Endnu en indsamling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2012

Silas&Mille

Bubbes skriver:

Nu får jeg sikkert høvl, og flere brugere er sikkert IKKE enige og det er skam helt fair nok - dette er en DEBAT!

Nu har jeg hørt at der er lavet en Danmarks indsamling (som er der hvert år), og dette er en flot ting - efter min mening - dette år er det til børn på flugt

Men, men, men! Jeg kan ikke forstå at vi ikke tænker lidt på vores egne også, vi har folk der bor i telte, får fjernet børn fordi de ikke kan betale husleje, herbergene lukker da der ingen penge er - Danmark har INGEN velfærd, Christiansborg har!

Vi har kvinder der hvert år dør af brystkræft, vi har børn der hvert år dør af kræft - VI HAR SELV MENNESKER DER HAR BRUG FOR HJÆLPEN!

Og vi har samlet 400 millioner kr ind siden 2007, og der sker bare ikke noget, føler JEG - jeg ved godt Rom ikke blev bygget på en dag - men der vil altid være brug for hjælp i udsatte lande - og der er ca. hvert år for pengene blevet hjulpet 1 MILLION men der bor ca. 900 MILLIONER i Afrika - vores tipoldebørn kan jo sidde som bedsteforældre og støtte.

Og det væreste er at jeg er splittet, jeg vil gerne støtte - men ærligt stod der to indsamlere foran min dør og jeg kun give den ene penge så havde det sku været i bøssen til evt Brystkræft.

Hvad er Jeres meninger? - Og ja kom endelig med dem, jeg dør ikke af at hører Jeres meninger

Og jeg skal ikke tolkes som en uden hjerte, fordi det er jeg IKKE, men det er desværre bare skruen uden ende. Og ja jeg bliver ked af at det går udover børn.

Jeg tænker helt det samme.

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke støtter de indsamlinger der er til fx Afrika, jeg vil meget hellere hjælpe vores egne først.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

TaAsJu

Jeg vil vælge og sige at jeg er splittet. For som mange skriver er det svært og dele dem op i os og dem.
I Dk har vi et nogenlunde fungerende velfærdssystem, der er dog smutter ind i mellem som hjemmeplejen hvor der ikke er råd til de gamle kan komme i bad fordi der skal spares og børnehjem og behandlings hjem for børn/unge der har vært udsat for noget slemt lukke fordi der ikke er penge til dem.. Men vi kan gå til lægen uden det koster, vi kan komme på sygehuset hvis vi bliver syge. Vi betaler ikke for vores uddannelser, men får støtte. ( jeg er selv på su og ved det ikke er meget man får, men vi får dog noget)
Men Afrika har ikke samme mulighed! Så jeg støtter gerne.. Også begge dele...

Anmeld

27. januar 2012

sarahb

Jeg støtter uanset hvor det er, det er menneskeliv uanset hvad. Om de bor i afrika eller her.
Jeg har været ude at samle ind til red barnet, igår gav jeg en hjemløs de småpenge jeg havde. I sidste uge i grønthandleren røg mine byttepenge i en bøsse til hjælp i mellemøsten og jeg vil også ud at gå når der er indsamling til brystkræft m.m.

Anmeld

27. januar 2012

Sabsy

Mor til 2, snart 3 skriver:

Jeg vil vælge og sige at jeg er splittet. For som mange skriver er det svært og dele dem op i os og dem.
I Dk har vi et nogenlunde fungerende velfærdssystem, der er dog smutter ind i mellem som hjemmeplejen hvor der ikke er råd til de gamle kan komme i bad fordi der skal spares og børnehjem og behandlings hjem for børn/unge der har vært udsat for noget slemt lukke fordi der ikke er penge til dem.. Men vi kan gå til lægen uden det koster, vi kan komme på sygehuset hvis vi bliver syge. Vi betaler ikke for vores uddannelser, men får støtte. ( jeg er selv på su og ved det ikke er meget man får, men vi får dog noget)
Men Afrika har ikke samme mulighed! Så jeg støtter gerne.. Også begge dele...

jeg kan sagtens følge dig

Anmeld

27. januar 2012

Darling<3

Støtter kun brystkræft, synes ikke jeg har et ansvar overfor feks hjemløse eller afrika!!

