Endnu en indsamling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.790 visninger
53 svar
0 synes godt om
26. januar 2012

Sabsy

Nu får jeg sikkert høvl, og flere brugere er sikkert IKKE enige og det er skam helt fair nok - dette er en DEBAT!

Nu har jeg hørt at der er lavet en Danmarks indsamling (som er der hvert år), og dette er en flot ting - efter min mening - dette år er det til børn på flugt

Men, men, men! Jeg kan ikke forstå at vi ikke tænker lidt på vores egne også, vi har folk der bor i telte, får fjernet børn fordi de ikke kan betale husleje, herbergene lukker da der ingen penge er - Danmark har INGEN velfærd, Christiansborg har!

Vi har kvinder der hvert år dør af brystkræft, vi har børn der hvert år dør af kræft - VI HAR SELV MENNESKER DER HAR BRUG FOR HJÆLPEN!

Og vi har samlet 400 millioner kr ind siden 2007, og der sker bare ikke noget, føler JEG - jeg ved godt Rom ikke blev bygget på en dag - men der vil altid være brug for hjælp i udsatte lande - og der er ca. hvert år for pengene blevet hjulpet 1 MILLION men der bor ca. 900 MILLIONER i Afrika - vores tipoldebørn kan jo sidde som bedsteforældre og støtte.

Og det væreste er at jeg er splittet, jeg vil gerne støtte - men ærligt stod der to indsamlere foran min dør og jeg kun give den ene penge så havde det sku været i bøssen til evt Brystkræft.

Hvad er Jeres meninger? - Og ja kom endelig med dem, jeg dør ikke af at hører Jeres meninger

Og jeg skal ikke tolkes som en uden hjerte, fordi det er jeg IKKE, men det er desværre bare skruen uden ende. Og ja jeg bliver ked af at det går udover børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

Pixi-pigen

Bubbes skriver:

Nu får jeg sikkert høvl, og flere brugere er sikkert IKKE enige og det er skam helt fair nok - dette er en DEBAT!

Nu har jeg hørt at der er lavet en Danmarks indsamling (som er der hvert år), og dette er en flot ting - efter min mening - dette år er det til børn på flugt

Men, men, men! Jeg kan ikke forstå at vi ikke tænker lidt på vores egne også, vi har folk der bor i telte, får fjernet børn fordi de ikke kan betale husleje, herbergene lukker da der ingen penge er - Danmark har INGEN velfærd, Christiansborg har!

Vi har kvinder der hvert år dør af brystkræft, vi har børn der hvert år dør af kræft - VI HAR SELV MENNESKER DER HAR BRUG FOR HJÆLPEN!

Og vi har samlet 400 millioner kr ind siden 2007, og der sker bare ikke noget, føler JEG - jeg ved godt Rom ikke blev bygget på en dag - men der vil altid være brug for hjælp i udsatte lande - og der er ca. hvert år for pengene blevet hjulpet 1 MILLION men der bor ca. 900 MILLIONER i Afrika - vores tipoldebørn kan jo sidde som bedsteforældre og støtte.

Og det væreste er at jeg er splittet, jeg vil gerne støtte - men ærligt stod der to indsamlere foran min dør og jeg kun give den ene penge så havde det sku været i bøssen til evt Brystkræft.

Hvad er Jeres meninger? - Og ja kom endelig med dem, jeg dør ikke af at hører Jeres meninger

Og jeg skal ikke tolkes som en uden hjerte, fordi det er jeg IKKE, men det er desværre bare skruen uden ende. Og ja jeg bliver ked af at det går udover børn.

Jeg kan sagtens følge din tanke gang! Har selv tænkt i de samme baner.....synes det er et følsomt emne, da der er tusinde af forskellige holdninger til dette emne

Anmeld

26. januar 2012

B&J

må være ærlig og indrømme jeg vil ikke støtte før der bliver gjord noget her hjemme, som du selv skriver det har vi nok her i dk der mangler en masse hjælp en masse hjemløse der sikkert også har brug for hjælp og en masse uden hjem mad osv...

Anmeld

26. januar 2012

morethanperfect

Bubbes skriver:

Jeg er 10000 % enig med dig   

Anmeld

26. januar 2012

Annana89

Jeg har det helt sikkert os som dig Bubbes! Det er svært at løse andres problemer når vi ikke engang kan løse vores egne!

