Fundet knude i bryst.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Hejsa.

Jeg har lige nogle tanker jeg skal ud med!
Var til lægen i torsdags fordi jeg har fundet en knude i mit bryst, hun siger så at den skal tjekkes, og at hun gerne vil bede om mit tlf nummer, så jeg kan få en hurtig tid. Men i dag var der så et brev i postkassen og jeg skal ind og tjekkes i næste uge, så det er gået stærkt.

Jeg nu er jeg sku blevet nervøs, tænk hvis det er noget slemt, også fordi det er gået SÅ stærkt med at få en tid, er det fordi lægen er bange for at der er noget i knuden?

Gik det ogsp så hurtigt for jer der også har haft knude i brystet?

Måtte bare lige få tømt mit hjerte.

God aften.

Det er noget af det jeg frygter allermest, at finde en knude og skulle holde ventetiden og uvisheden ud!! Så nej hvor jeg bare føler med dig

Heldigvis behøver den hurtige process ikke at betyde, at lægen har mærket tegn på at det ER en ondartet knude, men simpelthen fordi man tager det meget alvorligt, og det skal tjekkes!

Det kan sagtens være en hævet mælkekirtel eller en godartet knude. Så du må prøve, så godt du kan, at bevare roen og troen på, at det ikke er det værst tænkelige, selvom jeg godt ved det er virkelig svært i den situation!

Jeg krydser alt hvad krydses kan!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2012

Malthes mor

Anonym skriver:

Hvor er det bare dejligt at høre at du er frisk igen

Ej altså det synes jeg faktisk er rigtig trist at høre, at en knude kan snyde dem. Hvis de ikke er 100 % sikre burde de da tage prøve med det samme.

Jeg er 25, så er rigtig glad for at du siger det med alderen, hvad kan de så se på de billeder s, hvid de alligevel ikke vil tage biopsi? Tænker bare at det er da super vigtigt at være sikker på sådan noget.

Er glad for at jeg må stilledig spørgsmål

Deres begrundelse for, at under 25 , ikke automatisk bliver tilbudt en biopsi, er at det er så få, som får brystkræft i den alder....men det forefindes også i den alder. Bliv nu ikke nervøs. Dette er factss.

Du spørger en anden om hendes knude kunne flyttes. Min var stenhård og flytbar. Og så var den øm.

Anmeld

31. januar 2012

celkt

Anonym skriver:

Kunne du "flyette, rykke" din knude?

altså, den sidder jo ikke ligesom fast på indersiden af huden, så lidt kan jeg da puffe med den. Men nej, den sidder det samme sted og er ikke meget flytbar.

Anmeld

31. januar 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Kunne du "flyette, rykke" din knude?

Er din knude lige så hård som glas, eller er den blød, mellemhård...? Gør den ondt?

Anmeld

31. januar 2012

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Det er noget af det jeg frygter allermest, at finde en knude og skulle holde ventetiden og uvisheden ud!! Så nej hvor jeg bare føler med dig

Heldigvis behøver den hurtige process ikke at betyde, at lægen har mærket tegn på at det ER en ondartet knude, men simpelthen fordi man tager det meget alvorligt, og det skal tjekkes!

Det kan sagtens være en hævet mælkekirtel eller en godartet knude. Så du må prøve, så godt du kan, at bevare roen og troen på, at det ikke er det værst tænkelige, selvom jeg godt ved det er virkelig svært i den situation!

Jeg krydser alt hvad krydses kan!!!!

Tak for svar. Jeg har også prøvet at smide de kedelige tanker væk, og tænker at selvfølgelig er det ikke noget farligt.

Det er kun fordi vi har æggestok kræft i familien at jeg har tænk så meget over det. ( Lægen spurgte om vi havde bryst eller æggestok kræft i familien)

Ja det er ikke så sjovt at opleve, men nu skal de næste par dage lige overståes, så tankerne kan komme helt væk fra det.

Anmeld

31. januar 2012

Anonym trådstarter

Malthes mor skriver:

Deres begrundelse for, at under 25 , ikke automatisk bliver tilbudt en biopsi, er at det er så få, som får brystkræft i den alder....men det forefindes også i den alder. Bliv nu ikke nervøs. Dette er factss.

Du spørger en anden om hendes knude kunne flyttes. Min var stenhård og flytbar. Og så var den øm.

Ja det er rigtig at der er øget chance jo ældre man bliver. Men man tænker bare et år fra eller til Men der skal jo også sættes en aldersgrænse.

Anmeld

31. januar 2012

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Er din knude lige så hård som glas, eller er den blød, mellemhård...? Gør den ondt?

Den er på str med en ært, hård og kan ikke rykkes så meget, man kan jo rykke alt i bystet lidt, men den sidder nærmest fast på siden af brystet.

Anmeld

31. januar 2012

Malthes mor

Anonym skriver:

Tak for svar. Jeg har også prøvet at smide de kedelige tanker væk, og tænker at selvfølgelig er det ikke noget farligt.

Det er kun fordi vi har æggestok kræft i familien at jeg har tænk så meget over det. ( Lægen spurgte om vi havde bryst eller æggestok kræft i familien)

Ja det er ikke så sjovt at opleve, men nu skal de næste par dage lige overståes, så tankerne kan komme helt væk fra det.

Du kan få en henvisning fra egen læge til Riget, hvor du kan gentestet, for at fi nde ud af hvor stor eller lille dine ricisi er for at få enten det ene eller det andet.

Det kræver blot en samtale med en læge på Riget, en blodprøve og 3mdrs tålmodighed. Dt tager 3 mdr inden blodprøven er færdigbearbejdet. Fordi det har været i jeres familie er ikke ens bestydende med at du er disponible for det.

Anmeld

31. januar 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Hejsa.

Var til lægen i torsdags fordi jeg har fundet en knude i mit bryst, hun siger så at den skal tjekkes, og at hun gerne vil bede om mit tlf nummer, så jeg kan få en hurtig tid. Men i dag var der så et brev i postkassen og jeg skal ind og tjekkes i næste uge, så det er gået stærkt.

Jeg nu er jeg sku blevet nervøs, tænk hvis det er noget slemt, også fordi det er gået SÅ stærkt med at få en tid, er det fordi lægen er bange for at der er noget i knuden?

God aften.

Undskyld, men jeg bliver lidt nødt til at spørge: Kender jeg dig? (du er velkommen til at skrive privat, hvis det er) Jeg spørger, da jeg har en veninde, som fortalte mig fuldstændigt det samme i går.

Jeg krydser fingre for, at det ikke er noget alvorligt!  Jeg er bare glad for at høre, at de reagerer så hurtigt. Hellere det end at der går for lang tid.

Min mormor har netop fået konstateret kræft i lever og lunge, og det undrede mig egentligt, at der skulle gå to uger før hun begyndte i kemobehandling 

Anmeld

31. januar 2012

Toshiba

Anonym skriver:

Hejsa.

God aften.

jeg har prøvet at have en knude i brystet..

Jeg var 20 år dengang - og havde en mor der lige havde fået brystkræft - så eg gik til lægen den ene dag - og lå på opr. bordet dagen efter.

Heldigvis var det en "go" knude

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.