nogen der har oplevet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.195 visninger
35 svar
0 synes godt om
29. januar 2012

2721

Jeg har for anden nat i træk været op og give sut hver halve time fordi min søn hoster så den falder ud.Men han hoster KUN om natten, er der nok der ved hvordan det kan være? Syntes hverken er han er snottet eller noget om dagen, men om natten lyder han lidt snottet og hoster en hel del.Han er 19 mdrKnus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Koen.

Nu tæller det nok ikke helt fordi Lærke har astmatisk bronkitis, men hendes hoster er os værre om natten end om dagen simpelthen fordi de bliver varme.. her har vi skruet helt ned for varmen og så bare sørget for en har natbukser, bluse undertøj og strømper på (hun sover sjældent med dynen over sig) og så lufter vi ud lige til ca 20 min før hun skal i seng så der er godt køligt

God bedring med lækkermusen

Anmeld

29. januar 2012

2721

Kan af en eller anden årsag ikke længere citereØv altså stakkels Lærkemus I løbet af dagen syntes jeg slet ikke der er noget.Charlie er dispuneret for astmatisk bronkitis, da Tim havde det som barn og han har allerede børne/astmaeksem og jeg har brug for inhalator når det er tåget eller MEGET fugtigt i vejret, så håbet ikke det er sådan noget der er på vej.Tak søde

Anmeld

29. januar 2012

Jonatansmor

Puslingen skriver:

Jeg har for anden nat i træk været op og give sut hver halve time fordi min søn hoster så den falder ud.Men han hoster KUN om natten, er der nok der ved hvordan det kan være? Syntes hverken er han er snottet eller noget om dagen, men om natten lyder han lidt snottet og hoster en hel del.Han er 19 mdrKnus

Her hoster drengen også, kun om natten. Men ikke hver nat..

Lægen har afvist det er nogen form for astma, han har ingen betændelse i luftvejene, han er rask og sund.

Vi har så observeret at han ligger på en ret så umulig måde. Ofte med benene trukket op under sig, på maven og med hovedet bøjet ekstremt bagover, op ad hans sengerand. Og når man ligger sådan, kan det vist ikke undgås at halsen bliver tør.

Måske din dreng også ligger på nogen underlige måder?

Anmeld

29. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

Puslingen skriver:

Det var sådan frederic's ab begyndte... 

Han hosted kun om natten, uanset udluftning - rengøring osv. Vi tog til læge med ham og hun kunne intet finde - luftveje og lunger lød fine. Men hun syntes vi skulle begynde at give den blå astma (mod anfald). Men den virker kun 4 timer hver gang, så han started bare det senere med at hoste - igen. 

SÅ begyndte vi i kolding og astma lægen satte ham på den forebyggende også og så hjalp det... 

Anmeld

29. januar 2012

2721

Jonatansmor skriver:

Her hoster drengen også, kun om natten. Men ikke hver nat..

Lægen har afvist det er nogen form for astma, han har ingen betændelse i luftvejene, han er rask og sund.

Vi har så observeret at han ligger på en ret så umulig måde. Ofte med benene trukket op under sig, på maven og med hovedet bøjet ekstremt bagover, op ad hans sengerand. Og når man ligger sådan, kan det vist ikke undgås at halsen bliver tør.

Måske din dreng også ligger på nogen underlige måder?

Det er klart en muighed syntes dog i nar han lå meget fredeligt på siden, når han ikke vågnede grundet host og tabt sut

Det startede så småt for 3 uger siden han begyndte at hoste i ny og næ til lur og et par gange om natten og jeg sagde til kæresten at nu, var han vidst ved at blive syg.

Men det er aldrig blevet til host om dagen, men hostene bliver ofter og ofter om natten

Anmeld

29. januar 2012

2721

Mor til Frederic skriver:

Det var sådan frederic's ab begyndte... 

Han hosted kun om natten, uanset udluftning - rengøring osv. Vi tog til læge med ham og hun kunne intet finde - luftveje og lunger lød fine. Men hun syntes vi skulle begynde at give den blå astma (mod anfald). Men den virker kun 4 timer hver gang, så han started bare det senere med at hoste - igen. 

SÅ begyndte vi i kolding og astma lægen satte ham på den forebyggende også og så hjalp det... 

Det håber jeg ikke det er, men må indrømme at jeg frygter at det er dét.

Her lufter vi også ud og til lur sover han med åbent vindue, men ja, tror lige jeg giver lægen et kald, hvis det fortsætter i nat.

Anmeld

29. januar 2012

2721

tanja. skriver:

Nu tæller det nok ikke helt fordi Lærke har astmatisk bronkitis, men hendes hoster er os værre om natten end om dagen simpelthen fordi de bliver varme.. her har vi skruet helt ned for varmen og så bare sørget for en har natbukser, bluse undertøj og strømper på (hun sover sjældent med dynen over sig) og så lufter vi ud lige til ca 20 min før hun skal i seng så der er godt køligt

God bedring med lækkermusen

kunne ikke Citer på mobilen med mit svar står under dig

Anmeld

29. januar 2012

Koen.

Puslingen skriver:

Kan af en eller anden årsag ikke længere citereØv altså stakkels Lærkemus I løbet af dagen syntes jeg slet ikke der er noget.Charlie er dispuneret for astmatisk bronkitis, da Tim havde det som barn og han har allerede børne/astmaeksem og jeg har brug for inhalator når det er tåget eller MEGET fugtigt i vejret, så håbet ikke det er sådan noget der er på vej.Tak søde

Håber ikke det er AB synes snot, feber ovs er langt at fortrække frem for hoste, men måske fordi Lærke nemt kaster op pga hoste jeg synes det! Men giv lægen et kald hvis det fortsætter søde

Åh børneeksem er noget møg har lærke os, heldigvis har hun pt kun en lille plet ved håndledet

.

Anmeld

29. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

Puslingen skriver:

Det håber jeg ikke det er, men må indrømme at jeg frygter at det er dét.

Her lufter vi også ud og til lur sover han med åbent vindue, men ja, tror lige jeg giver lægen et kald, hvis det fortsætter i nat.

Vi havde ikke troet at han havde ab, da han ikke har hvæsende pipelyde osv. Aldrig haft lungebetændelse mm. 

Men vi har om sommer'n prøvet i samråd med astma lægen prøvet at sætte ham ned i den forebyggende - da de fleste ab børn kan undvære den forebyggende om sommer'en og først har behov for medicin ved forkølelser, men han starter promte med at hoste mere om natten igen. 

Så vi sammen med valgt at han blot skal fortsætte og ikke prøve at sætte ham ned igen. 

Frederic har altid også sovet med vinduet på klem og om natten har han en blæser stående derinde, så luften bliver cirkuleret derinde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.