Aflastningsfamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.437 visninger
40 svar
0 synes godt om
18. januar 2012

Anonym trådstarter

Hvordan ser i på det?

Er alene med min datter på 2. Hendes far er ikkr deltagende eller tilstede. Kunne godt bruge et break engang imellem sådan en fri weekend en gang pr md. Hun blivet passet engang imellem hos min mor, men hun vil ikke have hende en hel weekend.

Hvad ville i tænke hvis jeg søgte en sådan? Det er selvfølgelig ikke fordi jeg ikke selv vil have min datter, men hligaer aldrig rigtig det break som de fleste alene forældre har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

QueDee

Anonym skriver:

Hvordan ser i på det?

Er alene med min datter på 2. Hendes far er ikkr deltagende eller tilstede. Kunne godt bruge et break engang imellem sådan en fri weekend en gang pr md. Hun blivet passet engang imellem hos min mor, men hun vil ikke have hende en hel weekend.

Hvad ville i tænke hvis jeg søgte en sådan? Det er selvfølgelig ikke fordi jeg ikke selv vil have min datter, men hligaer aldrig rigtig det break som de fleste alene forældre har

Kan du ikke finde en barnepige?

Anmeld

18. januar 2012

KM78

Jeg syntes at det er fint og ser ikke ned på dig af den grund. Selvfølgelig har man brug for et break, også selv om man er enlig. Så sandelig også hvis man er to om det. Jeg er ikke helt klar over hvor man går hen, men formentlig Røde Kors der har et korps af reservebedster. Nogle kommuner tilbyder aflastningsfamilier, men er ikke 100% over reglerne.

Men har læst en artikel om www.familievenner.dk, måske kan de bruges?

Anmeld

18. januar 2012

lounika

prøv at søg efter en reserve bedste familie i stedet for så bare skriv de ikke må være for " gamle" og du ønsker en frisk familie der kan passe hende en wekende og en overnatning i ny og næ jeg forstår dig nemmelig godt... jeg har ingen forældre der kan passe min lille skat .. så vil selv komme til at være der altid..  tror mor trænger til lidt fri tid nogle gange.. 

søg på nettet og sæt sædler op...

de der hendvender sig til sådan noget er jo nogle der virkelig gider og nyder børn ikke nogle der gr det for pengne skyld..

Anmeld

18. januar 2012

An&Jo

synes det er en god ide for dig hvis du kan få en aflastnings mulighed bare en enkelt weekend om måneden.. det er hårdt at være alene med børnene, især så læneg de er små, så tror alle har brug for et break engang imellem..

Anmeld

18. januar 2012

dorthemus

Anonym skriver:

Hvordan ser i på det?

Jeg synes at en aflastningsfamilie lyder lige voldsomt nok. Jeg er selv helt alene med min datter på 20 måneder og ja det kan være hårdt til tider. Jeg har en barnepige til min datter når jeg har aftenmøder og så en god veninde der passer hende en nat engang imellem hvis jeg skal noget.

Anmeld

19. januar 2012

Lone Jakobsen

jeg ville også prøve at finde en reserve bedste eller en barnepige i stedet for.

jeg har selv været alene gennem mange år, så ved godt hvor hårdt det kan være. men synes også at en enkelt nat, eller måske blot en lang fri lørdag kan gøre rigtigt meget for energien.

Anmeld

19. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvordan ser i på det?

En aflastningsfamilie er ikke aflastning for forældre men for børn. Derfor tror jeg ikke du vil komme langt med at søge om det.

Men som de andre skriver..barnepige, reserve bedster osv.

Måske du kan lave aftaler med en forælder i vuggestuen, hvor i kan aflaste hinanden nogle weekender?

Anmeld

19. januar 2012

Zeus

Anonym skriver:

Hvordan ser i på det?

Hvor bor du henne i landet? Bare hvilken landsdel altså

Anmeld

19. januar 2012

Talbutikken

Anonym skriver:

Hvordan ser i på det?

Jeg syntes det er en super ide, da det vil give dig til lade batteriet op igen og din datter vil få nogle andreledes oplevelser... Men du skal nok søge en resvere bedste eller ligende, da jeg tvivler på at du vil kunne få det igenne kommunen, da det er mere er til familier med sociale problematiker eller handicappet børn.

Har selv min søn på 9 år med svær ADHD i aflastning hver onsdag og en gang om måneden.. Første gang han var afsted, brugte vi hele weekend på at sove..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.