Anmeld

27. januar 2012

Giraffen

Bubbes skriver:

Nu får jeg sikkert høvl, og flere brugere er sikkert IKKE enige og det er skam helt fair nok - dette er en DEBAT!

Nu har jeg hørt at der er lavet en Danmarks indsamling (som er der hvert år), og dette er en flot ting - efter min mening - dette år er det til børn på flugt

Men, men, men! Jeg kan ikke forstå at vi ikke tænker lidt på vores egne også, vi har folk der bor i telte, får fjernet børn fordi de ikke kan betale husleje, herbergene lukker da der ingen penge er - Danmark har INGEN velfærd, Christiansborg har!

Vi har kvinder der hvert år dør af brystkræft, vi har børn der hvert år dør af kræft - VI HAR SELV MENNESKER DER HAR BRUG FOR HJÆLPEN!

Og vi har samlet 400 millioner kr ind siden 2007, og der sker bare ikke noget, føler JEG - jeg ved godt Rom ikke blev bygget på en dag - men der vil altid være brug for hjælp i udsatte lande - og der er ca. hvert år for pengene blevet hjulpet 1 MILLION men der bor ca. 900 MILLIONER i Afrika - vores tipoldebørn kan jo sidde som bedsteforældre og støtte.

Og det væreste er at jeg er splittet, jeg vil gerne støtte - men ærligt stod der to indsamlere foran min dør og jeg kun give den ene penge så havde det sku været i bøssen til evt Brystkræft.

Hvad er Jeres meninger? - Og ja kom endelig med dem, jeg dør ikke af at hører Jeres meninger

Og jeg skal ikke tolkes som en uden hjerte, fordi det er jeg IKKE, men det er desværre bare skruen uden ende. Og ja jeg bliver ked af at det går udover børn.

jeg synes ikke man kan sige at den ene form for indsamling er vigtigere end den anden - da det helt afhænger af ens eget liv og de oplevelser man har haft og den holdning man har til tingene

Det betyder også at jeg ikke synes man kan kritisere nogle former for indsamlinger (inden for rimelighedens rammer og med etikken i orden natulirgvis) 

Men men men - langt de fleste indsamlinger starter med ildsjæle

Derfor synes jeg at tilgangen til "endnu en indsamling" ikke bør være "hvad med os skal vi ikke ha noget" - men "jeg synes også der er nogle der mangler - jeg stabler selv noget på benene for den sag jeg tror på"

Anmeld

27. januar 2012

jydeinden

må melde mig enig her. jeg har aldrig støttet afrika rent økonomisk,og agter heller ikke at gøre det. og hvorfor så ikke spørg nogen sikkert.. simpelt, jeg mangler at se at pengene går til andet end papir arbejde og løn af forskellig art.. 

derudover synes jeg i den grad der mangler penge i den danske pengekasse til de ting jeg kan forstå og forholde mig til.. jeg synes der er etproblem når der ikke længere er penge til børnehaverne, pebge til skolerne, og penge til plejehjemmene. skal vi vente til tilstandene er de samme som i afrika før vi må gøre noget for os selv??? 

Anmeld

27. januar 2012

Dot D

Hvor er jeg glad for, at du skriver det. Så jeg kan vise min enighed med dig. 

Sådan har jeg tænkt i mange år, og jeg er ligesom dig, én der har hjertet på rette sted, så det er ikke manglen på sympati og ønsket for at hjælpe andre, der mangler.

Så helt enig med dig

Anmeld

27. januar 2012

meem

Bubbes skriver:

kunne ikke være mere enig!

Anmeld

27. januar 2012

Sabsy

Dot D skriver:

Hvor er jeg glad for, at du skriver det. Så jeg kan vise min enighed med dig. 

Sådan har jeg tænkt i mange år, og jeg er ligesom dig, én der har hjertet på rette sted, så det er ikke manglen på sympati og ønsket for at hjælpe andre, der mangler.

Så helt enig med dig

Jeg kan bare ikke forstå de bliver ved - vi kommer aldirg fattigdommen til livs - DESVÆRRE

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.