Anonym skriver:
Hvordan ser i på det?
Er alene med min datter på 2. Hendes far er ikkr deltagende eller tilstede. Kunne godt bruge et break engang imellem sådan en fri weekend en gang pr md. Hun blivet passet engang imellem hos min mor, men hun vil ikke have hende en hel weekend.
Hvad ville i tænke hvis jeg søgte en sådan? Det er selvfølgelig ikke fordi jeg ikke selv vil have min datter, men hligaer aldrig rigtig det break som de fleste alene forældre har
Hej
Jeg arbejder som aflastningsperson og ved derfor en lille smule om emnet. Der er mange forældre som søger aflastning til deres barn/børn. Nogle i tråden skriver at man kun kan få aflastning for børnenes skyld men det er ikke rigtigt. Jeg har arbejdet som aflastningsperson ved flere familier hvor aflastningen var for forældrenes skyld.
Der hvor det kan blive et problem for dig er at du ikke er "særligt" tilfælde.
Der vil stå mange familier foran dig i køen feks. familier med handicappede børn, familier hvor en af fprældrene er syge osv.
Når alt kommer til alt handler det jo om penge. Hvis kommunen ikke har råd kommer dit barn ikke i aflastning.
Ydermere er der i de fleste kommuner lang ventetid på at få aflastning. Jeg har i flere tilfælde hørt om ventetid på over et år.
Sig endelig til hvis der er mere jeg kan hjælpe med - så vil jeg gøre mit bedste for at svare dig.
Mvh
Den kommende far
Anmeld