Pasning ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Mor Til Oktober Børn

LunaLykke skriver:

Jeg er en af dem der ikke er vild med tanken om vuggestuer. Min datter skal i dagpleje, og det har faktisk aldrig været til diskussion eller større overvejelse. Jeg kan mærke med mig selv, at jeg slet ikke er tryg ved vuggestuer. Men jeg tror det er fordi jeg ingen erfaring har med det. Både min søster og jeg gik i dagpleje, og jeg kan godt lide idéen med at der er få børn  

Men når det så er sagt. Havde jeg og min søster gået i vuggestue, og jeg ingen erfaring havde med dagpleje, så havde vi nok også valgt vuggestue. Der er jo fordele og ulemper ved begge, det kommer an på hvad man er mest tryg ved

jeg har ikk noget imod Dp, og vi havde da også snakkede om at vores datter skulle i DP men da vi fik at vide at vores datter kunne komme i en privat VS, tog vi chancen, og har bestemt ikk fortrudt, men der har man jo hver sin mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Mor Til Oktober Børn

Babymor2010 skriver:

Nej, du er ikke den eneste der er vild med vuggestuer, for det er jeg også  Jeg har været i praktik i mange vuggestuer for nogle år siden, og jeg ved at jeg har valgt rigtigt, om Isabella skulle i vuggestue eller ej = hun er det fødte vuggestuebarn! De har aldrig haft et nemmere barn  Hun er god til at være selvstændig, hvilket bestemt er en af fordelene ved en vuggestue 

Jeg tænkte også mere på det videre forløb, når hun skal i børnehave. Hun vil kende de samme pædagoger, da det er en integreret vuggestue/børnehave. 

Vores er dog ikk en integreret VS, men alligevel skal mange a dem hun er sammen med i VS i samme BH som hun er skrevet op til ..  Så det er de samme børn hun skal sammen med ..

Anmeld

18. januar 2012

Mor Til Oktober Børn

Nessie skriver:

Det tror jeg nemlig også. Selv de få dage hvor han er der meget længe, vil han ikke med hjem med det samme. Det er skønt

Vi ville også fra starten helst have en VS plads, og det vil vi i hvert fald også hvis vi får et barn mere

Det er dejligt med gode oplevelser

Anmeld

18. januar 2012

Ansemusen

MillesMor111010 skriver:

Har læst en del negative ting omkring VS, så sidder da og bliver i tvivl om jeg er den eneste på denne side der er helt vild med Vuggestuer?

Ja, ved godt der ikk er lige så meget tid til hvert barn, men lærer det ikk børnene at de godt kan lege med andre og ikk hele tiden hænge på en voksen?? 

Bare en tanke ..

Der er fordele og ulemper ved båve vuggestue og dagpleje.

Men i dagpleje lærer de altså også at lege med andre børn og ikke hænge på en voksen. Min søn går i dagpleje, og e er tre børn, ofte flere pga. sygdom og hver onsdag er de i legestue sammen med de andre dagplejemødre og deres børn. Og hver torsdag i vinterhalvåret er de alle til rytmik.

Thias er super glad for sin dagpleje, som vi valgte fordi vi havde en rigtig dårlig oplevelse med hans vuggestuestart (pga. dårlige pædagoger). Men mange vuggestuer er helt sikkert også gode!

Anmeld

18. januar 2012

Isabella_mor

jeg ELSKER min søns vuggestue  

Anmeld

18. januar 2012

Mor Til Oktober Børn

Jeia skriver:

Vi er også rigtig glade for vores vuggestue. Det kan godt være at der er mange børn, 12 børn til 3 voksne, men vi har aldrig oplevet at de ikke har tid til børnene. Vores søn havde altid behov lige at sidde lidt hos en voksen, når vi afleverede og det var det altid tid til. Selv i børnehaven kan han altid få lov til at sidde lidt hos en voksen, inden han går i gang med at lege (sker ikke så tit mere). Nu er lillesøster startet og jeg er helt tryg ved at aflevere hende

Der findes helt sikkert både dårlige og gode vuggestuer og dagplejemødre. Vi var heldige at finde en rigtig god vuggestue

Jamen sådan er det med alting .. Der er både dårlige VS, DP og BH, for ikk at nævne skoler også

Anmeld

18. januar 2012

Mor Til Oktober Børn

IsabellaCiinea skriver:

Den dagpleje jeg lige har været i praktik i, der hang børnene bestemt ikk op af den voksne.. Men legede med hinanden. Og næsten hver dag var vi sammen med en eller flere fra gruppen.. så børnene også så andre børn...

Elsker dagpleje..

Skal selv være dagplejer og vil selv ha mit barn i dagpleje

Der har man forskellige oplevelser af det  

Anmeld

18. januar 2012

Mor Til Oktober Børn

isabellamor skriver:

jeg ELSKER min søns vuggestue  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.