Aflastningsfamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2012

Anonym trådstarter

KM78 skriver:

Jeg syntes at det er fint og ser ikke ned på dig af den grund. Selvfølgelig har man brug for et break, også selv om man er enlig. Så sandelig også hvis man er to om det. Jeg er ikke helt klar over hvor man går hen, men formentlig Røde Kors der har et korps af reservebedster. Nogle kommuner tilbyder aflastningsfamilier, men er ikke 100% over reglerne.

Men har læst en artikel om www.familievenner.dk, måske kan de bruges?

mange tak for dit link, vil kigge på det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2012

Anonym trådstarter

lounika skriver:

prøv at søg efter en reserve bedste familie i stedet for så bare skriv de ikke må være for " gamle" og du ønsker en frisk familie der kan passe hende en wekende og en overnatning i ny og næ jeg forstår dig nemmelig godt... jeg har ingen forældre der kan passe min lille skat .. så vil selv komme til at være der altid..  tror mor trænger til lidt fri tid nogle gange.. 

søg på nettet og sæt sædler op...

de der hendvender sig til sådan noget er jo nogle der virkelig gider og nyder børn ikke nogle der gr det for pengne skyld..

synes bare det er lidt riski at søge om det div. steder, man ved jo ikke hvilke mennesker det er. kunne jo være en klam pædofil.

men kan være man kan finde en hjemmeside eller noget. tak for svar

Anmeld

20. januar 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Hvor bor du henne i landet? Bare hvilken landsdel altså

bor i østjylland

Anmeld

20. januar 2012

Anonym trådstarter

LouiseVous skriver:

Jeg har lavet lignende tråd også ano..
Men jeg vil synes det er helt i orden. Og det er faktisk det jeg har fået at vide af alle som jeg har forhørt mig ved ,, Jeg føler det desværre som et kæmpe nederlag, så jeg er aldrig kommet videre med det.
Jeg er dog begyndt at bruge mine veninder noget mere. Men jeg vil elske at have en fast weekend om måneden hvor jeg ku gøre lige hvad jeg havde lyst til!

Så er en barnepige bare ikke nok Desværre..

jeg har det lige som dig, føler også det er et nederlag. har ikke rigtig nogen veninder som vil tage hende her hvor jeg bor. så skal jeg tage til kbh for det, og det er jo lidt langt.

Anmeld

20. januar 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

God idé ..

Min far var alene med mig og min søster siden jeg var 5 og hun var 3 ..

Vi kom i aflastningsfamilie , og var der hver 4. weekend .. 
For at han kunne få lidt tid ..

Det er noget af det bedste jeg har oplevet i mit liv , og har stadig komtakt til dem den dag i dag , selvom det nu er 7 år siden vi stoppede med at komme der ..  De er guld værd 

Jeg syns det lyder som en fornuftig idé for dig og din datter 

dejligt at høre en med en god oplevelse. 

tror jeg vil prøve at ringe til min sp, måske hun kan hjælpe

Anmeld

20. januar 2012

Anonym trådstarter

hautecouture skriver:

Hvis du føler det er et reelt behov du har, så synes jeg da bestemt du skal tale med en sagsbehandler og høre om dine muligheder. Mine forældre fik selv to skønne, dejlige piger ind en gang hver 4. (mener jeg det var) weekend. Det var en skøn tid for os som aflastningsfamilie, men tror også tøserne nød at komme ud til os.

find ud af hvilke muligheder du har og brug dem, hvis du har behovet - en mindre børnefamilie ville sikkert være et skønt sted for din datter at komme engang imellem

jeg tænker at både mig og min datter ville have godt at det. dels fordi hun også ville komme ud og opleve andre end kun mor. og jeg ville kunne få et break og ladet op og være super duper mor

Anmeld

20. januar 2012

Anonym trådstarter

Den kommende far skriver:

Hej

Jeg arbejder som aflastningsperson og ved derfor en lille smule om emnet. Der er mange forældre som søger aflastning til deres barn/børn. Nogle i tråden skriver at man kun kan få aflastning for børnenes skyld men det er ikke rigtigt. Jeg har arbejdet som aflastningsperson ved flere familier hvor aflastningen var for forældrenes skyld. 

Der hvor det kan blive et problem for dig er at du ikke er "særligt" tilfælde. 

Der vil stå mange familier foran dig i køen feks. familier med handicappede børn, familier hvor en af fprældrene er syge osv. 

Når alt kommer til alt handler det jo om penge. Hvis kommunen ikke har råd kommer dit barn ikke i aflastning. 

Ydermere er der i de fleste kommuner lang ventetid på at få aflastning. Jeg har i flere tilfælde hørt om ventetid på over et år.

Sig endelig til hvis der er mere jeg kan hjælpe med - så vil jeg gøre mit bedste for at svare dig.

Mvh

Den kommende far

mange tak for svar.

nej jeg er ikke rigtig noget særligt tilfælde, alt er egentlig som det skal være. har dog nogle ryg problemer og det er kommunen også inde over. men det er egentlig ikke der hovedårsagen er til jeg søger aflastning.

skriver hvis jeg får brug for hjælp og tak

Anmeld

20. januar 2012

Anonym trådstarter

tak for alle jeres svar.

er stadig i tvilv om hvad jeg skal gøre, men prøver at ringe til min sp og snakke med hende om det.

igen tak for jeres svar og undskylder for jeg ikke lige har svaret hver og en

Anmeld

20. januar 2012

--pige 87--

jeg står faktisk i præcis samme situation som dig :O da jeg læste det tænkte jeg jamen det er jo min historie dog har jeg så en søn på 2 år hans far deltager heller ikke overhovedet og jeg har nu søgt fuld forældremyndighed.

jeg har heller aldrig nogen fri week og ja det er som du skriver ikke fordi man ikke vil ha sit dejlige barn men man føler aldrig man har tid til at se veninderne, en bytur en sjælden gang osv. min mor passer ham nemlig også engang imellem som den eneste men heller ikke en hel week med overnatninger.

jeg tror ikke jeg vil gøre noget ved det, ikke lige pt, jeg ved bare at hvis jeg gør det vil jeg alligevel stå med så dårlig smvittihed at jeg alligevel ikke vil hygge mig og nyde aftenen. (har jeg prøvet et par gange) men tanken har også strejfet mig, så kan fuldt ud forstå dig! er der selv! så jeg synes du skal se hvad der er af muliugheder til at starte med måske? søge på nettet?

knus

Anmeld

21. januar 2012

Nemesis

For 6 år siden fik jeg beviliget barnepige/aflastning til min søn. Dengang var min søn i netværksaflastning 1 gang om ugen hos mine forældre og hos sin far hver anden weekend.

Alligevel fik jeg beviliget x antal timer til MIG så jeg kunne komme i biografen, ud og shoppe, på date eller hvad jeg nu havde lyst til.

JEg fik 8 timer om måneden - så det var jo ikke meget.

MEN en ting var så at få det beviliget en anden ting at få det realiseret. Kommunen opfordrede mig til at gøre det ulovligt (sort) og alligevel sende regningerne ind til dem og det ville jeg ikke, så virkeligheden var at jeg aldrig fik den aflastning for der er ingen der hverken kan eller vil engagerer sig for 8 timer pr. måned..heller ikke en ansat barnepige.

Så jeg vil anbefale dig at finde netværks aflastning..dvs. bruge familien eller et vennepar eller måske en pæd. fra vuggestuen, selvom det ikke er den bedste løsning.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.