Hvem er det fra DUM??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2012

An&Jo

Ansemusen skriver:

Der er da ikke DUM i tv pt, vel?? Synes hun virkede som om hun havde meget godt styr på det i de afsnit jeg har set. Hun ville ikke stå og skændes foran Emil og hive i ham, fordi det var synd for ham. Men hun kæmpede med advokat osv. Jeg forstår det ikke. Daniel har valgt sin datter fra i så lang tid, at det ingen mening giver. Og jeg kender altså til flere sager i statsamtet som INGEN mening siger!

jeg hentyder til de afsnit der var lige inden sæsonafslutning..

og helt ærligt, hvordan kan man glemme hvornår man har samvær med sit barn??
I den nye sag med Emma her, siger hun at hun ikke har set hende endnu fordi hun ikke var blevet oplyst hvilken weekend der var hendes, men hvorfor spørger hun ikke selv ind til det??

Hun forventer at folk kommer til hende, og hun gør ikke noget selv den anden vej..

Efter hvad der er kommet frem i tv og diverse artikler, ja så vil jeg ærligt sige at hun ikke virker som en med særlig meget styr på tingene, men istedet har en masse kaos og ikke helt ved hvor hun står..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

Ansemusen

mor:) skriver:

ja det er vi alle klar over at de gør. men det er ikke én pædagog der kan tvangsfjerne et barn. Der er sundhedplejen, socialrådgiver, pædagog, folkeskole, læge...mange parter der har noget at sige.

Hendes sundhedsplejerske har så vidt jeg ved udtalt sig rigtig pænt om Hannah og Cecilya!

Det er bare naivt at tro, at der aldrig sker fejl, præcis som der også sker fejl den anden vej rundt, hvor børn ikke bliver fjernet.

Jeg tror ikke det gavner mødrenes sag at være på TV. For efter Brønderslevsagen, Tøndersagen osv. er kommunerne sandsynligvis meget bange for at blive beskyldt for ikke at have gjort noget.

Anmeld

19. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ansemusen skriver:

Det ved jeg heller ikke. Men jeg ved at de ting var nævnt også. Og det burde slet ikke blive nævnt! Det er som om de har set sig onde på nogle og leder efter negative tegn. Hvor hvis man fx er af den overbevisning at en person er en god forælder, vil man måske have en større tendens til overbærenhed. Der er problemer i alle børnefamilier, og alle børn har gode og dårlige perioder. Ingen forældre er perfekte, og jeg synes langt hen ad vejen, at det er bedst for barnet at være hos sin mor og/eller far. Grunden skal virkelig være god før en tvangsfjernelse ikke er mere traumatisk end, at barnet har snotnæse, ugler hår, at sengetiden varierer med en halv time osv. osv. Og jeg tror ikke på, at der i Hannahs tilfælde var/er ordentligt grundlag for en tvangsfjernelse.

det ved hverken du eller jeg... vi kender hende ikke

Anmeld

19. januar 2012

Sildefisk

min kæreste arbejder som socialrådgiver, og de vil helst ikke tvangsfjerne børn. Så det bliver ikke bare sådan gjort. Og som fagperson må du også vide at der skal rigtig meget til før der sker en tvangsfjernelse.

Jeg tror vist du misforstår mig!! JA gudskelov skal der meget til!!! det er jo ikke det jeg som "fagperson" reflektere over!! det er det, at man ikke bruger mere at huse forældrene med fagpersoner,pædagoger, sundhedsplejesker mv der kan hjælpe dem (dag og nat) støtte, vejlede og selvfølgelig bedre vurdere forældrene, en de par timer mange af dem får tildelt i eget hjem.

Men der er jo ingen der siger vi behøver være enige vel?

Anmeld

19. januar 2012

Ansemusen

An&Jo skriver:

jeg hentyder til de afsnit der var lige inden sæsonafslutning..

og helt ærligt, hvordan kan man glemme hvornår man har samvær med sit barn??
I den nye sag med Emma her, siger hun at hun ikke har set hende endnu fordi hun ikke var blevet oplyst hvilken weekend der var hendes, men hvorfor spørger hun ikke selv ind til det??

Hun forventer at folk kommer til hende, og hun gør ikke noget selv den anden vej..

Efter hvad der er kommet frem i tv og diverse artikler, ja så vil jeg ærligt sige at hun ikke virker som en med særlig meget styr på tingene, men istedet har en masse kaos og ikke helt ved hvor hun står..

Det er muligt! Men det er nu engang hende Emma er vokset op med, og derfor det hun kender! Og hun elsker sin datter og giver hende tilsyneladende kærlighed osv. Og børnehaven har så vidt jeg ved udtalt sig godt om Emma. Så derfor forstår jeg ikke umiddelbart hvorfor Daniel kan få Emma hjem efter så lang tids frivilligt fravær. Uanset om Glennie ikke fremstår som den perfekte mor.

Anmeld

19. januar 2012

Ansemusen

myr81 skriver:

Jeg tror vist du misforstår mig!! JA gudskelov skal der meget til!!! det er jo ikke det jeg som "fagperson" reflektere over!! det er det, at man ikke bruger mere at huse forældrene med fagpersoner,pædagoger, sundhedsplejesker mv der kan hjælpe dem (dag og nat) støtte, vejlede og selvfølgelig bedre vurdere forældrene, en de par timer mange af dem får tildelt i eget hjem.

Jeg er helt enig med dig! Tvangsfjernelse må være sidste udvej! Hjælp er bedst for ALLE parter, og sikkert også meget billigere for kommunerne end at anbringe børnene i plejefamilie!

Anmeld

19. januar 2012

Sildefisk

Ansemusen skriver:

Jeg er helt enig med dig! Tvangsfjernelse må være sidste udvej! Hjælp er bedst for ALLE parter, og sikkert også meget billigere for kommunerne end at anbringe børnene i plejefamilie!

Tak - du forstår præcis hvad jeg mener 

Anmeld

19. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
myr81 skriver:

så har jeg misforstået dig og det er jeg da enig i...at der burde være lidt mere hjælp til dem som har lidt svært ved det

Anmeld

19. januar 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Du har helt ret, det er sabrina. Googlede hendes navn og fandt artiklerne om det. Tak for svar

Kan du linke til den artikel.. Det har jeg slet ikke set eller hørt..

Anmeld

19. januar 2012

Sildefisk

så har jeg misforstået dig og det er jeg da enig i...at der burde være lidt mere hjælp til dem som har lidt svært ved det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.