Endnu en indsamling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2012

Sabsy

krejl skriver:

Nu vil jeg godt indrømme at jeg ikke har læst tråden igennem, men jeg føler mig nødsaget til at kommentere alligevel: Fattigdom i Danmark kan PÅ INGEN MÅDE sammenlignes med hvad der sker i Afrika. Jeg bliver faktisk dybt provokeret hver gang denne debat kommer frem.

At boycotte en indsamling til Afrika fordi der er børn der bliver tvangsfjernet i Danmark, folk der lever på gaden eller andet, er i mine øjne dybt forkasteligt og egoistisk.

Men igen: det er min holdning, og på dette ene område bliver jeg vred og urokkelig som debattør.

Det er okay at lade være med at støtte et formål, men ovenstående begrundelse bliver aldrig nogensinde en fyldestgørende grund...

... og iøvrigt: Sov godt derude

Og ved du hvad? Det er helt okay, debatten er til for at ytre sin mening.

Jeg har intet at komme efter, fordi igen - det er din mening

Sov rigtig godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Carina:-) skriver:

Jeg er så af den mening at vi har et rigtigt godt velfærdsland.

Prob. er at der bliver holdt for meget i hånd.

At man ikke kan styre sin økonomi kan ikke være samfundets prob.

At man vælger at leve over evne og lave massiv gæld kan kun være folks egen hovedpine.

Ja,der er hjemløse,men det handler lige så tit om at de er psykisk syge og misbrugere.

Det er synd for dem ja,men hvad vil du have regeringen skal gøre?

ja vi har børn der dør af kræft,men vi har i det mindste et samfund der forsøger at redde dem.

Vi hjælper rygere med KOL,folk der er ved at æde sig ihjel med fedmeoperation,børn der har stress pga for meget larm i hverdagen-Vi kommer på sygehuset når vi har brug for det,får kh/dp hvis vi mister vores arbejde,bp og pension osv osv

Vi har intet at klynke over i DK

Se ud over landet s grænser f.eks Afghanistan hvor børnedødligheden er uhyggelig høj-og gennesnitsalderen er omkring de 60 år.

Hvor det ikke er en menneskeret at komme på sygehuset,hvor bare det at spise sig mæt hver dag er en kamp.

Jeg støtter glad og gerne -Også for at andre mødre i andre lande i det mindste kan håbe på at deres børn overlever fødslen.

Det ville klæde os alle at sætte pris på alt det vi har,istedet for det vi mener vi har krav på.

kan ikke være mere enig

Anmeld

28. januar 2012

Fenja09 skriver:

Er helt enig - jeg har ikke støttet op om div. Afrika indsamlinger og det er ikke fordi jeg IKKE vil, men fordi at de penge jeg giver til velgørende formål er f.eks til Kræftens Bekæmpelse, fattige familier herhjemme som ikke har mulighed for at give deres børn en god jul ect.

Jeg giver altid en 20´er til Hus Forbi og beder dem beholde bladet, for så kan de sælger det til en anden og har det ekstra. Jeg er ikke iskold, synes bare at det er skruen uden ende mht Afrika. Og uanset hvad vi gør og HVOR mange penge vi sender afsted, så lever de stadig i fattigdom og dør af sult. Det værste er sgu alle børnene. Det piner mit hjerte at så mange børn lever under så forfærdelige kår.

/Fenja

hvis det piner dit hjerte hvorfor så ikke støtte de børn?

Det kan godt være man ikke kan hjælpe hele Afrikas befolkning, men man ved da at man kan hjælpe ét barn med det vi vil kalde for småpenge. Så er der vel råd til både at støtte Afrika og Danmark.

Anmeld

28. januar 2012

Fenja09

mor:) skriver:

hvis det piner dit hjerte hvorfor så ikke støtte de børn?

Det kan godt være man ikke kan hjælpe hele Afrikas befolkning, men man ved da at man kan hjælpe ét barn med det vi vil kalde for småpenge. Så er der vel råd til både at støtte Afrika og Danmark.

Ja, det er korrekt, men det piner også mit hjerte at kvinder bliver stenet til døde, at folk bliver tortureret, at folk mishandler dyr, at forsk. dyrearter er ved at uddø, at vi udrydder junglen, at folk ikke har mulighed for at få behandling når de er syge osv osv

Det er umuligt at hjælpe alle de mennesker og levende væsner, som har virkelig har brug for det. Derfor har jeg valgt at jeg hvert år støtter to nye velgørende formål - udover KB som jeg altid støtter.

/Fenja

Anmeld

28. januar 2012

Fenja09 skriver:

Ja, det er korrekt, men det piner også mit hjerte at kvinder bliver stenet til døde, at folk bliver tortureret, at folk mishandler dyr, at forsk. dyrearter er ved at uddø, at vi udrydder junglen, at folk ikke har mulighed for at få behandling når de er syge osv osv

Det er umuligt at hjælpe alle de mennesker og levende væsner, som har virkelig har brug for det. Derfor har jeg valgt at jeg hvert år støtter to nye velgørende formål - udover KB som jeg altid støtter.

