Endnu en indsamling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2012

Gaia

Enig med dig Tænker ofte det samme. Så mange herhjemme har også. Rug for hjælp. Ved god u-landene også har brug for hjælp men synes vi skal hjælpe vores egne først. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

twinny

Enig med TS.... Og vi betaler også via vores skat.

Anmeld

27. januar 2012

Sabsy

twinny skriver:

Enig med TS.... Og vi betaler også via vores skat.

Præcis - det der med at vi har det for godt og bla bla bla, jamen vi "betaler" jo for at have det godt!

Anmeld

27. januar 2012

Muffin_girl

100.000 % enig med dig Bubbes.. Jeg syntes det er dybt urimeligt.. 

Anmeld

27. januar 2012

Bryndis

Jeg syns det er noget værre pis, rent ud sagt, at de vil samle penge ind til folk i andre lande.
Hvorfor helved ikke hjælpe vores eget land først så der ikke render så mange folk på gaden uden bolig eller noget som helst????

Og det hjælper heller ikke en skid i de sortes lande for de bruger dem bare på våben og alt muligt andet pis i stedet for det Danmark tror de bruger dem til.

Beklager de grimme ord men syns bare det er så LATTERLIGT af Danmark!!!

Og hvorfor i alverden skal de kongelige have så mange penge? De har sku da ikke noget at bruge dem til sådan som de bor. Jeg HADER de kongelige, rent ud sagt. Kan brække mig over at de tror de er så meget bedre end os andre

Anmeld

27. januar 2012

l.kjoeller

Bubbes skriver:

Nu får jeg sikkert høvl, og flere brugere er sikkert IKKE enige og det er skam helt fair nok - dette er en DEBAT!

Nu har jeg hørt at der er lavet en Danmarks indsamling (som er der hvert år), og dette er en flot ting - efter min mening - dette år er det til børn på flugt

Men, men, men! Jeg kan ikke forstå at vi ikke tænker lidt på vores egne også, vi har folk der bor i telte, får fjernet børn fordi de ikke kan betale husleje, herbergene lukker da der ingen penge er - Danmark har INGEN velfærd, Christiansborg har!

Vi har kvinder der hvert år dør af brystkræft, vi har børn der hvert år dør af kræft - VI HAR SELV MENNESKER DER HAR BRUG FOR HJÆLPEN!

Og vi har samlet 400 millioner kr ind siden 2007, og der sker bare ikke noget, føler JEG - jeg ved godt Rom ikke blev bygget på en dag - men der vil altid være brug for hjælp i udsatte lande - og der er ca. hvert år for pengene blevet hjulpet 1 MILLION men der bor ca. 900 MILLIONER i Afrika - vores tipoldebørn kan jo sidde som bedsteforældre og støtte.

Og det væreste er at jeg er splittet, jeg vil gerne støtte - men ærligt stod der to indsamlere foran min dør og jeg kun give den ene penge så havde det sku været i bøssen til evt Brystkræft.

Hvad er Jeres meninger? - Og ja kom endelig med dem, jeg dør ikke af at hører Jeres meninger

Og jeg skal ikke tolkes som en uden hjerte, fordi det er jeg IKKE, men det er desværre bare skruen uden ende. Og ja jeg bliver ked af at det går udover børn.

Anmeld

27. januar 2012

4xGreve

Bubbes skriver:

Nu får jeg sikkert høvl, og flere brugere er sikkert IKKE enige og det er skam helt fair nok - dette er en DEBAT!

Nu har jeg hørt at der er lavet en Danmarks indsamling (som er der hvert år), og dette er en flot ting - efter min mening - dette år er det til børn på flugt

Men, men, men! Jeg kan ikke forstå at vi ikke tænker lidt på vores egne også, vi har folk der bor i telte, får fjernet børn fordi de ikke kan betale husleje, herbergene lukker da der ingen penge er - Danmark har INGEN velfærd, Christiansborg har!

Vi har kvinder der hvert år dør af brystkræft, vi har børn der hvert år dør af kræft - VI HAR SELV MENNESKER DER HAR BRUG FOR HJÆLPEN!

Og vi har samlet 400 millioner kr ind siden 2007, og der sker bare ikke noget, føler JEG - jeg ved godt Rom ikke blev bygget på en dag - men der vil altid være brug for hjælp i udsatte lande - og der er ca. hvert år for pengene blevet hjulpet 1 MILLION men der bor ca. 900 MILLIONER i Afrika - vores tipoldebørn kan jo sidde som bedsteforældre og støtte.

Og det væreste er at jeg er splittet, jeg vil gerne støtte - men ærligt stod der to indsamlere foran min dør og jeg kun give den ene penge så havde det sku været i bøssen til evt Brystkræft.

Hvad er Jeres meninger? - Og ja kom endelig med dem, jeg dør ikke af at hører Jeres meninger

Og jeg skal ikke tolkes som en uden hjerte, fordi det er jeg IKKE, men det er desværre bare skruen uden ende. Og ja jeg bliver ked af at det går udover børn.

Unden at ha læst andre indlæg så er jeg så enig... Vil gerne hjælpe de udsatte lande men syntes vi skal ha vores eget land på rette køl først... 

Anmeld

27. januar 2012

Sabsy

Bryndis skriver:

Jeg syns det er noget værre pis, rent ud sagt, at de vil samle penge ind til folk i andre lande.
Hvorfor helved ikke hjælpe vores eget land først så der ikke render så mange folk på gaden uden bolig eller noget som helst????

Og det hjælper heller ikke en skid i de sortes lande for de bruger dem bare på våben og alt muligt andet pis i stedet for det Danmark tror de bruger dem til.

Beklager de grimme ord men syns bare det er så LATTERLIGT af Danmark!!!

Og hvorfor i alverden skal de kongelige have så mange penge? De har sku da ikke noget at bruge dem til sådan som de bor. Jeg HADER de kongelige, rent ud sagt. Kan brække mig over at de tror de er så meget bedre end os andre

VIL DU VÆRE MIN VENINDE?! Hahaha - det lød jo fuldstændig som min holdning.. Men btw så er det fed ubderholdning i tv når de sender

Anmeld

27. januar 2012

twinny

Bubbes skriver:

Præcis - det der med at vi har det for godt og bla bla bla, jamen vi "betaler" jo for at have det godt!

Jaah men vi betaler jo også til afrika via vores skat... ulandsbistand.

Anmeld

27. januar 2012

minimig

Nu vil jeg godt indrømme at jeg ikke har læst tråden igennem, men jeg føler mig nødsaget til at kommentere alligevel: Fattigdom i Danmark kan PÅ INGEN MÅDE sammenlignes med hvad der sker i Afrika. Jeg bliver faktisk dybt provokeret hver gang denne debat kommer frem.

At boycotte en indsamling til Afrika fordi der er børn der bliver tvangsfjernet i Danmark, folk der lever på gaden eller andet, er i mine øjne dybt forkasteligt og egoistisk.

Men igen: det er min holdning, og på dette ene område bliver jeg vred og urokkelig som debattør.

Det er okay at lade være med at støtte et formål, men ovenstående begrundelse bliver aldrig nogensinde en fyldestgørende grund...

... og iøvrigt: Sov godt derude

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.