Intim barbereing..? gode råd..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.982 visninger
38 svar
0 synes godt om
30. januar 2012

Princesspigen

hejsa

jeg er en pige på 22 år, har en dejlig kæreste som jeg er glad for og livet her herligt

jeg har dog et lilleproblem i forhold til barbering..

jeg barberer sjældent ben da mine ben åbenbart er mærkelige eller jeg gør noget forkert  enten er mine ben som sandpapir trods de kun lige er barberet, jeg river og stikker selv om jeg bruger helt op til 20 min på hver ben  jeg bruger gerne en venus breece(tror jeg den hedder) da jeg syndes den er bedst til barbering af dem ejg har prøvet..

derud over barberer jeg mig under arme, uden problemer får dog ind i mellem lidt hårknubber de næste 2-4 dage der klør men som så går væk igen..

barberer mig så os i mellem benene, da jeg klart føler mig lækre, frækkere og mere indbydende over for kæresten når jeg er glat, men har så det problem at allerede dagen efter jeg har barberet mig begynder der at komme en masse hårknubber, det klør og er irriterende.. og gør at jeg minimun skal vente 1 uge før jeg kan barbere mig iigen og til tiden op til 2-3 uger.. barberer jeg mig mens knubberne er der, får jeg sår og det har en enkelt gang været så slemt at jeg engang havde et sår på 2x2 cm i trussekantet og måtte til lægen da det ikke helede ordentligt..

men har i nogle gode råd til hvordan jeg kan undgå disse ting, eller hvad der virker for jer ?

håber i vil hjælpe mig :-)

go mandag til jer... sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

mkb123

tænker om du bruger barbergel? Der findes mange varianter. Ellers kan du bruge sæbe/intim sæbe, så huden ikke bliver så påvirket. Skifter du tit din skraber, for hvis den er slidt, kan dette også gøre, at huden bliver irriteret pga sløvhed og bakterier? 

Det kan også have noget at gøre med, hvordan du skraber. Især i bikinilinien.. Synes hvis man skraber med hårene, er der mindre sandsynlighed for disse knobber, fremfor hvis man skraber imod dem. Ellers ville jeg slutte af med en god creme, evt. til tør hud på dine ben?

Anmeld

30. januar 2012

mariamiss6

Man skal helst ikke barbere mod hårenes retning, men med. Jeg kan godt slippe afsted med at barbere lidt på tværs, altså ikke mod hårenes retning, men heller ikke 100% med hårenes retning...

I perioder hvor jeg synes min hud reagerer slemt, smører jeg altid med blå helosan, og det synes jeg hjælper...

Nu ved jeg ikke om du går så meget op i alt det med parabener, men det skulle der vidst være i helosan, så måske skal du i stedet bruge en creme der indeholder aloe vera og/eller camomille/camille
Begge dele skulle have en beroligende effekt.... 

Anmeld

30. januar 2012

Princesspigen

den skraber jeg bruger er der sådan noget barber-gel på så man ikke behøver bruge skam, bruger dog alligevel lidt skum..

men måske det er fordi jeg barberer en del mod hårene i mellem benene for gør jeg det med hårene selv med en helt ny skraber er jeg stadig slet ikke tæt på glat efter 1 hel time  så tager det værste med hårene og det sidste mod hårene.. ved ikke hvordan jeg ellers skal blive glat som jeg så godt kan lide

skifter skraber efter en 2-4 gange  det syndes jeg er tit nok ?

Anmeld

30. januar 2012

mkb123

Princesspigen skriver:

den skraber jeg bruger er der sådan noget barber-gel på så man ikke behøver bruge skam, bruger dog alligevel lidt skum..

men måske det er fordi jeg barberer en del mod hårene i mellem benene for gør jeg det med hårene selv med en helt ny skraber er jeg stadig slet ikke tæt på glat efter 1 hel time  så tager det værste med hårene og det sidste mod hårene.. ved ikke hvordan jeg ellers skal blive glat som jeg så godt kan lide

skifter skraber efter en 2-4 gange  det syndes jeg er tit nok ?

måske du bare har meget sart hud? Jeg vil anbefale dig, at prøve at blive vokset.. Det giver noget helt andet, i lang tid... Jeg har ikke oplevet knobber af det

Anmeld

30. januar 2012

SpunkenJo

Kan varmt anbefale voks

Find en go klinik der laver brasiliansk. Det er fantastisk!!!

