Har i andre også sådan et barn? Kan sku føle mig alene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2012

Den lykkelige

Fru Skovrup skriver:

Uha, kender godt de følelser du har.

I min mg er alle børnene også "nemme'' de sover når de kommer ned og ligge og falder i søvn selv, de kan sidde og hænge på mor og slappe af og falde i søvn alle steder.

Min søn på 7 måneder kan ikke selv falde i søvn og er han nye steder kan han ikke sove fordi han vil følge med i ALT!

Men børn er meget forskellige og de gør alt forskelligt. Nogen børn falder i søvn af dem selv, andre kræver lidt mere.

Ja lige præcis.. årh er så lettet over jeg ikke er alene om det..
Min datter har også det du skriver med at sove ude.. jule aften var en kamp.. fordi hun var møg træt og brokkende til sidst men ville jo være med hvor det sker.. men vi endte med at pakke hende godt ind og køre ud en tur i barnevognen, selvom jeg hader når hun sover ude om aftenen.. Så sådan har vi det også..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2012

morethanperfect

Den lykkelige skriver:

Min datter er snart 11 måneder.. og tænker tit på om hun måske har damp  har godt hørt man ikke kan stille diagnosen somså lille..
Synes bare jeg ser så tit i mødre gruppen, vennerne med små børn under et år og familie at de bare kan ligge deres barn i sofa'en f.eks så sover de..
Vi har et vennepar som har en der er 4 uger yngre end vores.. da de var her lagde de hende bare i vores sofa på maven så lagde hun hovedet ned og faldt i søvn..  det samme har to fra min mødre gruppe gjort da de var her
Plus at de bare ligger deres baby ud i vognen også sover hun/han..
Hvis vores datter var træt og vi lagde hende på maven ville bare ligge og løfte hovedet og brokke fuldstændigvildt.. hun har aldrig bare kunne dreje hovedet og slappe af..
Når jeg ser andre med nyfødte og spædbørn og også lidt ældre, så kan de ligge og sove hos forældrene.. Det har vi ALDRIG kunne med vores.. hun har aldrig bare ligget hos mig og slappet af
Så spænder hun, prøver at komme væk og skriger... Ihhh føler sku nogen gange der er noget galt.. har i andre også nogle børn der er sådan..
Tænker sådan om det er fordi jeg selv har gjort noget galt??

Jeg forstår slet ikke du er bekymret . Oscar er lige sådan ..
Han har krudt i rumpen og er over alt .. Han kan ikke sove inde ved os om natten fordi han ikke kan finde ro , og han fiser rundt i sengen ..
Han har ekstrem meget energi , og vi har heller aldrig lagt ham på en sofa og så har han sovet .. Aldrig . Heller ik da han var lille
Han er meget nysgerrig og det er bare sådan hen er
De SKAL være nysgerrige og vågne .. Det er i hvert fald min mening ..
Alle børn er meget forskellige  

Anmeld

15. januar 2012

Loa

Nøøj det lyder som min datter. Hun er 1 1/2 år nu, og er endelig begyndt at sove nogenlunde nu. Ikke igennem hver nat. Men bedre, meget bedre. Det samme med lurene om dagen. Men nøøj hvor har det været en hård og lang kamp.. Hun er simpelthen den mest sindssyge aktive pige. Hun var den eneste i mødregruppen dengang der konstant bevægede sig, forsøgte at kravle, forsøgte at rejse sig, gik osv. Men de andre bare lå og dasede på deres legetæppe

Det er sgu hårdt ind i mellem, men jeg trøster mig med hun så har været utrolig hurtig til både at kravle og gå, og hun er virkelig nysgerrig på livet

Selvom man godt ind i mellem kan savne at have en hygge-putte-nusse pige

Men kunne lyde som det er sådan en lille krabat du har fået dig

Anmeld

15. januar 2012

Den lykkelige

Gigl skriver:

Uf, man skal passe lidt på med at komme til at pålægge sine børn diagnoser - jeg kender det selv alt for godt

Jeg tænkte selv nøjagtig det samme om min søn i forhold til andre børn da han var så lille. 

Men for det først kan man ikke stille en ADHD-diagnose før et barn er minimum 6 år, pga alle de faser og stadier et barn skal igennem - der kan være mange "symptomer" på en vis diagnose, men det ville også altid kunne skyldes et nyt stadie barnet gennemgår. 

For det andet har børn bare skabt med forsklligt temperament Min egen dreng er let til at blive små-hidsig og da han var lille havde vi meget svært ved at lægge ham fra os uden han skreg (og han havde ikke kolik). Men så er der andre børn, der måske er nemme at lægge fra sig, og endnu andre der måske har det svært med fremmede, måske bliver generte. Osv. Alle børn har deres egene "særheder" og særlige kendetegn ved deres personlighed  

Så jeg ville ikke forsøge at sætte mærkat (i form af en diagnose) på din datter, at all

Nej du må heller ikke misforstå mig.. det er ikke fordi jeg spørg jer om i tror hun lider af damp.. men mere om andre har samme type barn.. har godt læst at man ikke kan stille diagnosen og ved godt man ikke skal sætte mærkat.. men derfor tænker man stadig sit når alle andre børn omkring en er så fuldstændig anderledes..

