Hvem "fortjener" en (afgangs)hue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2012

Muffin_girl

Malou&Anders skriver:

Når ja den glemte jeg. Men det jo en smagssag om man vil have en eller ej er der jo ingen der kan bestemme. Men de blå og røde er de rigtig og ikke lilla orange synes jeg ikke hører til. Men man bestemmer jo selv  

Ja heldigvis bestemmer man selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2012

Muffin_girl

Line&Liam&Milan skriver:

Min mening er at studenterhuen retmæssigt hører hjemme hos studenter der har studeret 3år + . Som den i starten kom frem i historien . Jeg synes den har en historisk betydning og noget man bør værne om... At der så nu findes hvad ... 23 "studenter"huer, det er jo så hvad det er.

Misforstå mig nu ikke! Jeg synes bestemt alle bør få et flot symbol på afsluttet uddannelse , helt sikkert ... Men en "STUDENTER" hue bliver det bare aldrig i min optik

Nej det er forkert at kalde det en studenterhue Fordi hvad er en student.. ? = det er en fra STX.. Altså den røde,. Og man får jo alligevel et eksamens bevis.. Og efter de 4 år (2 på hg - 2 i lære) får man jo også et eksamensbevis/svendebrev? Men jeg købte den fordi jeg har haft 2 SKIDE hårde år.. Så syntes jeg fortjente det

Anmeld

28. januar 2012

Masig

AalborgPigen skriver:

Jeg tror nu også at huerne er lavet mest for at tjene penge Men jeg er da også skide glad for mit svendebrev ... Men altså huen har jeg bare en andet forhold til.. Men jeg mener at huen jo i princippet kun er til den røde/sorte student

Altså nu er jeg jo rød student, så kan kun give dig ret haha...

Ej, men ja tror du har ret mht det at tjene penge på huerne... Jeg synes også efterhånden der er lidt for mange forskellige huer... Kan godt forstå de unge gerne vil have en hue uden at skulle være tvunget til at vælge det almene gymnasium, men jeg synes bare der skal være en grænse et sted...

Anmeld

28. januar 2012

mn

AalborgPigen skriver:

Ja jeg bestod HGV her i januar..

Og jeg besluttede at jeg ville have en "studenter"hue.. Ikke fordi jeg er student..

Men fordi jeg ville have et lille bevis på jeg var færdig.. Jeg er til dels enig i at man kun skal have en fordi man er gymnasiel.

Men mener at alle fortjener en, fordi de er glade for deres indsats. Og fordi de vil have et minde om det de har opnået.

Jeg havde fx kun min på 3 dage sammenlagt.. Til diverse arrangementer.. Og nu pynter den på hylden. Og jeg kan sige til mig selv, at jeg har opnået noget jeg ønskede.. Eftersom jeg har en tjeneruddannelse i forvejen, er det bare for at jeg kan kigge på den og være stolt af mig selv

Men hvad er din mening ? 

Husk nu alle er forskellige - hold den pæne tone

Jeg tænker de uddannelser som kan bruges til at komme ind på mange videregåendeuddannelser burde have ret til en hue og ikke andre.

Anmeld

28. januar 2012

Muffin_girl

Masig skriver:

Altså nu er jeg jo rød student, så kan kun give dig ret haha...

Ej, men ja tror du har ret mht det at tjene penge på huerne... Jeg synes også efterhånden der er lidt for mange forskellige huer... Kan godt forstå de unge gerne vil have en hue uden at skulle være tvunget til at vælge det almene gymnasium, men jeg synes bare der skal være en grænse et sted...

Ja en grænse burde der være Men hvor? det er svært.. Men altså jeg syntes bare man burde få et eksamens bevis og efter de 2 år i lære, et svendebrev

Anmeld

28. januar 2012

Muffin_girl

metteswn skriver:

Jeg tænker de uddannelser som kan bruges til at komme ind på mange videregåendeuddannelser burde have ret til en hue og ikke andre.

Kan jeg til dels give dig ret i

Anmeld

28. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg havde bestemt mig for at få hue nu når jeg havde færdig gjort min SSH uddannelse.
Men så fik jeg idéen at det var større at få den som SSA, og den udd ville jeg tage lige efter.
Da så tiden blev til at målene skulle tages, havde jeg ikke råd alligevel, og jeg har så meget fortrudt at jeg ikke bare fik fundet de penge så jeg ku have den som et kæmpe skulderklap til mig selv.
Jeg har nemlig pt ingen planer om at tage SSA'en nu..

Og det 'smarte' var at jeg ville have fået hue på samme tid med alle de 'alm' skole der høre hue til

Jeg synes alle fortjener en hue hvis de ønsker det!

Anmeld

28. januar 2012

Masig

AalborgPigen skriver:

Ja en grænse burde der være Men hvor? det er svært.. Men altså jeg syntes bare man burde få et eksamens bevis og efter de 2 år i lære, et svendebrev

jamen det er svært, for er da surt for dem der ikke skal bruge den gymnasielle uddannelse at de ikke kan få en hue eller et bevis på deres eksamen som de kan vise frem på samme måde...

Anmeld

28. januar 2012

Muffin_girl

LouiseVous skriver:

Jeg havde bestemt mig for at få hue nu når jeg havde færdig gjort min SSH uddannelse.
Men så fik jeg idéen at det var større at få den som SSA, og den udd ville jeg tage lige efter.
Da så tiden blev til at målene skulle tages, havde jeg ikke råd alligevel, og jeg har så meget fortrudt at jeg ikke bare fik fundet de penge så jeg ku have den som et kæmpe skulderklap til mig selv.
Jeg har nemlig pt ingen planer om at tage SSA'en nu..

Og det 'smarte' var at jeg ville have fået hue på samme tid med alle de 'alm' skole der høre hue til

Jeg synes alle fortjener en hue hvis de ønsker det!

Det kan jeg godt lide du siger.. Og ærgeligt du ikke fik en.. Ja jo fik jo min for 14 dage siden.: Så jeg har sku ikke gået med den, andet end en tur i gaden  

Anmeld

28. januar 2012

klmf

Studenterhuen er for det gymnasiale niveau, ikke andre. Og det er ikke fordi andre ikke må anerkendes for deres indsats, men så må de komme på en måde at markere det på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.