsel og kan være der for ham. Herregud, det er jo derfor jeg har barsel. Alt andet betyder ikke så meget.

Moms

Det er fuldstændig det samme her.. Også det med at amme uafbrudt.. 

Hvor ofte skifter du egentlig imellem brysterne? Lige et sidespørgsmål, men har lidt svært ved at vudere hvornår hun er færdig med det ene.. 

Ja, jeg må vist acceptere barsellivet er sådan, ligesom dig, istedet for at bryde mit hoved med det.. 

Anmeld

1. februar 2012

Moms

Nu som Moar skriver:

Det er fuldstændig det samme her.. Også det med at amme uafbrudt.. 

Hvor ofte skifter du egentlig imellem brysterne? Lige et sidespørgsmål, men har lidt svært ved at vudere hvornår hun er færdig med det ene.. 

Ja, jeg må vist acceptere barsellivet er sådan, ligesom dig, istedet for at bryde mit hoved med det.. 

Sjovt du spørger mht til at bytte bryster, for det tror jeg måske ikke jeg gør rigtigt.

Altså han kan virkelig være langt væk, når han er faldet i søvn på det første (bortset fra, hvis jeg lagde ham fra mig og gav mig til at prøve at lave noget andet ), så ofte lader jeg ham bare ligge. Så går der måske 5 eller 10 min så vågner han lidt igen og sutter videre.

Jeg mærker på brysterne og lægger ham til det, der føles mest spændt.

Det der med at amme 10-15 min på et bryst og så bytte til det andet fungere ikke her.

Hvad gør du?

Moms

Anmeld

1. februar 2012

Nov26

Vi havde samme problem med vores søn da han var omkring den alder, men det ændrede sig helt af sig selv få dage før han blev 3 mdr, det er super hårdt mens det står på, men hold ud. Håber du er lige så heldig som os at det ikke fortsatte længere

Anmeld

1. februar 2012

Levi&LilysMor

Nu som Moar skriver:

Har i nogle råd?

Min datter er 7 uger om 2 dage og hun vil kun sove hos mig... Om natten sover hun ved min side da jeg jo ammer hende (Hun kan/vil ikke sove i vuggen).

Om dagen vil hun også kun sove hos mig, så snart jeg lægger hende fra mig uanset hvor dybt hun sover så vågner hun efter få minutter.... 

Jeg kan få hende til at sove i voksien i barnevognen, men kun så længe barnevognen er i bevægelse, så hun vil ikk ligge på altanen... 

Hvad gør jeg galt?

hm... vi startede med at ligge vores dreng ned i vuggen, mens han stadig var halvvågen, så kunne han se hvor han var og hvis han vågnede skreg han ikke så meget fordi han vidste hvor han lå... nogle gange falder han også i søvn på mig og vil kun putte der og så får han lov til det, synes jeg selv er hygge. også i barnevogn render jeg nogle gange rimelig ofte men andre gange kan han selv.

Anmeld

1. februar 2012

Fanny Holbech

Det er en naturlig reaktion fra et spædbarn at ville have tryghed hele tiden.

Løsningen for dig kunne være en slynge eller vikle.

Min søn på 2 år "boede" nærmest i en vikle på maven af mig de første 6 måneder. Det var det eneste sted han ville være også når han sov. Han kunne sagtens sove 3 timer i viklen, men lige så snart jeg lagde ham i vuggen vågnede han efter 15-20 min.

Med en vikle har du hænderne fri til andre gøremål samtidig med at du giver tryghed og omsorg til din baby. En vikle støtter rigtig godt, så det belaster ikke ryggen at bære på barnet.

En vikle er i princippet bare et langt stykke stof, som vikles rundt om kroppen, så det danner en lomme, hvor barnet sidder/ligger. Den kan bruges fra barnet er nyfødt til omkring 3-års alderen. Der følger fine instruktioner med til hvordan den skal bindes, så det er ikke så svært at lære,..... men man bliver afhøngig af det.

Anmeld

1. februar 2012

Københavnermor

Moms skriver:

Sjovt du spørger mht til at bytte bryster, for det tror jeg måske ikke jeg gør rigtigt.

Altså han kan virkelig være langt væk, når han er faldet i søvn på det første (bortset fra, hvis jeg lagde ham fra mig og gav mig til at prøve at lave noget andet ), så ofte lader jeg ham bare ligge. Så går der måske 5 eller 10 min så vågner han lidt igen og sutter videre.

Jeg mærker på brysterne og lægger ham til det, der føles mest spændt.

Det der med at amme 10-15 min på et bryst og så bytte til det andet fungere ikke her.

Hvad gør du?

Moms

Hvis det er under en halv time siden hun sidst spiste for hun det samme bryst igen og igen...  Så hun kan godt være igang med det samme bryst i f.eks op til halvanden time hvor hun gerne tager en længere lur.. Så spiser hun fra det andet bryst i hendes næste vågne periode..

Men jeg er ret sikker på at det er forkert, og lige nu er jeg igang med at prøve at skifte lidt hurtigere mellem dem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.