Anmeld

15. januar 2012

Den lykkelige

Loa skriver:

Nøøj det lyder som min datter. Hun er 1 1/2 år nu, og er endelig begyndt at sove nogenlunde nu. Ikke igennem hver nat. Men bedre, meget bedre. Det samme med lurene om dagen. Men nøøj hvor har det været en hård og lang kamp.. Hun er simpelthen den mest sindssyge aktive pige. Hun var den eneste i mødregruppen dengang der konstant bevægede sig, forsøgte at kravle, forsøgte at rejse sig, gik osv. Men de andre bare lå og dasede på deres legetæppe

Det er sgu hårdt ind i mellem, men jeg trøster mig med hun så har været utrolig hurtig til både at kravle og gå, og hun er virkelig nysgerrig på livet

Selvom man godt ind i mellem kan savne at have en hygge-putte-nusse pige

Men kunne lyde som det er sådan en lille krabat du har fået dig

Jeps du beskriver PRÆCIS min krabbat herhjemme..  ej du aner ikke hvor lettet jeg er for at høre jeg ikke er alene med det..  selvom jeg selvfølgelig synes det synd for jer andre der også har nogle hårde dage
Idag sov hun 35 min kl 10 også var hun vågen lige til kl 19.. gal man.. jeg troede aldrig denne dag ville ende  

Anmeld

15. januar 2012

Den lykkelige

morethanperfect skriver:

Jeg forstår slet ikke du er bekymret . Oscar er lige sådan ..
Han har krudt i rumpen og er over alt .. Han kan ikke sove inde ved os om natten fordi han ikke kan finde ro , og han fiser rundt i sengen ..
Han har ekstrem meget energi , og vi har heller aldrig lagt ham på en sofa og så har han sovet .. Aldrig . Heller ik da han var lille
Han er meget nysgerrig og det er bare sådan hen er
De SKAL være nysgerrige og vågne .. Det er i hvert fald min mening ..
Alle børn er meget forskellige  

Lyder jo præcis som vores lille vildbasse..
Jo jeg er bekymret fordi jeg er første gangs mor og jo ikke ser noget lignende omkring mig.. så man tænker da om der er noget eller jeg gør noget forkert..

Anmeld

15. januar 2012

Loa

Den lykkelige skriver:

Jeps du beskriver PRÆCIS min krabbat herhjemme..  ej du aner ikke hvor lettet jeg er for at høre jeg ikke er alene med det..  selvom jeg selvfølgelig synes det synd for jer andre der også har nogle hårde dage
Idag sov hun 35 min kl 10 også var hun vågen lige til kl 19.. gal man.. jeg troede aldrig denne dag ville ende  

Det er fuldstændig som Isabella. Sov aldrig ordenlig lure da hun var lindre. Kunne aldrig putte hende i barnevognen også slappe af mens hun sov et par timer. Niks, hun har altid kun powernappet og sovet kun lige så hun kun klare sig lidt igen.. Og Gud hvor har jeg været misundelig på alle dem med nemme rolige børn, som bare sov alle de mange timer, som børnebøgerne siger de bør sove. Så meget har Isabella aldrig sovet! Men det ændre sig, og nu syntes jeg det er fedt hun har så meget power (det kan stadig være for meget ind i mellem, hehe) 

Og jeg har også tænkt tanken om hun måske havde damp eller lign, for jeg kendte ingen som havde et barn som hende.

Så tro mig, du er ikke alene

Anmeld

15. januar 2012

morethanperfect

Den lykkelige skriver:

Lyder jo præcis som vores lille vildbasse..
Jo jeg er bekymret fordi jeg er første gangs mor og jo ikke ser noget lignende omkring mig.. så man tænker da om der er noget eller jeg gør noget forkert..

Heheh .. Det tænker jeg da ikke
Jeg ved jeg intet har gjort forkert .. Hvordan ville det være hvis hun pludselig bare sad helt stille og så fjernsyn , eller slet ikke var aktiv .. DET er da bekymrende ..  

Anmeld

15. januar 2012

Den lykkelige

Loa skriver:

Det er fuldstændig som Isabella. Sov aldrig ordenlig lure da hun var lindre. Kunne aldrig putte hende i barnevognen også slappe af mens hun sov et par timer. Niks, hun har altid kun powernappet og sovet kun lige så hun kun klare sig lidt igen.. Og Gud hvor har jeg været misundelig på alle dem med nemme rolige børn, som bare sov alle de mange timer, som børnebøgerne siger de bør sove. Så meget har Isabella aldrig sovet! Men det ændre sig, og nu syntes jeg det er fedt hun har så meget power (det kan stadig være for meget ind i mellem, hehe) 

Og jeg har også tænkt tanken om hun måske havde damp eller lign, for jeg kendte ingen som havde et barn som hende.

Så tro mig, du er ikke alene

Ej tusind tak.. det letter mig..
Ja det er præcis som du beskriver.. kunne have været noget jeg havde skrevet..
Men glæder mig til hun ændre det.. forhåbentlig ved samme alder som din.. så har vi da "kun" et halvt år tilbage i det her  

Anmeld

15. januar 2012

Den lykkelige

morethanperfect skriver:

Heheh .. Det tænker jeg da ikke
Jeg ved jeg intet har gjort forkert .. Hvordan ville det være hvis hun pludselig bare sad helt stille og så fjernsyn , eller slet ikke var aktiv .. DET er da bekymrende ..  

Ja helt sikkert.. synes jeg bestemt heller ikke hun "skal".. men jeg har aldrig passet, eller været sammen med små børn inden jeg fik min datter.. har endda aldrig holdt en  så da jeg stod med hende var det en KÆMPE omvæltning og derfor jeg tænker om jeg måske har gjort noget forkert fra start? Noget jeg skulle have gjort anderledes eller... for man er jo helt ny og skal skabe sine erfaringen.. så hun bliver jo prøve klud..
Men når man så har ca 5 familier i sit liv med små børn hvor det hele er STIK modsat.. ja så tænker jeg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.