nogen der har oplevet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

Puslingen skriver:

Ja, det passer meget godt med Charlie han fik eksemen da han var3-4 mdr og den er heller ikke som normalt, de troede længe det var ring orm, hvilket det jo så IKKE var.

Vi er også meget begrænset med bad, da han ligefrem græder fordi de svier/klør og så bliver det forfærdeligt slemt af det

Jeg er også allergiker og lige så min kæreste, så vi ved jo det er en mulighed, men nu må vi se.

ej hvor pudsigt... vi var også ved egen læge da han var 2 ½ mdr gammel med hans hud og der sagde lægen at det nok var alm tør hud og det bare skulle smørres - men hun ville gerne at hun fik en liste med de ting manden og jeg fejled som barn, så hun kunne skrive det i hans journal. Og vi fik den alm hormon crem med hjem

Vi smurte og smurte og da han var de 4-5 mdr gammel tog vi atter til lægen, da det blot stille og roligt var blevet være og mere udbredt - men han kløte ikke idet. Der fik vi at vide at det nok var børne eksem/ astmatisk eksem. Og fik den stærke hormon crem på recept; elocon (staves?)

4 mdr (9 mdr gammel) efter kom han på den blå astma spray og 3 mdr senere started vi op i kolding og er stadig tilknyttet dem. 

Så de har da meget ens historier, vores drenge..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

2721

Mor til Frederic skriver:

ej hvor pudsigt... vi var også ved egen læge da han var 2 ½ mdr gammel med hans hud og der sagde lægen at det nok var alm tør hud og det bare skulle smørres - men hun ville gerne at hun fik en liste med de ting manden og jeg fejled som barn, så hun kunne skrive det i hans journal. Og vi fik den alm hormon crem med hjem

Vi smurte og smurte og da han var de 4-5 mdr gammel tog vi atter til lægen, da det blot stille og roligt var blevet være og mere udbredt - men han kløte ikke idet. Der fik vi at vide at det nok var børne eksem/ astmatisk eksem. Og fik den stærke hormon crem på recept; elocon (staves?)

4 mdr (9 mdr gammel) efter kom han på den blå astma spray og 3 mdr senere started vi op i kolding og er stadig tilknyttet dem. 

Ja, de minder faktisk rigtig meget om hinaden

Er Frederics eksem blevet bedre med alderen??

Syntes Charlies bliver værre

Anmeld

29. januar 2012

2721

Charlie klør næsten aldrig, eller han klør ikke i det,, så det er kun kontakt med vand som gør ham ulykkelig, men selvfølgelig er det ikke rart

Anmeld

29. januar 2012

Puslingen skriver:

Puha, det lyder ikke rart og ih hvor jeg kender det med at man sidder på nåle, eller selv vågner.

Charlie sover stadig ved siden af mig(i egen seng), da han ikke kan lide at være alene, så jeg høre ALT, men ellers ville jeg jo rende non stop hele natten.

Jeg syntes heller ikke det er super fedt med den hosten, plus hans vejrtrækning er blebet mere besværet her på det seneste så det larmer også en del og lyder ikke videre behageligt.

Tak, håber du har ret.

Det vil jeg huske, Tak

ja det er træls at vågne - lytte og lige tjekke med det hosteri...

Det eneste her er at han bliver lettere forpustet og hoster ved for meget fysisk aktivitet. 

En forkølese hos et astmatisk barn, kan oftere sætte sig i enten øvre eller nedre luftveje og lave gener i form af besværet vejrtrækning og hoste...

Frederic har sovet på eget værelse siden han var ½ år, men det var vist også for min egen skyld... For han sov igennem inden han var 2 dage gammel og vågned ikke om natten, så han kunne være flyttet 'ud' noget før... Den dag idag kan vi heller ikke få ham til at sove andre steder end på hans eget værelse, han kommer og putter om morgen under vors dyner - men sover aldrig..

Anmeld

29. januar 2012

Puslingen skriver:

Ja, de minder faktisk rigtig meget om hinaden

Er Frederics eksem blevet bedre med alderen??

Syntes Charlies bliver værre

Ja meget...

Vi blev anbefaldet aderma exomega og den virker på frederic, så vi meget sjælendt bruger det hormon stads... 

Om sommeren - forår er det stort set intet. Har vi et koldt og tørt efterår og vinter, så kommer det lidt igen. Men ikke meget, nogle få små pletter som blot bliver smurt 2 gange dagligt og så er de væk igen. 

