Anonym skriver:
Der hører sig en lille forhistorie til...
Han har gjort det før... Da vi mødte hinanden var han gift med en anden. De var mere eller mindre separerede da vi så flyttede sammen, meget hurtigt!!
Efter ca 6 mdr, griber jeg ham i at skrive med 2 andre piger, og bliver voldsomt ked af det og meget meget såret, for jeg var så himmelrøgt forelsket i ham... Jeg tilgav ham, men har ofte tænkt på hvor ondt det gjorde dengang...
Hele det sidste år til 15 mdr har vi haft det svært og kæmpet en kamp for at blive sammen... Vi har faktisk været splittet op, og jeg fandt en anden lejlighed, for troede at det var slut... Det var faktisk mellem jul og nytår...
Vi blev enige om at vi SKULLE være sammen... Fordi vi elsker hinanden!! Vi har haft det fantastisk sammen de sidste 3-4 uger..., og så opdager jeg i dag at han skriver med en anden... igen... Jeg bliver væltet fuldstændig omkuld, og lyden forsvinder helt fra min verden... Jeg konfronterer ham med det, og han undskylder og siger at han er klar over at det er forkert...
Det mærkelige er at jeg bliver ikke engang vred... Jeg er bare så inderligt ked af det, for jeg ved hvilken vej det bærer... Jeg ved at når han har gjort det 2 gange over for mig, så gør han det også 3. gang... og... og... 
Er bare så ulykkelig og føler mig så meget gjort til grin... 
Jeg elsker ham...
Elsk dig selv højere.....
Du må jo gøre op med dig selv, om du kan leve med, at han gør sådan noget. Om du kan leve med frygten for, om han gør mere ved det. Eller om du konstant vil være ked af det, og frygte, hvad der evt. ville ske. Personligt ved jeg godt hvad jeg ville vælge.
Hellere en kort smerte nu, som du kan komme over, end en uendelig lang smerte, som aldrig slutter, fordi du aldrig kommer fri fra ham og alt det han gør mod dig.
Selvfølgelig er der andre overvejelser inde over, når der er børn involveret, men det lyder for mig som om du virkelig ikke har det godt med livet rent parforholdsmæssigt som det ser ud nu. Forståeligt nok; så du må tage en beslutning. Og for mig at se er den, desværre, oplagt; du har været ved at flytte før, men gjorde det ikke. Måske du skulle gøre det nu?