nogen der har oplevet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

Puslingen skriver:

Det kan jeg godt forstå, men i såfald er jeg sikker på du vil klare det til UG

Men lad os nu krydse finger for at lille søster slægter storebror på

tak.. Ja det håber vi også..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

2721

Mor til Frederic skriver:

tror vi brugte sådan noget bade olie man kan købe i babysam - ønske børn - kære børn, der er sådan en serie de har...

Vi bruger heller ikke det hormon crem mere end nødvendigt og fik et chok da jeg i sin tid læste at den stærke han har er vækst hæmmende og hverken måtte bruges på større områder eller i længere tid af gangen... 

Det er lidt af en balance gang at finde ud hvilken crem er nok til lige den plet og hvilken crem til den anden plet... Men hvis aderma's ikke tager dem efter 1-2 dage, får han hormon crem på.

Det lyder jo meget til at han også børne eksem... 

Frederic er blevet testet om der er noget han ikke kan tåle og som evt ville fremkalde både ab og hans eksem. 

Charlies den stærke er også vækshæmene og efter som han i forvejn ikke er den største vil jeg helst gerne undgå den crem.

1-2 dage det forsvinder Charlies ikke på, jeg kan kun holde det nede selv med hormoncrem.

Han lider også af nældefeber og kontaktallergi, plus han har en imundefekt, så jeg syntes han er hårdt nok ramt i forvejn

Charlie er også blevet teste for div allergi men ingen var positive, han skal testets igen når han er over 2år

Jeg syntes det er så træls at man evig og altid går og bekymre sig, men sådan er det jo bare at være mor

Anmeld

29. januar 2012

Puslingen skriver:

Charlies den stærke er også vækshæmene og efter som han i forvejn ikke er den største vil jeg helst gerne undgå den crem.

1-2 dage det forsvinder Charlies ikke på, jeg kan kun holde det nede selv med hormoncrem.

Han lider også af nældefeber og kontaktallergi, plus han har en imundefekt, så jeg syntes han er hårdt nok ramt i forvejn

Charlie er også blevet teste for div allergi men ingen var positive, han skal testets igen når han er over 2år

Jeg syntes det er så træls at man evig og altid går og bekymre sig, men sådan er det jo bare at være mor

lille mand altså..

Da han started med børne eksem kunne det heller ikke kureres på nogle dage - men over 2-3 uger med 2 gange smøring med hormon crem og ellers der i mellem med aderma. 

Sådan så han ud efter vi havde kørt smørring i 2 uger og lægen havde sagt børne eksem.. Og der er det rolig på vej retur.

Frederic blev også testet da han var ca. 1½ år og igen da han var over 2 år - for at være sikker på at der intet er... Det er alle 24 prik - blod tjekkes for alt - urin og aff.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. januar 2012

serinasmor

Serinas astmatiske bronkitis startede på samme måde  ...

Jeg ville gå til lægen og få det tjekket ... evt kræve speciallæge med det samme ... de ved nemlig hvad det er de skal lytte efter

det duer ikke at ingen af jer får sovet ... det bliver det bare værre af .. trust me

Anmeld

30. januar 2012

2721

Mor til Frederic skriver:

lille mand altså..

Da han started med børne eksem kunne det heller ikke kureres på nogle dage - men over 2-3 uger med 2 gange smøring med hormon crem og ellers der i mellem med aderma. 

Sådan så han ud efter vi havde kørt smørring i 2 uger og lægen havde sagt børne eksem.. Og der er det rolig på vej retur.

Frederic blev også testet da han var ca. 1½ år og igen da han var over 2 år - for at være sikker på at der intet er... Det er alle 24 prik - blod tjekkes for alt - urin og aff.

Hold da op hvor ligner det bare Charlies eksem

Var til lægen i dag, en rigtig ringe oplevelse og føler slet ikke jeg blev taget alvorligt.

Charlie græd som altid fordi han ikke kan lide fremmed og slet ikke når de rør ham og allerede der konstaterede hun at det i hvertfald ikke var ab og så kiggede hun ham kort i øre og hals og det var så det.

Allerede i tlf havde hun afvist at det var noget. 

Men samtidig har jeg ingen forklaring få på hosten som hold ham vågen hele natten

Anmeld

30. januar 2012

Puslingen skriver:

Hold da op hvor ligner det bare Charlies eksem

Var til lægen i dag, en rigtig ringe oplevelse og føler slet ikke jeg blev taget alvorligt.

Charlie græd som altid fordi han ikke kan lide fremmed og slet ikke når de rør ham og allerede der konstaterede hun at det i hvertfald ikke var ab og så kiggede hun ham kort i øre og hals og det var så det.

Allerede i tlf havde hun afvist at det var noget. 

Men samtidig har jeg ingen forklaring få på hosten som hold ham vågen hele natten

Syntes det er så ringe at i ikke bliver taget mere alvorligt, sikke en ringe læge...

En alm læge læser ca alm medicin i 3 år, hvor en børnelæge læser 3 år kun ang børn... Så ville klart blive ved - kræve en henvisning til børne amb eller skifte læge...

Så snart der er noget med frederic og hun er i tvivl, sender hun os videre... Også derfor vi ikke rigtig bruger egen læge til ham mere, men mere dem i kolding. 

Hun skal jo lytte til hans sygehistorie - hosten osv og ikke bare nægte uden vidre at det ikke er det  og det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.