Jeg villle hjertens gerne hjælpe begge steder, men ærligt så ville jeg os vælge en sag der havde gan for Danmark først.

Nogen gange tænker jeg os om de der indsamlinger til Verdens lande ikke bare er for at DK får et godt image udaftil!?

Anmeld

26. januar 2012

Sabsy

Min computer lever sit eget liv, og kan ikke citere.

Men jeg ved godt det er et brandfarligt emne, men jeg føler bare jeg må ud med det - fordi ærligt! Så irritere det mig lidt..

Anmeld

26. januar 2012

Sabsy

Annana89:

Præcis - der er sku ingen der løser mine problemer. ( De er dog heller ikke så store )

- Men igen, når vi samler ind f.eks til Afrikas Horn bliver der samlet givet 130millioner - når vi samler ind til kræft kan vi lige hive os op på 12 millioner

De er jo ved at finde en kur (mener de) - så smid for h*lved penge efter det!!!!

Anmeld

26. januar 2012

Carina:-)

Jeg er så af den mening at vi har et rigtigt godt velfærdsland.

Prob. er at der bliver holdt for meget i hånd.

At man ikke kan styre sin økonomi kan ikke være samfundets prob.

At man vælger at leve over evne og lave massiv gæld kan kun være folks egen hovedpine.

Ja,der er hjemløse,men det handler lige så tit om at de er psykisk syge og misbrugere.

Det er synd for dem ja,men hvad vil du have regeringen skal gøre?

ja vi har børn der dør af kræft,men vi har i det mindste et samfund der forsøger at redde dem.

Vi hjælper rygere med KOL,folk der er ved at æde sig ihjel med fedmeoperation,børn der har stress pga for meget larm i hverdagen-Vi kommer på sygehuset når vi har brug for det,får kh/dp hvis vi mister vores arbejde,bp og pension osv osv

Vi har intet at klynke over i DK

Se ud over landet s grænser f.eks Afghanistan hvor børnedødligheden er uhyggelig høj-og gennesnitsalderen er omkring de 60 år.

Hvor det ikke er en menneskeret at komme på sygehuset,hvor bare det at spise sig mæt hver dag er en kamp.

Jeg støtter glad og gerne -Også for at andre mødre i andre lande i det mindste kan håbe på at deres børn overlever fødslen.

Det ville klæde os alle at sætte pris på alt det vi har,istedet for det vi mener vi har krav på.

Anmeld

26. januar 2012

Plysbjørnen

Bubbes skriver:

Støt Danmark ja. Afrika nej, det har de gjort siden Ruder Konge var knægt, og det hjælper ikke et hak.

Anmeld

26. januar 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Carina:-) skriver:

Jeg er så af den mening at vi har et rigtigt godt velfærdsland.

Prob. er at der bliver holdt for meget i hånd.

At man ikke kan styre sin økonomi kan ikke være samfundets prob.

At man vælger at leve over evne og lave massiv gæld kan kun være folks egen hovedpine.

Ja,der er hjemløse,men det handler lige så tit om at de er psykisk syge og misbrugere.

Det er synd for dem ja,men hvad vil du have regeringen skal gøre?

ja vi har børn der dør af kræft,men vi har i det mindste et samfund der forsøger at redde dem.

Vi hjælper rygere med KOL,folk der er ved at æde sig ihjel med fedmeoperation,børn der har stress pga for meget larm i hverdagen-Vi kommer på sygehuset når vi har brug for det,får kh/dp hvis vi mister vores arbejde,bp og pension osv osv

Vi har intet at klynke over i DK

Se ud over landet s grænser f.eks Afghanistan hvor børnedødligheden er uhyggelig høj-og gennesnitsalderen er omkring de 60 år.

Hvor det ikke er en menneskeret at komme på sygehuset,hvor bare det at spise sig mæt hver dag er en kamp.

Jeg støtter glad og gerne -Også for at andre mødre i andre lande i det mindste kan håbe på at deres børn overlever fødslen.

Det ville klæde os alle at sætte pris på alt det vi har,istedet for det vi mener vi har krav på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.