/Fenja

det er så også korrekt. Men læste denne debat som om at den kun handlede om Afrika vs. Danmark. Det var i hvert fald Afrika der blev sat i fokus...men nej man kan ikke støtte alt det man nu ville og så er det eneste rigtige at vælge fra og til som økonomien tillader det.

Anmeld

28. januar 2012

TroldeMor<3 skriver:

Det kunne ikke siges bedre ;-)

Jeg forstår heller ikke hvordan vi overhovedet kan finde på at brokke os i DK. Vi har det bedre end de fleste mennesker i verden. Er der nogle mennesker i DK der påstår de er fattige - jamen så er det deres prioteringer, som er noget galt med.

Mener man ikke man har råd til at give lidt til Afrika - så kan man jo heldigvis bare lade være. Man kan vel ikke, brokke sig over at andre har lyst til at hjælpe ?

Der er tusinde vis af ting man kan støtte. Kræftens bekæmpelse, WWF, Børnefonden, ect. Men vi er jo heldigvis så priviligerede i danmark, er det er helt op til os selv, om vi overhovedet har lyst til at være en del af det.

Anmeld

28. januar 2012

Bryndis skriver:

Jeg syns det er noget værre pis, rent ud sagt, at de vil samle penge ind til folk i andre lande.
Hvorfor helved ikke hjælpe vores eget land først så der ikke render så mange folk på gaden uden bolig eller noget som helst????

Og det hjælper heller ikke en skid i de sortes lande for de bruger dem bare på våben og alt muligt andet pis i stedet for det Danmark tror de bruger dem til.

Beklager de grimme ord men syns bare det er så LATTERLIGT af Danmark!!!

Og hvorfor i alverden skal de kongelige have så mange penge? De har sku da ikke noget at bruge dem til sådan som de bor. Jeg HADER de kongelige, rent ud sagt. Kan brække mig over at de tror de er så meget bedre end os andre

i de sortes lande?

nå men synes du lyder lidt bitter og må nok indrømme også lidt sørgelig. At man ikke selv har lyst til at hjælpe andre er en ting, men at man er sur over at andre gør det, er da noget underlig noget.

Og en lille info til dig: De fleste hjemløse i DK er psykisk syge og misbrugere.

Anmeld

28. januar 2012

Fenja09

mor:) skriver:

det er så også korrekt. Men læste denne debat som om at den kun handlede om Afrika vs. Danmark. Det var i hvert fald Afrika der blev sat i fokus...men nej man kan ikke støtte alt det man nu ville og så er det eneste rigtige at vælge fra og til som økonomien tillader det.

Ja, og sidste år valgte jeg Afrika fra fordi jeg har støttet andre velgørende formål. Jeg kan jo umuligt støtte alt det jeg gerne vil, selvom jeg så kun gav 50 kr, så ville jeg være bankerot efter kort tid

Mit første svar handlede også om Afrika vs. DK - fik så måske ikke svaret helt tydeligt på, hvorfor jeg har valgt ikke at støtte Afrika.

Synes bestemt det er synd for alle de mange mennesker, som ikke har det ligeså godt som os, eller bare har halvdelen af hvad vi har herhjemme. Men det er nok også til vores fordel. Så engang et program der handlede om, at hvis alle ulande var ligeså rige, som os i vesten, så ville jorden ganske enkelt gå under. Det var noget med energi, vand osv. Skal ikke rode mig ud i alt for meget med det, men det var i hvert fald "overskrifterne".

Og ja, det piner mit hjerte...nok mest når det handler om børn og dyr.

/Fenja

Anmeld

28. januar 2012

Bryndis

Bubbes skriver:

VIL DU VÆRE MIN VENINDE?! Hahaha - det lød jo fuldstændig som min holdning.. Men btw så er det fed ubderholdning i tv når de sender

Hahaha ja da

Anmeld

28. januar 2012

Månelys

Father skriver:

Jeg er uenig, vi har i Danmark masser af velfærd.

Desuden forstår jeg ikke præmissen- Kan man kun støtte en sag?

Jeg støtter brystkræft via den skat jeg betaler, ligeledes de dårligt stillede, der f.eks. er på overførselsindkomst.

De hjemløse støtter jeg dagligt, enten ved en kontant håndsrækning eller ved at købe Hus Forbi.

Dem jeg ikke kan støtte dagligt, er ofrene for krig, hungersnød og korrupte regimer. Jeg tror det er derfor der bliver samlet så mange penge ind når der er indsamlinger.

At dele folk op i os og dem, giver i min verden ingen mening, specielt når vi taler om folk i nød.

Enig for en gangs skyld  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.