De siger jo der kommer rigtig mange børne eksem's børn frem hver evige vinter, da det er der det blomstre allermest. Ud over de varme bade.... 

Anmeld

29. januar 2012

2721

ja det er træls at vågne - lytte og lige tjekke med det hosteri...

Det eneste her er at han bliver lettere forpustet og hoster ved for meget fysisk aktivitet. 

En forkølese hos et astmatisk barn, kan oftere sætte sig i enten øvre eller nedre luftveje og lave gener i form af besværet vejrtrækning og hoste...

Frederic har sovet på eget værelse siden han var ½ år, men det var vist også for min egen skyld... For han sov igennem inden han var 2 dage gammel og vågned ikke om natten, så han kunne være flyttet 'ud' noget før... Den dag idag kan vi heller ikke få ham til at sove andre steder end på hans eget værelse, han kommer og putter om morgen under vors dyner - men sover aldrig..

Okay, interessant

Hold da op han var hurtig om det Misundelse er en grim ting

Charlie sover stadig ikke igennem

Anmeld

29. januar 2012

2721

Ja meget...

Vi blev anbefaldet aderma exomega og den virker på frederic, så vi meget sjælendt bruger det hormon stads... 

Om sommeren - forår er det stort set intet. Har vi et koldt og tørt efterår og vinter, så kommer det lidt igen. Men ikke meget, nogle få små pletter som blot bliver smurt 2 gange dagligt og så er de væk igen. 

De siger jo der kommer rigtig mange børne eksem's børn frem hver evige vinter, da det er der det blomstre allermest. Ud over de varme bade.... 

Det er også den vi bruger og så deres rense olie til når han skal i bad.

Syntes cremen er super god og holder det i skak, da jeg allernødigst bruger de homoncreme han har.

Er ikke meget for at smørre ham med det mere end højst nødvendigt, men må ærligt indrømme at jeg tror jeg er nød til at bruge dem noget mere pt, da det er blevet ret slemt

I sommers var han næsten ikke plaget og det var så skønt

Anmeld

29. januar 2012

Puslingen skriver:

Okay, interessant

Hold da op han var hurtig om det Misundelse er en grim ting

Charlie sover stadig ikke igennem

Ja man lærer lidt, og prøver sig frem. 

Tja.... den ene sygeplejeske på barsels afd sagde vi skulle vække ham, så han kunne få sin mad og en anden sagde at vi bare skulle lade ham sove og nyde det så længe det varer... 

Gruer også for at nr 2 her bliver sådan en rasmus modsat i alt...

Anmeld

29. januar 2012

Puslingen skriver:

Det er også den vi bruger og så deres rense olie til når han skal i bad.

Syntes cremen er super god og holder det i skak, da jeg allernødigst bruger de homoncreme han har.

Er ikke meget for at smørre ham med det mere end højst nødvendigt, men må ærligt indrømme at jeg tror jeg er nød til at bruge dem noget mere pt, da det er blevet ret slemt

I sommers var han næsten ikke plaget og det var så skønt

tror vi brugte sådan noget bade olie man kan købe i babysam - ønske børn - kære børn, der er sådan en serie de har...

Vi bruger heller ikke det hormon crem mere end nødvendigt og fik et chok da jeg i sin tid læste at den stærke han har er vækst hæmmende og hverken måtte bruges på større områder eller i længere tid af gangen... 

Det er lidt af en balance gang at finde ud hvilken crem er nok til lige den plet og hvilken crem til den anden plet... Men hvis aderma's ikke tager dem efter 1-2 dage, får han hormon crem på.

Det lyder jo meget til at han også børne eksem... 

Frederic er blevet testet om der er noget han ikke kan tåle og som evt ville fremkalde både ab og hans eksem. 

Anmeld

29. januar 2012

2721

Ja man lærer lidt, og prøver sig frem. 

Tja.... den ene sygeplejeske på barsels afd sagde vi skulle vække ham, så han kunne få sin mad og en anden sagde at vi bare skulle lade ham sove og nyde det så længe det varer... 

Gruer også for at nr 2 her bliver sådan en rasmus modsat i alt...

Det kan jeg godt forstå, men i såfald er jeg sikker på du vil klare det til UG

Men lad os nu krydse finger for at lille søster slægter storebror på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.