Aflastningsfamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Hvordan ser i på det?

Er alene med min datter på 2. Hendes far er ikkr deltagende eller tilstede. Kunne godt bruge et break engang imellem sådan en fri weekend en gang pr md. Hun blivet passet engang imellem hos min mor, men hun vil ikke have hende en hel weekend.

Hvad ville i tænke hvis jeg søgte en sådan? Det er selvfølgelig ikke fordi jeg ikke selv vil have min datter, men hligaer aldrig rigtig det break som de fleste alene forældre har

Jeg har lavet lignende tråd også ano..
Men jeg vil synes det er helt i orden. Og det er faktisk det jeg har fået at vide af alle som jeg har forhørt mig ved ,, Jeg føler det desværre som et kæmpe nederlag, så jeg er aldrig kommet videre med det.
Jeg er dog begyndt at bruge mine veninder noget mere. Men jeg vil elske at have en fast weekend om måneden hvor jeg ku gøre lige hvad jeg havde lyst til!

Så er en barnepige bare ikke nok Desværre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LouiseVous skriver:

Jeg har lavet lignende tråd også ano..
Men jeg vil synes det er helt i orden. Og det er faktisk det jeg har fået at vide af alle som jeg har forhørt mig ved ,, Jeg føler det desværre som et kæmpe nederlag, så jeg er aldrig kommet videre med det.
Jeg er dog begyndt at bruge mine veninder noget mere. Men jeg vil elske at have en fast weekend om måneden hvor jeg ku gøre lige hvad jeg havde lyst til!

Så er en barnepige bare ikke nok Desværre..

det er bestemt ikke et nederlag og det vil sikkert give dig en masse energi...

men det er ikke sådan at man bare kan gå hen og få en aflastningsfamilie, da aflastning er til for barnets skyld og ikke for forældrenes. Kommunen går ikke ind og støtter hvis der ikke er en sag...desværre.

Anmeld

19. januar 2012

come2

QueDee skriver:

Kan du ikke finde en barnepige?

Du kan bare sende hende hjem til mig  

Det er HELT iorden at have brug for lidt aflastning.

Anmeld

19. januar 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Hvordan ser i på det?

Er alene med min datter på 2. Hendes far er ikkr deltagende eller tilstede. Kunne godt bruge et break engang imellem sådan en fri weekend en gang pr md. Hun blivet passet engang imellem hos min mor, men hun vil ikke have hende en hel weekend.

Hvad ville i tænke hvis jeg søgte en sådan? Det er selvfølgelig ikke fordi jeg ikke selv vil have min datter, men hligaer aldrig rigtig det break som de fleste alene forældre har

God idé ..

Min far var alene med mig og min søster siden jeg var 5 og hun var 3 ..

Vi kom i aflastningsfamilie , og var der hver 4. weekend .. 
For at han kunne få lidt tid ..

Det er noget af det bedste jeg har oplevet i mit liv , og har stadig komtakt til dem den dag i dag , selvom det nu er 7 år siden vi stoppede med at komme der ..  De er guld værd 

Jeg syns det lyder som en fornuftig idé for dig og din datter 

Anmeld

19. januar 2012

hautecouture

morethanperfect skriver:

God idé ..

Min far var alene med mig og min søster siden jeg var 5 og hun var 3 ..

Vi kom i aflastningsfamilie , og var der hver 4. weekend .. 
For at han kunne få lidt tid ..

Det er noget af det bedste jeg har oplevet i mit liv , og har stadig komtakt til dem den dag i dag , selvom det nu er 7 år siden vi stoppede med at komme der ..  De er guld værd 

Jeg syns det lyder som en fornuftig idé for dig og din datter 

Er glade for kommunen valgte mine forældre til jer

Anmeld

19. januar 2012

hautecouture

Hvis du føler det er et reelt behov du har, så synes jeg da bestemt du skal tale med en sagsbehandler og høre om dine muligheder. Mine forældre fik selv to skønne, dejlige piger ind en gang hver 4. (mener jeg det var) weekend. Det var en skøn tid for os som aflastningsfamilie, men tror også tøserne nød at komme ud til os.

find ud af hvilke muligheder du har og brug dem, hvis du har behovet - en mindre børnefamilie ville sikkert være et skønt sted for din datter at komme engang imellem

Anmeld

20. januar 2012

sandratobias

Hvis det var mig ville jeg holde mig ude af det der kommune system..

Vil heller ha min søster, veninde eller forældre til at passe mine unger.. Godt nok er vi 2, men ska jo oz ud sammen engang imellem.. Og 1 dag er bedre end ingenting.. Jeg har "børnefri" de timer jeg er ude, så snart jeg kommer hjem kan jeg sove et par timer og så er ungerne vågne.. De er knap 5 år og knap 1 år..  

Anmeld

20. januar 2012

Den kommende far

Anonym skriver:

Hvordan ser i på det?

Hej

Jeg arbejder som aflastningsperson og ved derfor en lille smule om emnet. Der er mange forældre som søger aflastning til deres barn/børn. Nogle i tråden skriver at man kun kan få aflastning for børnenes skyld men det er ikke rigtigt. Jeg har arbejdet som aflastningsperson ved flere familier hvor aflastningen var for forældrenes skyld. 

Der hvor det kan blive et problem for dig er at du ikke er "særligt" tilfælde. 

Der vil stå mange familier foran dig i køen feks. familier med handicappede børn, familier hvor en af fprældrene er syge osv. 

Når alt kommer til alt handler det jo om penge. Hvis kommunen ikke har råd kommer dit barn ikke i aflastning. 

Ydermere er der i de fleste kommuner lang ventetid på at få aflastning. Jeg har i flere tilfælde hørt om ventetid på over et år.

Sig endelig til hvis der er mere jeg kan hjælpe med - så vil jeg gøre mit bedste for at svare dig.

Mvh

Den kommende far

Anmeld

20. januar 2012

Ryberg

Jeg synes det er super godt..
Mine tvillinge brødre har været i aflastning siden de var små og det er nok ca 11 år nu..
Min mor finder mere overskud, mine brødre ser det som et mini ophold hver gang og elsker det.

Jeg kan varmt anbefale det ..

Anmeld

20. januar 2012

Father

Den kommende far skriver:

Hej

Jeg arbejder som aflastningsperson og ved derfor en lille smule om emnet. Der er mange forældre som søger aflastning til deres barn/børn. Nogle i tråden skriver at man kun kan få aflastning for børnenes skyld men det er ikke rigtigt. Jeg har arbejdet som aflastningsperson ved flere familier hvor aflastningen var for forældrenes skyld. 

Der hvor det kan blive et problem for dig er at du ikke er "særligt" tilfælde. 

Der vil stå mange familier foran dig i køen feks. familier med handicappede børn, familier hvor en af fprældrene er syge osv. 

Når alt kommer til alt handler det jo om penge. Hvis kommunen ikke har råd kommer dit barn ikke i aflastning. 

Ydermere er der i de fleste kommuner lang ventetid på at få aflastning. Jeg har i flere tilfælde hørt om ventetid på over et år.

Sig endelig til hvis der er mere jeg kan hjælpe med - så vil jeg gøre mit bedste for at svare dig.

Mvh

Den kommende far

Praksis kan selvfølgelig skifte fra kommune til kommune, men der hvor jeg arbejder som sagsbehandler, er aflastningsfamilier til for børnene. Netværksaflastning, kan dog også være til at aflaste forældrene, men som udgangspunkt er aflastningsfamilier til for børnene.

Det står også ganske tydeligt beskrevet i Servicelovens § 52.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.