Og ellers er det ofte en go ide at scrubbe med en grovkornet scrubbe
- et andet tip er at skumme lidt brun sæbe op, lægge det på "mini-me" uden at komme i nærheden af skedeåbningen, og så lade det sidde lidt, inden du hopper under bruseren. Det er desinficerende og afhjælper indgroede hår og knopper ved barbering/brasiliansk hvis man lige scrubbe lidt under bruseren også

Man skal kun gøre det der med brun sæbe en gang i mellem og så på med noget fugt-creme helt uden parfume bagefter. (igen ikke ved skedeåbningen...)

Og barberer man, så aldrig imod hårene....!!! Det er fy fy!!

Håber det virker for dig

Anmeld

30. januar 2012

A&F

Vil råde dig til at bruge voks. Du kan selv lave det eller købe det hos en orientalsk grønthandler

Anmeld

30. januar 2012

vitapigen

Princesspigen skriver:

hejsa

jeg er en pige på 22 år, har en dejlig kæreste som jeg er glad for og livet her herligt

jeg har dog et lilleproblem i forhold til barbering..

jeg barberer sjældent ben da mine ben åbenbart er mærkelige eller jeg gør noget forkert  enten er mine ben som sandpapir trods de kun lige er barberet, jeg river og stikker selv om jeg bruger helt op til 20 min på hver ben  jeg bruger gerne en venus breece(tror jeg den hedder) da jeg syndes den er bedst til barbering af dem ejg har prøvet..

derud over barberer jeg mig under arme, uden problemer får dog ind i mellem lidt hårknubber de næste 2-4 dage der klør men som så går væk igen..

barberer mig så os i mellem benene, da jeg klart føler mig lækre, frækkere og mere indbydende over for kæresten når jeg er glat, men har så det problem at allerede dagen efter jeg har barberet mig begynder der at komme en masse hårknubber, det klør og er irriterende.. og gør at jeg minimun skal vente 1 uge før jeg kan barbere mig iigen og til tiden op til 2-3 uger.. barberer jeg mig mens knubberne er der, får jeg sår og det har en enkelt gang været så slemt at jeg engang havde et sår på 2x2 cm i trussekantet og måtte til lægen da det ikke helede ordentligt..

men har i nogle gode råd til hvordan jeg kan undgå disse ting, eller hvad der virker for jer ?

håber i vil hjælpe mig :-)

go mandag til jer... sara

Jeg følger lige med for jeg døjer med PRÆCIS det samme som dig

Jeg er også nød til at barbere mod hårne ved intimbarbering for ellers bliver jeg ALDRIG glat og så får jeg klamme knopper

Er begyndt ikke at barbere mig dernede mere for synes knopper er endnu mere TURN OFF end med dusk!!

Jeg har prøvet at smøre med mandelolie på efter barbering, som skulle være godt - Ingen virkning på mig. Jeg har prøvet at smøre glidecreme på, som min veninde har gode erfaringer med - Ingen virkning på mig

Og voks... Puha det tør jeg ikke... For når man åbenbart har sart hud, kunne jeg ikke forestille mig at huden kan klare sådan en hård omgang??? Eller??

Anmeld

30. januar 2012

Christina.78

A&F skriver:

Vil råde dig til at bruge voks. Du kan selv lave det eller købe det hos en orientalsk grønthandler

Ej undskyld...småfniste lige da du nævnede grønthandleren..fik lige en sjov situation i hovedet..

Anmeld

30. januar 2012

SpunkenJo

vitapigen skriver:

Jeg følger lige med for jeg døjer med PRÆCIS det samme som dig

Jeg er også nød til at barbere mod hårne ved intimbarbering for ellers bliver jeg ALDRIG glat og så får jeg klamme knopper

Er begyndt ikke at barbere mig dernede mere for synes knopper er endnu mere TURN OFF end med dusk!!

Jeg har prøvet at smøre med mandelolie på efter barbering, som skulle være godt - Ingen virkning på mig. Jeg har prøvet at smøre glidecreme på, som min veninde har gode erfaringer med - Ingen virkning på mig

Og voks... Puha det tør jeg ikke... For når man åbenbart har sart hud, kunne jeg ikke forestille mig at huden kan klare sådan en hård omgang??? Eller??

Du skal ikke være bange for voks

Og hård voks er det bedste jeg nogensinde har prøvet !!

Bor du i Kbh? For så kan jeg anbefale dermabelle i Dr.Tværgade

Har selv sart hud, men voks er altså bare vejen frem! Og så holder det i ret så lang tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.