Intim barbereing..? gode råd..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

UnderCover37

Jeg har også sart hud og har også i mange år haft svært ved, at intimbarbere...

Jeg har været rigtigt godt hjulpet ved at huske at trimme hårene inden.

Jeg bruger IKKE barbergel eller skum men neutral sæbe som jeg smører ind i hår og hud inden jeg barberer.

Barberer med hårene først og med til sidst for at blive helt glat.

Når jeg er færdig er en håndsprit en god hjælp til at undgå knopper da det lige desifincerer (og svier ) og dette er KUN på venusbjerget IKKE mellem benene (aka store og små skamlæber) og så afslutter jeg med en fugtighedscreme igen uden parfume.

Det aller vigtigste er dog at bruge en skraber / barberblad der KUN bliver brugt for neden og ikke andre steder!!
Og så skal den selvfølgelig skiftes ofte for ikke at blive sløv. 

Så jeg har en til for neden og en til under arme og ben

Jeg trimmmer og barberer et par gange om ugen og er stort set fri for knoppe og nedgroede hår efter jeg har valgt at bruge oventstående metode.

Mht til under dine arme, så prøv også her at spritte med håndsprit efter endt barbering og lade det tørre inden du anvender en roll-on for at undgå knopper og nedgroede hår

Dine ben tænker jeg har brug for masser skum mens du barberer og masser af fugtighedscreme bagefter da det lyder som om skraberen er for hård ved din hud under barberingen

Held og lykke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

SpunkenJo

Darling<3 skriver:

Har undret mig meget over at folk går ned til en klinik og får ordnet "måtten" - især efter jeg har set Single Liv ,hvor Kit er afsted..
Hun ligger jo med helt sprædte ben foran en fremmed

Er det ikke flovt at få en fremmed kvinde til at odrne sit skridt??

Overvejer et eller andet sted selv at tage en tur når fødselen er ved at være oppe over - nægter at føde med kæmpe dusk på

Just do it

Både du og din mand vil elske det
- har selv lige været og kan nå en gang mere inden fødslen

Man skal prøve alt een gang ik

Anmeld

30. januar 2012

Princesspigen

creamen til baby numser hedder baby-zink-salve..

måske jeg sku prøve den, har den stående på hylden i forvejen :-O

men voks, tja det bliver nok ikke forløbig jeg tager mig sammen til det :-S

overvejede lidt en elektrisk ladyshaver til at tage det værdste(man bliver jo nok ikke glat af den) og så tage det sidste med skraberen. nogle der har erfaringer med det ?

evt kan anbefale noget ?

Anmeld

30. januar 2012

Jonatansmor

Princesspigen skriver:

creamen til baby numser hedder baby-zink-salve..

måske jeg sku prøve den, har den stående på hylden i forvejen :-O

men voks, tja det bliver nok ikke forløbig jeg tager mig sammen til det :-S

overvejede lidt en elektrisk ladyshaver til at tage det værdste(man bliver jo nok ikke glat af den) og så tage det sidste med skraberen. nogle der har erfaringer med det ?

evt kan anbefale noget ?

Har du overvejet en hamphandske?

Den hjælper på mit tørre hud, da jeg havde appelsinhud efter graviditet, opstrammet huden på lårene og ballerne efter graviditet og den gør så jeg ikke får røde knopper på venusbjerget efter barbering

Anmeld

30. januar 2012

lycly

Nu har jeg ikke læst alle svarene igennem, så aner ikke om det er blevet forslået. Men jeg ville foreslå dig at blive vokset? Det er langt mere effektivt end barbering, især intime steder. Det gør nas ja, men det er det værd!

Anmeld

30. januar 2012

Francisca

Princesspigen skriver:

jeg er MEGET følsom over for smerter, ikke nok med det døjer jeg med eksem over stort set hele kroppen her om vinteren, så voks er bare en mega stor skræk for mig :-S

Hvis du har eksem kan det altså os være en grund. du skal helt prøve at lade vær med at barbere dig da du i forvejen har en følsom hud. prøv voks eller laserbehandling som fjerner permanent.

Anmeld

30. januar 2012

Princesspigen

hamphanske ? kender jeg ikke.. hvor får man den er hvad er det ? ?

Anmeld

30. januar 2012

Princesspigen

jeg døjer med eksem HVER vinter, har fået taget en masse test og prøver for allergi men kan tåle det hele.. :-S de kan ikke finde årsagen og kan ikke gøre andet end jeg skal smøme mig ind i cream HELE tiden og må ikke bruge noget ed parfume, parmer osv osv osv på min hud.. :-S

men knobberne døber jeg jo med hele året når jeg barberer mig og voks virker ikke ummidlbart godt til følsom hud ?

Anmeld

30. januar 2012

Jonatansmor

Princesspigen skriver:

hamphanske ? kender jeg ikke.. hvor får man den er hvad er det ? ?

Det er en luffe, lavet af hamp og den kan købes for en 20'er i matas.

Brug den under det varme vand, med sæbe ovenpå. I cirkelbevægelser over hele kroppen, inden du barberer dig.

Brug handsken 2-3 gange om ugen og brug en god fugtighedslotion bagefter

Anmeld

30. januar 2012

Mussen2

Jeg bruger noget fra skin doctor til at undhå de røde knopper. Og så en fed creme lige efter "seancen"

Jeg er slet ikke en pivskid, men voks skræmmer mig for vildt

Jeg har selv forsøgt en smule men måtte opgive

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.