Jer med astma børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2012

MIWULA

babymus77 skriver:

Jeg har en søn som har fået det længe!!! Brun morgen og aften, blå kun ved svære hoste anfald, eller ved hård sport!!! Lige pt får han kun et pust morgen og det kan holde det nede... Den brune fjerner, den blå udvider-letter hosten;-))

okey tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

MIWULA

Valle81 skriver:

Min søn får også ventoline.

Grunden til de får den er for at udvide lungerne, få grunden til deres høsten er slim og at de er snørret sammen. Masken udvider og giver ro på vejrtrækningen.

Anton begynder ofte at hoste mere lige efter pust, hvor det så stilner af. Nogle gange skal han have to pust. Den eneste bivirkning der kan være ved at give ekstra er at de kan begynde at ryste lidt men helt harmløst

Okey tak for det.

Anmeld

19. januar 2012

Zeus

MIWULA skriver:

Jamie har desværre fået astmatisk bronkitis og vi har så været hos lægen idag med det fordi han havde fået noget brikanyl som ikk virkede helt som det skulle på ham så nu har han fået den der spacer maske og har nu fået 1 sprøjt men han hoster stadig og nogle gange går han helt i selvsving hehe så er mit spørgsmål er det meningen eller skal man kunne mærke en forskel med det samme??

Håber i kan hjælpe. På forhånd tak.

Cajsa har haft AB, det sidste års tid.. Vi prøvede også først Bricanyl, så kom hun over på den blå (når hun var forkølet), og det var først da vi skiftede over til den brune for en halvanden måneds tid siden, at det er blevet godt. Hun var syg i sidste uge, og samtidig mistede vi mundstykket til den brune, så vi gav hende den blå indtil vi fandt den igen, og måske er det bare et rent tilfælde, men pludselig var det slemt igen.. Hun har hostet non-stop siden starten af nov, men det er blevet bedre efter vi fik den brune i stedet for, den blå virker altså bare ikke lige så godt..

Hvis du er i tvivl om hvor mange pust du må give, så kan du jo evt. ringe til vagtlægen og høre hvad de siger.. Og de kan godt blive lidt hyper af den blå, bare så du ikke bliver overrasket hvis han pludselig løber stuen rundt med 120 km/t Jeg synes dog hyper'eren er relativt hurtigt overstået igen..

Anmeld

19. januar 2012

Lone Jakobsen

MIWULA skriver:

Det ved jeg ikk. Det var vagt lægen der sagde han havde det også var vi hos lægen idag og han lyttede på ham så det tror jeg da.

okay. vores læge er nemlig ikke sikker, så Rasmus skal prøve ventoline i 14 dage.

hvad siger jeres søn til masken?

Anmeld

19. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea får ventoline ved anfald og det virker med det samme og flexotide forbyggende. I perioder som nu med meget fugtig vejr, ka det være ret slemt. Her bliver det heldigvis lidt bedre om sommeren. Vh stine

Anmeld

19. januar 2012

tweety2060

dorthemus skriver:

agrai

Synes bare det lyder mere som ventolinen ud fra hendes beskrivelse

Ventoline og airomir Er det sammen og gør det samme men passer til forskellige spacer...

Anmeld

19. januar 2012

MIWULA

Zeus skriver:

Cajsa har haft AB, det sidste års tid.. Vi prøvede også først Bricanyl, så kom hun over på den blå (når hun var forkølet), og det var først da vi skiftede over til den brune for en halvanden måneds tid siden, at det er blevet godt. Hun var syg i sidste uge, og samtidig mistede vi mundstykket til den brune, så vi gav hende den blå indtil vi fandt den igen, og måske er det bare et rent tilfælde, men pludselig var det slemt igen.. Hun har hostet non-stop siden starten af nov, men det er blevet bedre efter vi fik den brune i stedet for, den blå virker altså bare ikke lige så godt..

Hvis du er i tvivl om hvor mange pust du må give, så kan du jo evt. ringe til vagtlægen og høre hvad de siger.. Og de kan godt blive lidt hyper af den blå, bare så du ikke bliver overrasket hvis han pludselig løber stuen rundt med 120 km/t Jeg synes dog hyper'eren er relativt hurtigt overstået igen..

okey det var rart og høre.  Men trist det skulle være sån.  Håber snart det blir bedre hos jer igen. haha fedt og vide for han var faktisk ikk nem og få til og sove lige efter masken. Men dog kan han ikk gå så han løber dog ikk rundt i hjemmet. tihi.

Anmeld

19. januar 2012

MIWULA

Lone Jakobsen skriver:

okay. vores læge er nemlig ikke sikker, så Rasmus skal prøve ventoline i 14 dage.

hvad siger jeres søn til masken?

Nåå ja på den måde jamen det sagde vores læge faktisk også for hvis den ikk virkede skulle han ha den anden. Han sagde også det godt kunne blive værre hvis ikk den havde effekt på ham.  men så skulle vi self ringe.

Jamen han var okey med den men han kan ikk li den er så lang tid rundt om munden på ham.

Anmeld

19. januar 2012

MIWULA

StineW79 skriver:

Thea får ventoline ved anfald og det virker med det samme og flexotide forbyggende. I perioder som nu med meget fugtig vejr, ka det være ret slemt. Her bliver det heldigvis lidt bedre om sommeren. Vh stine

Vi glæder oz til sommer. hihi

Anmeld

19. januar 2012

MIWULA

Cookiemonsteret skriver:

det er den blå medicin du propper i spaceren  

der fås også en brun medicin - Den får julie os, og en Orange, som er til helt slemme tilfælde  

okey så. hihi men den blå vi har hedder ventoline..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.